2. MADEIRA za KAČKU

MADEIRA za KAČKU

Tunely (milion tunelů!), neuvěřitelná stoupání, hory, kopce, levády, cesty nad mraky, cesty skrz duhu, lanovky, majáky, poncha, maracuja, monstera deliciosa, madeirské víno, unikátní letiště, kvítka..
Cestopis z roku 2019 napsala Kateřina Ostrá

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

01. 01. 2020, poslední aktualizace 2020-03-01T16:42:17+01:00

Kateřina Ostrá a procestovala 37 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsala pro tebe 57 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

MIGUELAS

Kačko, sice stará záležitost, ale opět precizně zpracovaný cestopis, podle kterého stačí v maps.me přidat body zájmu a itinerář je hotový.

Jen za ten týden jsi asi nestihla oblast Rabacal/Risco/25 vodopádů. Ale u tebe předpokládám, že se tam chystáš znovu.

Letím teď v květnu, půjčovna stejna jako ty, protože levnější a spolehlivější bez depozitu a karty není, ale už trošku dražší... Prcek SeatMii na týden a více 23e na den. V mém případě Madeira podruhé... Ale zas nenazval bych to pro obsazenost jen jednou osobou jak cestuju ja "za kacku"😅 Opatruj se...

před měs
Kateřina Ostrá

Děkuji moc za milou zpětnou vazbu! Madeira byla boží a snad se záměr podařil - k použití pro ctrlC -) ctrlV.

Autopujčovna byla TOP, ale je fakt, že pro jednoho to je vždycky dražší...

Užij si to! Taky se těším na svou Madeiru podruhé...

👏 🎩 ❤️ skvěle zpracováno, sepsáno až vyčerpávajícím způsobem 😀 (ale pro člověka, který se na cestu teprve chystá to je dobře), parádní fotky 👍. Muselo to dát strašně práce a je to na výsledku vidět!!!

Kateřina Ostrá

Každý cestopis je hromada hodin práce, ale stojí to za to. Každá pozitivní zpětná vazba, doplňující dotaz nebo později třeba zaslaná fotka ze stejných míst - to je pocit k nezaplacení. Navíc - dělám to i kvůli sobě. Je to můj cestovatelský deník 🙃

Děkuji moc 🙂

Páni, kolik strávíš nad tím psaním času? Musím uznat, že se jedná o vskutku podařená, rozsahem takřka literární, dílečka. Ale musím se přiznat, že většinou nejsem schopen tvé cestopisy dočíst :D... I když moji oblíbenou část, kde popisuješ místní chlasty, zvládnu vždycky. :))) :D

Kateřina Ostrá

Tak to pojmeš to hlavní ✌🤣🤣🤣

Odpověď: hodně času. A souhlas - koho daná destinace nezajímá, pro toho je tam informací moc. Ale na druhou stranu...Co já bych dala za takovej podrobnopis, když někam hrnu. Takže tak. Je to hlavně pro lidi, co si cestu dávají do kopy a těm to snad práci ulehčí.

A díky za pochvalu!

• (upraveno 2020-01-06T23:04:11+01:00)

Pred pár rokmi mi kamarátka povedala,pri rozhodovaní kam na dovolenku, "Poďme na Madeiru, je to ostrov večného jara", otrávene som jej odpovedala, že čo tam budeme robiť, keď na kúpanie v mori je zima 🙈🙄🤦‍♀️

Po nejakom čase, vývine osobnosti, záujmov a Vašom parádnom cestopise s krásnymi fotkami, už viem, čo robiť na Madeire 👌

Kateřina Ostrá

Moc děkuji. Pokud to tak je - pak ten elaborát splnil účel. Hezký vědět... Vážně děkuji!

• (upraveno 2020-01-05T23:57:58+01:00)

Kačko, ten alkohol a auto... Ačkoliv tam mají limit 0,5 promile, tak na ty úzké a klikaté silničky, to je vražedná kombinace :D

Ta je zvyklá, střízlivá by to nedala.

Kateřina Ostrá

Michale, já na svých cestách řídím opravdu v naprosto ojedinělých případech a věřte, že Madeira to nebyla ani náhodou :D A jako spolujezdec a navigátor v jedné osobě, které se v každém tunelu (a že jich tam je!!) sekla navigace - byla jsem za tu skleničku ponchy/madeiry na snídani opravdu vděčná :D

Zdůvodněná slabost.............to se snad ani nedá číst..........Madeira zase tak náročná není.

Michal

Katko, OK. Text s fotkami ve mně budil zdání, že jste tam byli jen ve dvou ;)

Kateřina Ostrá

Michae - nikdy bych nesedla za volant po konzumaci alkoholu :) Jen někteří mí parťáci prostě nechtějí být za "CL- celebrity". Tahle nálepka je značně viditelná a ne všichni tíhu slávy unesou :D

Majko, tobě jediná odpověď - nečti ;)

Katčiny fotky vůbec často budí u lidí různá zdání... hlavně u rejpalů asi. :-D

".........Madeira zase tak náročná není."

Tak za mě můžu říct, že řízení na Madeiře byl největší hardcore, co jsem zažil. ;) Ne z hlediska množství aut (i když potkat na úzké silničce do kopce na vyhlídku nad Curral das Freiras v protisměru autobus bylo taky super), ale kvůli terénu. Šplhání do kopce se sklonem kolem 45% a s úzkou zdí po obou stranách je zážitek, na kterej vzpomínám doteď. ;)

El Camino de la Muerte

padrino11

No tak Naděždo, nech si ty narážky...

😂😂😂

Tak to už tu dlouho nebylo! 😍

Michal

Jak tak nás pozoruji, tak Jeden svět (nám) nestačí :D Do nového roku krásně duhovou uhlíkovou stopu a díky za cestopis ;)

Duhovou uhlíkovou nám všem! :D :D

Moc děkuji a v roce 2020 přeji zdraví, přátele, hodně cest a hodně cestopisů! :D

Lubomír Flídr

Ďakujem za krásny cestopis. Pripomenula si mi našu ( s manželkou) cestu na madeiru v novembri. Je to naozaj nádherný ostrov s množstvom krásnych miest. Tie veľryby, delfíny a morské korytnačky tam naozaj sú.

To já děkuji! :)

Velryby příště a že bude příště, to je víc než jasné :)

vtipný, já letenky na letošní velikonoční Madeiru kupoval úplně stejně :) Byla to ta akce s Lufthansou, prvních pár kroku bylo ještě během jízdy po dálnici, pak jsem to už odstavil u Makra.

Brzy si to snad zopakuji, týden určitě nestačil :)

Kdo zaváhá, neletí ✌️👌😂😂

lma

Pěkné připomenutí....já tam byl měsíc před vámi.... začátkem listopadu,počasí vyšlo naprosto luxusní - jasno/polojasno a vyjma jedné mini přeháňky bez deště!

Na rozdíl od vás si to bez auta představit dovedu,jelikož jsem ho neměl ..

Autobusy fungují velmi dobře jízdní řády dostupné na netu sedí a přesnost ujde....dá se dle toho řídit.

Pro používaní(dostupnost) výhradně místní dopravy je základem ubytovat se ve Funchalu (já k tomu přidal dvě noci v Porto Moníz).

Místní dopravou jsem zvládl mimo jiné Funchal,Porto Moníz,Monte ,Ribeiro Frio,Ponta de São Lourenço či Cabo Girão.

Jen je třeba dávat pozor na číslovaní u společnosti Rodoeste plno linek je spojených a na autobusu je uvedené jiné číslo než čekáte (další linky jsou uvedené za sklem u řidiče) mě takto skoro ujel poslední bus do Porto Moníz,když jsem ho ignoroval a všiml si toho až když projížděl okolo mě naštěstí zastavil na semaforu a řidič mi otevřel i když tedy silně neochotně ..

Kateřina Ostrá

Určitě jde i autobusem zvládnout hodně! Obvykle tento způsob dopravy i preferuju. Tady ale ne. Kdo neřídil na Madeiře v horách, o hodně přišel🙃 Navíc naši skupinku to nakonec opravdu vyšlo levněji. Ale při stálém pěkném počasí busem Madeira klidně. Jen se prostě nedostanete všude a musíte hodně plánovat.

mirjur

Když jsem začínal číst (tento cestopis), byly tu pouhé 2 komentáře... nakonec jsem s tebou, Kačko, strávil celé novoroční odpoledne, ale stálo to za to! Prostě paráda... díky! Na Madeiru se chci určitě taky vrátit, je boží, a o některých zde zmiňovaných místech jsem doteď taky neměl tušení. Snad se mi to někdy podaří napravit.

Kateřina Ostrá

No jo furt! Já vím, že je to dlouhé… Řekla jsem si předsevzetí do nového roku: STRUČNĚJI! 🙏✌️👌😂🙈 Tak snad už přîští týden nebudu za Fidela, ale za běžné CL cestopisce se čtením na 2-4 minut 😜😂

Na druhou stranu, Jestli jsi se mnou strávil celé novoroční dopoledne, víš co se říká? Jak na nový rok…😜😂

mirjur

Tak to už je skoro na SZ :-)

Leoš Literák

Já chci na Madeiru!

PS náhradní plavbu za velrybami bude běžný trik, totéž nabízejí v Bostonu

Kateřina Ostrá

😂😂Chytrolíni, já vím. Oni moc dobře ví, že to zvedne jejich důvěryhodnost (a současně počet klientů) a že jen málokdo má ve svém itineráři prostor na repete. Ale i tak - je to milý a proklientský, a to mám ráda 😉