3. Severní Makedonie
  4. Makedonské léto na podzim

Makedonské léto na podzim

Země krásné přírody, zajímavých míst a nyní také levných letenek.
Avatar uživatele Vojtěch Jančík
Cestopis z roku 2019 napsal Vojtěch Jančík

Zážitky pro tebe sepsal Vojtěch Jančík

17. 10. 2019, poslední aktualizace 2019-10-19T09:10:11+02:00

Vojtěch Jančík žije v České republice a procestoval 9 zemí světa, nejvíce Evropu. Na Cestujlevne je už 4 roky, napsal pro tebe 1 cestopis . Má své stránky http://vojtajancik.blogspot.com.

• (upraveno 2019-10-18T00:33:48+02:00)

Pěkný deníček. Jen bych pár věcí upřesnil pro ty, kteří by se chtěli inspirovat.

Nevím, jaký (ne)systém mají ve Skopje na autobusáku, ale v MHD se dá vyznat docela dobře, např. pomocí originální mobilní aplikace: https://play.google.com/store/ap...in.jsp_otg

Autobusy na Vodno jedou ne 2, ale 3: č. 25, 25A, 25B, každý odjinud. Ty s písmenem jezdí o víkendu zdarma.

Stavba vedle kříže je televizní věž, má v ní být i restaurace. Mělo být hotovo už loni, ale nějak se nepovedlo. 😊

Autobus č. 60 nejezdí vždy až na konečnou (ve špičce), protože by se tam kvůli spoustě aut neměl kde otočit. Pak je potřeba dojít pár kilometrů pěšky. Jak si i sám autor všiml, nejlepší je si přivstat. 😊

Archeologické muzeum vypadá velké díky sloupům, ale uvnitř je celkem malé. I tak stojí za návštěvu.

Národní jídlo se jmenuje tavče gravče.

Makedonci prý ovládají angličtinu proto, že nemají dabing.

• (upraveno 2019-10-17T18:11:11+02:00)

Díky moc za doplnění :)

O appce jsem nevěděl, to se třeba bude někdy hodit. Autobusy jsme na Vodnu právě viděli jen dva 25 a 25A, béčko jsme asi minuli.

Tak televizní věž, už to aspoň vím :)

Ráno v kaňonu fakt super, nikdo nikde, takto je to nejlepší.

Angličtina mě fakt překvapila a byl jsem za to rád :)

Milan V

Dobrý tripreport..vidím, že jste si to užili

Taky přidám pár (dva) postřehů: autobusových společností na trase Ohrid - Skopje je víc, nejen Delfina Tours. Pro inspiraci on-line jízdní řád autobusáku ve Skopje: http://www.sas.com.mk/en/VozenRed.aspx. My jsme jeli tím Galebem a úroveň asi dost podobná. Jeli jsme zpáteční SKP - OHD - SKP, takže jízdenka byla o něco levnější (750 MKD zpáteční), jen to chce najít v destinaci kancelář dané společnosti a potvrdit si místa v určitém buse zpět. K pivu: točeného je fakt pomálu, ale pokud se někomu přepijou jediné dvě značky Skopsko a Zlaten Deb (pivovar ve městě Prilep), je ve Skopje, přesně mezi pevností Kale a Starým Bazarem taková hipsterská knajpa Pivnica Stari Grad s pivem vlastní výroby. Ceny na Makedonii astronomické, ale chuť je fakt někde jinde než Skopsko. Místní IPA byla fakt dobrá. A mají tam i dobrý jídlo.

• (upraveno 2019-10-18T09:11:44+02:00)

To jídlo mě nezaujalo popisem ani cenou (připadlo mi, že všude jinde ve Staré čaršiji je levnější a zajímavější výběr), ale drahá polovička si pivo pochvalovala. Mají i degustační sadu. 😊

Opět díky za doplnění Milanovi a Joxovi ;) Byl jsem hodně překvapen celkově, takže super výlet to byl.

Super článek!

Chile-skvělý zážitek
Jiří Kafka 2021-07-27T19:37:33+02:00 0 komentářů
Chile 2020

Můj první sólo trip v 50 letech a hned do Jižní Ameriky.. Nikdy není pozdě si začít plnit svoje sny!Na úvod se asi sluší říct něco o sobě.Jsem tzv.Husákovo dítě,ve škole ruština a dál než do Krkonoš jsem se niky nepodíval.Po euforii ze sametové revoluce…

Českou Třebovou cestou necestou
Avatar uživatele cikarijo
cikarijo 2021-07-26T20:12:00+02:00 2 komentáře

Konečně! Tak a je to tady, konečně padl zákaz cestování pouze v okresu a my zase můžeme i za "hranice".:)Toho se musí ihned řádně využít, takže po kratším plánování je rozhodnuto, že se podíváme…

Sardinie, asi jednou stačilo
Avatar uživatele mmksvestky
mmksvestky 2021-07-26T15:24:38+02:00 4 komentáře

pohled nepravého. Už na začátku musím napsat, že můj pohled je hodně poznamenaný tím, že to není úplně můj šálek vysněné dovolené, ale to neznamená, že jsem tam jet nechtěl a že toho lituju. Celé to vzniklo v podstatě…

Carretera Austral - cesta do pravěku.
Zbyněk Milfait 2021-07-25T18:43:32+02:00 0 komentářů
Chile 2019

Tato legendární chilská silnice vás na svých 1247 km mnohokrát zavede do míst jak vystřižených z obrazů Zdeňka Buriana. Jen ten dynosaurus ne a ne se ukázat.. Začátek této jedné z kultovních amerických silnic je ve městě Puerto Monnt, kde navazuje na panamerickou dálnici. Do města se dostanete mnoha způsoby, nejrychleji letecky nebo busem častými spoji ze…