3. Severní Makedonie
  4. Makedonské léto na podzim

Makedonské léto na podzim

Země krásné přírody, zajímavých míst a nyní také levných letenek.
Avatar uživatele Vojtěch Jančík
Cestopis z roku 2019 napsal Vojtěch Jančík

Zážitky pro tebe sepsal Vojtěch Jančík

17. 10. 2019, poslední aktualizace 2019-10-19T09:10:11+02:00

Vojtěch Jančík žije v České republice a procestoval 9 zemí světa, nejvíce Evropu. Na Cestujlevne je už 3 roky, napsal pro tebe 1 cestopis . Má své stránky http://vojtajancik.blogspot.com.

• (upraveno 2019-10-18T00:33:48+02:00)

Pěkný deníček. Jen bych pár věcí upřesnil pro ty, kteří by se chtěli inspirovat.

Nevím, jaký (ne)systém mají ve Skopje na autobusáku, ale v MHD se dá vyznat docela dobře, např. pomocí originální mobilní aplikace: https://play.google.com/store/ap...in.jsp_otg

Autobusy na Vodno jedou ne 2, ale 3: č. 25, 25A, 25B, každý odjinud. Ty s písmenem jezdí o víkendu zdarma.

Stavba vedle kříže je televizní věž, má v ní být i restaurace. Mělo být hotovo už loni, ale nějak se nepovedlo. 😊

Autobus č. 60 nejezdí vždy až na konečnou (ve špičce), protože by se tam kvůli spoustě aut neměl kde otočit. Pak je potřeba dojít pár kilometrů pěšky. Jak si i sám autor všiml, nejlepší je si přivstat. 😊

Archeologické muzeum vypadá velké díky sloupům, ale uvnitř je celkem malé. I tak stojí za návštěvu.

Národní jídlo se jmenuje tavče gravče.

Makedonci prý ovládají angličtinu proto, že nemají dabing.

• (upraveno 2019-10-17T18:11:11+02:00)

Díky moc za doplnění :)

O appce jsem nevěděl, to se třeba bude někdy hodit. Autobusy jsme na Vodnu právě viděli jen dva 25 a 25A, béčko jsme asi minuli.

Tak televizní věž, už to aspoň vím :)

Ráno v kaňonu fakt super, nikdo nikde, takto je to nejlepší.

Angličtina mě fakt překvapila a byl jsem za to rád :)

Milan V

Dobrý tripreport..vidím, že jste si to užili

Taky přidám pár (dva) postřehů: autobusových společností na trase Ohrid - Skopje je víc, nejen Delfina Tours. Pro inspiraci on-line jízdní řád autobusáku ve Skopje: http://www.sas.com.mk/en/VozenRed.aspx. My jsme jeli tím Galebem a úroveň asi dost podobná. Jeli jsme zpáteční SKP - OHD - SKP, takže jízdenka byla o něco levnější (750 MKD zpáteční), jen to chce najít v destinaci kancelář dané společnosti a potvrdit si místa v určitém buse zpět. K pivu: točeného je fakt pomálu, ale pokud se někomu přepijou jediné dvě značky Skopsko a Zlaten Deb (pivovar ve městě Prilep), je ve Skopje, přesně mezi pevností Kale a Starým Bazarem taková hipsterská knajpa Pivnica Stari Grad s pivem vlastní výroby. Ceny na Makedonii astronomické, ale chuť je fakt někde jinde než Skopsko. Místní IPA byla fakt dobrá. A mají tam i dobrý jídlo.

• (upraveno 2019-10-18T09:11:44+02:00)

To jídlo mě nezaujalo popisem ani cenou (připadlo mi, že všude jinde ve Staré čaršiji je levnější a zajímavější výběr), ale drahá polovička si pivo pochvalovala. Mají i degustační sadu. 😊

Opět díky za doplnění Milanovi a Joxovi ;) Byl jsem hodně překvapen celkově, takže super výlet to byl.

Super článek!

Okolo Korintského zálivu
cizy 2020-10-21T14:08:27+02:00 0 komentářů
Řecko 2020

4 dni v Grécku, počas ktorých sme si spravili okruh okolo Korintského zálivu a stihli si odskočiť okúpať sa na Lefkadu. . Železo treba kuť, kým je horúce. Čo sa týka výletov, toto staré príslovie platí v dnešnej dobe dokonale. Dnes už človek nevie dňa ani hodiny, ktorý štát kedy koho hodí na červený zoznam. Keď sme sa…

Setkání s medvědy v Rumunsku
Jarda 2020-10-18T18:57:46+02:00 2 komentáře
Rumunsko 2020

Medvědi, covid-19 a jedna z nejkrásnějších zemí na světě.. ÚvodemJak jinak začít cestopis z roku 2020 než větou - letošní cestování je fakt boj. Nejenom, že se nám několik dovolených zrušilo, ale člověk si musí na internetu hledat spoustu informací navíc,…

Tenerife v době šílené - díl 2.
Tesna 2020-10-16T23:55:34+02:00 3 komentáře
Španělsko 2020

Druhá a závěrečná část naší cesty s pár cestovatelskými tipy na závěr.. Puerto de la CruzTo je přímořské město s historickým jádrem, které z obou stran obklopují bloky velkých hotelů. My tentokrát máme domluveno ubytování přes Airbnb přímo nad centrálním náměstím Plaza…

Kúpanie na Peloponéze
cizy 2020-10-16T12:28:50+02:00 0 komentářů
Řecko 2020

Oddychový kúpací road trip na predĺžený víkend po najväčšom gréckom polostrove.. : Keď som v novembri 2019 kupoval letenky do Grécka na predĺžený víkend, bral som to ako hotovú vec. V poslednej dobe si však človek už nemôže byť istý ničím. V tomto prípade sa však kolesá osudu…