1. Cestopisy
  2. Evropa
  3. Španělsko
  4. MALLORCA za KAČKU

MALLORCA za KAČKU

Španělská ostrovní perla - nádherné útesy, tyrkysové moře, starobylé vesničky uprostřed pomerančových sadů, tapas a sangrie, jejichž chuť vám vykouzlí úsměv na tváři i když vás okradou…
Avatar uživatele
Cestopis z roku 2020 napsala Kateřina Ostrá
Avatar uživatele

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

24. 10. 2020, poslední aktualizace 2020-10-24T15:59:42+02:00

Kateřina Ostrá a procestovala 36 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsala pro tebe 51 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

Máš taky co říct? Napiš svůj cestopis na Cestujlevne.com

Krásné cestopisy bez znalosti
a nutnosti programování

Zaručená čtenost u cílové
skupiny z řad cestovatelů

Staneš se plnohodnotným
členem komunity

Poděl se o ně se svým prvním cestopisem ve světě cestovatelů na Cestujlevne.com.
Vytvoř si cestovatelský profil a staň se součástí komunity.

Vytvořit cestovatelský profil

71 komentářů

Komentuj, hodnoť nebo se na cokoliv zeptej.

Avatar uživatele Daniela
Daniela

Ahoj Katko. Tvoje rychlost cestování je opravdu zběsilá.:-)

I já mám zážitek s okradením. Dva roky zpátky, Zanzibar, výlet na kolech s manželem. Protože jsem rychlá jako vítr, tak při přepadení mačetou srazili manžela z kola. Ztráty - fotoaparát, speciální kamera, platební karty, řidičák, občanka. Potom už jen výslechy na policii, výpověď u soudu ( hodně jsme prudili tak se je podařilo chytit ). Dostali jsme zpět fotoaparát ( kamera se prostě místní policii moc líbila ). Výpovědi byly dost hard. Manžel umí anglicky jen číslovky a já se v té době učila angličtinu druhým rokem. Jako překladatele ( ze svahilštiny do angličtiny) jsme měli majitelku našeho ubytování, protože ambasáda nechala naše telefonování bez reakce ( návratu písemná stížnost na ministerstvo zahraničí a pak omluvný dopis). Naštěstí manžel má vždy pas jinde a batoh s penězma jsem měla na zádech já!!!! Tak závěr - měli jsme zkažený poslední týden dovolené, první přepadení v životě, dost hard zkušenost s místní policii a realitou vůbec, a žádné fotky, jen ty v mobilu. Prostě se to za těch 20 let cestování s batohem na zádech jednou stát muselo. Poučení - vždy kopii pasu, rozdělené peníze, nenechat si zkazit náladu a hlavně Afriku pořád miluju.

před 27 dny
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Ty jo, mám husí kůži!! Ale víš co - to poučení a závěr- pod to se podepisuji všema deseti!! Nenechat si jednou, byť fakt hnusnou situací, zkazit vzpomínky a lásku k místu, které za lidi prostě nemůže...

Držím palce, aby ta cestovatelska smůla před 2 lety pokryla celý vás život a nic podobného do sbírky nepřibylo!

A děkuji za komentář.

Přidat odpověď
před 27 dny
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Tak já taky přidám mou "ztrátu" pasu nedlouho před odletem s dobrým koncem. Peněženku nebo doklady mi naštěstí nikdo neukradl. V závěru mé 1. dlouhé cesty (NZ a Austrálie na 6 měsíců před 22 lety) jsem jel stopem (po domluvě na benzínce) v kamiónu od severu do Brisbane a po přespání na parkovišti před městem (já na karimatce mezi fošnami na přívěsu) jsme vyložili náklad v přístavu v Southport a řidič mě odvezl na okraj Brisbane. Jel jsem do centra busem MHD a odložil jsem si (vnější) ledvinku s pasem a (tehdy ne elektronickou) letenkou na batoh a při odchodu z busu jsem na to zapomněl, takže ledvinka spadla při nandavání batohu na zem. Uvědomil jsem si to asi až za 10-20 minut a došel jsem na centrální autobusové nádraží MHD, kde dispečer po nahlášení linky a času příjezdu zkontaktoval řidiče, se kterým mi domluvil sraz, až bude zase na tom nádraží. Bylo to v pátek před pondělním odletem ze Sydney a v pondělí byl státní svátek, takže náhradní doklad bych jinak těžko získal. Zároveň to pondělí byl poslední den platnosti mého víza.

TOP destinace Evropy jsou opravdu individuální záležitost. Třeba pro mě je to Norsko (určitě v kategorii lowcost dovolené v krásné přírodě, byl jsem tam už 5x) a mám několik kamarádů, kteří nejezdí v Evropě snad jinam než na slovenské hory (několikrát ročně).

před 28 dny
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Libore, jsem ráda, že jsou i dobré konce!!! Díky za příběh bez depresivního nádechu. Zítra frčím pryč a už teď vím, že batoh k sobě snad přikurtuju 🙈😁

Norsko jsem zažila jednou, Bergen a okolí, a souhlas - krásné místo!!

před 27 dny
Avatar uživatele
mirjur
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 739 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-30T11:05:13+01:00)

Katko, předpokládám, že frčíš z Vídně... takže stále bude platit, že pro transfer nepotřebuješ test do Rakouska? (Asi jsem neviděl žádné oficiální prohlášení, které by to potvrzovalo.)

před 27 dny
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Ano ano. Včera v noci to bylo ještě neuplné, dnes už je to na stránkách MZV aktualizováno:

Osoby, které přijždějí z ČR na vídeňské letiště za účelem odletu nebo za účelem odvozu osoby blízké přilétající na letiště, nepotřebují test na Covid-19 za předpokladu, že cestu na letiště, popř. zpět z letiště na hranice s ČR absolvují na rakouském území bez zastávky.

Nicméně jsme se rozhodli pro klid duše ( a s ohledem na parkování mimo letiště ;) ) jet už dnes večer tak, abychom zaparkovali a přesunuli se tu jednu zastávku vlakem do letištní haly před půlnocí...). A 15 h na letišti - to je výzva!! :D

před 26 dny
Avatar uživatele
mirjur

No to teda! Tak takový tvrďák nejsem :-))

před 26 dny
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

My jsme to teď taky přehodnotili. Jedem ráno. Dám vědět co a jak.

Přidat odpověď
před 26 dny
Avatar uživatele Miroslav Šimeček
Miroslav Šimeček

Není to uplně ta samá situace, ale taky Mallorca - 2H před odletem na náměstí v Palma de Mallorca jsme si dali poslední oběd a vydali se na zastávku na bus na letiště. Když nastupujeme, zjistíme, že přítelkyně nemá celou kabelku se všemi našemi doklady, kartou, penězi... Okamžitý sprint do restaurace a štěstí v neštěstí, servírka nám ji schovala a nic se neztratilo. Nakonec vše dopadlo dobře, letadlo jsme stihli tak tak a doklady, ani peníze jsme neztratili, ale ten stres a zážitek fakt stál za to. Hlavně ten běh. :-D

Jinak Mallorca je super, v roce 2010 to byla naše prvni dovolena, ale to sjem si nepujčili auto, potkali jsme tam skvely lidi, pak jsme tam byli v 2018 a určitě ještě pojedeme. Druhá návštěva včetně zapujčení auta, ale i MHD a bez auta už ani ránu, ta nezávislost je tam neskutečně znát a bez toho člověk neobjeví tak zajímavá místa.Je tam stále co objevovat. :-) Za nás Mallorca s Maltou jsou TOP destinace z Evropy.

před 29 dny

Už odbočuji jinam, byl jsem i Maltu (a to jsme měli k ruce kamarádku, která tam žila, plus čs komunitu), ale myslím, že TOP destinace Evropy jsou jiné :) Azory, Madeira, Irsko.... ale je to věc osobního názoru.

před 28 dny
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

@Miroslav Šimeček...jsem ráda, že některé příběhy "ztrát " mají i své dobré konce!!!

Souhlasím s tím, že mít (kdekoliv!) auto je úplně jiný level cestování!

Mallorca krásná a Malta jedinečná. Souhlasím také.

před 28 dny
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-28T20:05:24+01:00)

Milane, jak říkáš...každej máme žebříčky své a svoje TOPky. Každej jsme jinej a každej oceníme něco jiného. Přestože Mallorca byla krásná a Malta výjimečná....pro mě je zatím evropský strop Island, Madeira, Makedonie a Rumunsko. No a samozřejmě po Teide Tenerife.

před 28 dny

Omlouvám se, jestli to vyznělo nějak blbě. Tak jsem to nemyslel. Malta i Mallorca jsou úžasné, Malta i díky "jiným " možnostem a 14 dnům, Mallorca 2x, poprvé klasika s cestovkou, podruhé na vlastní pěst 10 dní. Takže projeto téměř vše a to jsme chtěli ještě i letos v dubnu pochodit "hory", než to zrušili.

A ano, bez auta ani ránu, to je základ:)

Ale jak jsem dodával a zdůrazňuji, že je to věc osobního názoru a líbí se mi víc jiné evropské destinace. Ať už přírodou nebo přístupem a pohostinností místních lidí a jiných věcí.

A jak píšeš, každý má to svoje TOP. A je paráda, že si v dnešní technické době můžeme předávat rady a zkušenosti.

před 28 dny
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Máš pravdu Milane. Tohle na dnešní době a na tomhle webu miluju nejvíc. INSPIRACI. Nacházím jí zde tolik, že nevím kam dřív! A stejně tak jsem ráda, když mi dá někdo odezvu (třeba na králové a zdánlivě beatraktivní Srbsko), že po přečtení těch PÁR řádků ✌🙈😁 koupil letenky...

Není podstatné vnutit někomu názor, že tahle konkrétní destinace je top. Hádat se a přesvědčovat. Důležité je mít radost z každého místa, cesty a příběhů, které tam člověk zažije. A když má někdo trošku čas, sepsat to a šupnout sem, ať se můžeme všichni inspirovat 💛

Přidat odpověď
před 27 dny
Avatar uživatele
Petr Dobeš

Podobna zkusenost z Mallorky...

Nam vykradli auto Albercutx Watchtower dopoledne , ale zjistili jsme to az odpoledne u Valldemosy kdyz jsme chteli natankovat.Udelali to bez poskozeni a z penezenek vybrali nastesti jen eurobankovky, ceske ani karty je nastesti nezajimaly.V pujcovne jen rekli ze to je docela bezne ze maji ty universalni klice na odemykani :-D dobre vedet

před 30 dny
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Tak to je mazec! A teď si vyber, který postup je správně...vše u sebe nebo ne...?? 🙈🙃

před 29 dny
Avatar uživatele
Petr Dobeš

Asi to nosit po ponozkach a ve spodnim pradle jinak nevim :-D nebo nejezdit na Mallorku...jinde se me to zatim nestalo nastesti.

Přidat odpověď
před 26 dny

Ahoj,

taky mám bohužel jednu nemilou zkušenost z Mallorky před 2 rokama, vlastně 2 :) Ta první je víc zábavná, hlavně kvůli mé blbosti. Naházel jsem u pláže věci do kufru, a že ještě půjdeme pofotit. Jenže při otvírání kufru, jsem zmáčkl jen tlačítko na odemčení kufru, protože na mém autě to nemám. No holt jsem to chtěl vyzkoušet ve svých 42 :) Věci v kufru, bác, a během vteřiny pískot v hlavě. Klíče samozřejmě taky :) A auto automaticky zamčené. Panika, infarkt, co teď. Lámanou english jsem s barmankou v nedalekém baru zavolal do půjčovny, a že si mám přijet pro náhradní klíče. Ubytko od pláže 60km, letiště 80. Bylo 7 večer, paráda. Takže taxík, to jsem si dal k narozkám, které jsem měl druhý den :) Samozřejmě nejdražší taxi v životě:) Na narozky busem na letiště, klíče, busem na pláž. Vyřešeno:)

No horší to bylo o pár dní později. S neteří jdeme vyfotit maják, je 300m od parkáče. Cedulka nenechávejte nic viditelně v autě. Dobrý nic nemáme. Okolo další auta, tak si říkám, v klidu. No vrátíme se, jedem na ubytko a tam mi neteř chtěla vrátit nějaké eura. A prej, ze je nemá v peněžence. Jen pár drobných. Říkám to je divný. No nechala papírovou kabelku s koupenou solí a peněženkou na zadní sedačce, čehož jsem si nevšiml. Tak jí říkám, že ji to asi vypadlo v tom obchůdku. 60euro :) I nějaký jedno,dvou eura :))) No, než vracíme auto, tak šup do myčky a následně záhada odhalena. Zadní dveře netěsnily a teklo tama. Po bližším prozkoumání, drobně promáčklá karoserie u dveří, od páčení. Takže vyhli dveře, rukou si otevřeli, vybrali peněženku, vrátili tak, aby nebylo nic poznat, já otevřel dálkáčem, a to už jsme nepoznali nikdo nic.

Jednou bude vždycky něco poprvé, to je pro každýho.

O Mallorce se to ale říká, že se tam hodně krade.

před 30 dny
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Tak tohle teda pech na druhou! I tobě děkuji za sdílení zkušeností, věřím, že si dá hodně lidí na své věci více pozor...

Jinak o té Mallorce to slyším až od kunzáltu do teď 🙈

Přidat odpověď
před 29 dny
Avatar uživatele
mikir

Tak do tretice vseho dobreho ,teda musim priznat ,ze uplne davno jsem jeden cestopis cetl, ale to bylo asi v tech zacatcich a ja to nejak nevnimal pozitivne a myslim ,ze jsem nebyl sam kdo,to tak vnimal ,ale od te doby se to naprosto zmenilo , takze ten bych nechal zapomenout a pocital ty tri

Napred jsem se pobavil tim pristupem k motorismu , ovsem krom mnohych mych zamestnani, diky nimz jsem mival nalepku notorickeho fluktuanta a porazitkovanou obcanku od shora dolu razitkama o prijeti a ukonceni pracovniho pomeru jsem se zivil i jako ridic kamionu , nebo ridic autobusu ,tak to trosku posuzuju jinak a hodne nerad sedam na sedadlo spolujezdce a radeji si vse odridim sam . Ovsem to dalsi pokracovani jsem hltal jednim dechem a me ty chvile pripominaly situce ktere jsem prozival pred 22 lety nebo pak o 4 roky pozdeji , kdy me sice nikdo neokradl ,ovsem cestoval jsem rok po USA a Novem Zelandu naprosto bez penez a byl odkazan jen na to co si vydelam ,nebo co mi kdo daruje a o ty 4 roky pozdeji pak stejnym stylem po jizni Americe a opet pak zpet do USA

Precetl jsem poctive tentokrat i ohlasy na tenhle cestopis a s nekterymi nazory nesouhlasim, pri tech mych cestach ,jsem spal v tom nejlevnejsim ubytovani co slo sehnat , nekdy i na lavicce venku nekde na zemi v charite , jendou dokonce i v jakemsi kamrliku v bordelu . myslim ,ze hostel je kolikrat dost slusne ubytovani

Co se tyka toho noseni vsech dokladu a vseho ceneho co pri cestach ma clovek u sebe , tak jsem tehdy mel u sebe naprosto vsechno a nikdy jsem se od toho neodlucoval bankovni karty byly pochopitelne vyrabovane do mrte cestovni doklady jsem obohatil i US ID pozdeji i US ridicakem ,ale stejne vsechno u sebe a dp dneska se od vseho odlucuji minimalne a doklady a penize nechavam jen kdyz jde o slusnejsi ubytovani s nejakym duveryhodnotnejsim zamkem

No a navic ted uz takhle k mori nelitam sam do vody se taky stridame Je ale fakt ,ze nekdy spoleham to ze kdyz uz jsem nekde sam ,.ze rozhodne nevypadam, na to ze by u me mohlo byt neco k ukradeni

Jinak mam jeste vyhodu ,ze se domluvim jak nemecky ,tak anglicky a trosku i spanelsky co jsem pochytil za tech pet mesicu v jizni Americe Jinak myslim , ze by se dalo nejak vzdycky prezit do doby nez by byl nejaky cestovni doklad Zastavam nazor ze pokud nejde o zivot jde o vis co -)) tak diky za zajimave cteni ja porad doufam ze kdyz uz bylo skoro cely rok jen litani mezi Irskem a CR , ze se to jeste do Silvestra vylepsi a bude to atakovat aspon tu tricitku coz by aspon bylo tech mych 50% predkoronavirovych rocnich letu a bude to i jinam i kdyz jak se skoro vsichni chystaji na Kanary, tak nevim jestli to bude to prave orechove

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-27T19:43:44+01:00)

Děkuji za milá slova! Je to vážně pochvala a ještě víc od někoho,komu jsem na začátku nesedla. Cením si té upřímnosti a jsem ráda za ten posun.

Můj popis motoristických schopností je prostě realita, ale Mallorca byla víc než Sebelepší autoškola, takže přespříští trip, kdy už snad budu mít novej řidičák, plánuji půjčit opět vůz.

Stran toho ubytování - souhlas. Nesoudím, dokud tam nevlezu. Vše je o osobních zkušenostech. Taky o schopnosti snížit svoji komfortní zónu a jak zde už jednou moudře padlo...umět se správně zařadit. Já cestuji ZA KAČKU a píšu na CESTUJLEVNĚ, takže mi přijde ujetý někomu zrovna zde obhajovat volbu nejlevnější kategorie..🙈😁 Kór když na hotel obvykle dorazím ve večerních hodinách a za svítání vyrážím dál na cestu.

Jinak si říkám, že je tvůj život opravdu paleta zážitků a cest - navíc hodný DOBROdruha. Víc takových lidí! Sama bych si přála prožít život na cestách jak nejvíc to jde, protože právě na nich žiju nejvíc skutečně. Žiju, nepřežívám. A kdekoliv jsem, v letistnim salonku nebo v hostelu, přesně lidmi jako jsi ty se nejradeji obklopim.

Jinak toho Tenerife bych se nebála, zas takovej nával tam nebude, neboj. I já jsem dnes zvědavá, kde si načnu novoroční prosecco a zabilancuji nad svým covidovym rokem. I když je to ještě daleko, už teď vím, že jsem se "neposrala v koutě" ani když bylo sebehůř a vytěžila maximum. Tenhle rok byl - naprosto paradoxně!!! - prostě BOŽÍ ✈💛

před 29 dny
Avatar uživatele
mikir

Dily za reakci. ano asi jsem dobrodruh ,na Mallorce jsem byl 6 dnu v roce 1995 vcetne pujceni auta ,pracoval jsem tehdy pro jednu CK ,takze to byla spis sluzebni cesta bylo to na Mikulase ,ale pocasi jeste na kratasy a tricko i se dalo koupat ,jen ty vecery byly uz chladne a asi se tam tehdy tolik nekradlo , protoze zcela jiste vznikaly situace ,ze jsem memel sve veci vzdy pod kontrolou , byl jsem tam sam ,navic az pozdeji pri mych dvou cestach kolem sveta s batohem a prazdnou kapsou v roce 98/99 a v roce 01/02 jsem se naucil instinktivne vyhnout radeji mistum ,ktere se jevily rizikovejsi

Z toho motoristickeho hlediska nemyslim ze silnice na Mallorce byly az tak dramaticke ,urcite poznas jednou narocnejsi

Jinak v letistnim salonku se tezko muzeme potkat ,protoze jsem jeste nikdy zadny nenavstivil ,hostely jsou fajn tem se urcite nevyhybam i kdyz dneska uz volim takove ,ktere mohou nabidnout i dvouluzak ,protoze dneska uz cestujeme opet ve dvou ,zatimco ty cesty kolem sveta jsem absolvoval sam

V jednoduchych zarizenich narazis mnohem casteji na prijemnejsi lidi nez v 5 hvezdickovem hotelu i kdyz jsem kdysi absolvoval nekolik info cest, kdyz jsem pracoval v CK ,kdy jsme napriklad v Tunisu spali vyhradne v takovych

S CK jseme ovsem nejeli uz dobrych 15 let a to jeste ta cesta byla spis jen proto ze zena na to dostala prispevek FKSP ,ktery nesel jinak prouctovat

No a Tenerife se nebojim nakonec i na tomto ostrove mohu pochvalit hostel Los Amigos u Tenerife South ,ale mezi nase nejoblibenejsi Kanarske ostrovy patri Lanzarote a Fuerteventura a hodne nas taky oslovila La Palma Tam, by jsi si uzila ty oblibene serpentiny do sytosti -))

Na Kanarech si vetsinou pronajmeme apartman nebo studio pro dva a nikdy jsme nebyli zklamani

Jeste jen takovyy maly dotaz, jak kloubis ten volant s tim Prosecem nebo Sangriou ,za volantem jsem asi zodpovedny vic nez jindy, navic v Irsku byvalo 0,8 promile .uz to sundali na 0,5, profesional s kamionem jen 0,2 ale i kdyz velka cast zemi ma tech 0,5 ,tak porad jsou zeme s 0,0 ....?

Jinak tenhle rok ti trosku zavidim sice s poctem letu mozna budu atakovat letos 30 ,ale naprosto jednotvarne , kdezto ty mas uzasnou pestrost a zazitky Tak hura do dalsich -))

Přidat odpověď
před 29 dny

Nabízelo by se napsat, že je to hloupost tahat všechny osobní věci na pláž, ... kdyby se mi nestalo úplně to samé. Jednou v životě jsem si vzal cestovní pas na pláž a to bylo zrovna když mě (taky jednou v životě) okradli. To jsem si fakt vybral smůlu na hodně dlouho.

Bylo to před řadou let v Indonézii, už jsem tam nějakou dobu cestoval a cítil se bezpečně, ani jsem osobně nepotkal nikoho, koho by kapsáři obrali. Dojel jsem na nové místo a hned bylo jasné, že s ubytováním jsem šlápl vedle. Měl jsem samostatný pokoj je společným sociálním, ale u domu chyběly vchodové dveře, většina oken byla vymlácená a majitel byl neustále high (asi houbičky). U dveří mého pokoje chyběl klíč, takže nešly zamknout, to byl důvod proč jsem si vzal pas na pláž. Na pláži nikdo nebyl, šel jsem se koupat a když jsem se vrátil, moje taška byla pryč, a v ní pas, mobil, peněženka, sluneční brýle a klíč od skůtru. Viděl jsem jenom v dálce ujíždějící auto, očividně zlodějů. Nezůstalo mi nic, jenom plavky, které jsem měl na sobě. Narozdíl od Kateřiny jsem neměl ani mobil. Skůtr tam stál, ale bez klíče mi byl k ničemu. Chvíli jsem tam zmateně pobíhal, pak jsem potkal německý pár, kteří se procházeli po pláži a byli ubytovaní v blízkém luxusním hotelu. Vysvětlil jsem jim německy situaci a oni mě vzali ssebou na recepci hotelu. Za normálních okolností by se se mnou zaměstnanci vůbec nebavili, ale ti Němci byli očividně vážení hosté, a tak mi personál přinesl tričko a zavolali policii. Policajtům se nejdřív nechtělo pro mě přijet, tak mi ti manželé nabídli, že mi zaplatí taxík, ale nakonec to nebylo třeba, protože policejní auto dorazilo. Na stanici se mnou sepsali protokol, působili na mě dost demotivovaně, ale byli slušní a jeden z nich uměl velmi dobře anglicky. V ubytování jsem měl schovanou druhou platební kartu, vybral jsem si cash a s penězma je všechno jednodušší. Stalo se to tři dny předtím, než jsem se měl vracet do ČR, takže jsem si přebookoval letenku do Jakarty na další den, abych měl čas vyřídit pas na české ambasádě, tam mimochodem byli velmi ochotní. Od té doby si na pláž neberu nic, než naprosté minimum věcí. A i výběru ubytování věnuju hodně času.

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-26T17:12:06+01:00)

Ahoj! Tak předně - tvá zkušenost mě mrzí. Úplně si tu bezmoc dovedu představit. Taky ten vděk za každou podanou ruku. Nyní samozřejmě víc než dřív..

Vážím si tvého komentáře, protože přiznat veřejně chybu a tím vlastně nahrát na smeč všem nepřejícím chytrolínům, kteří do teď prostě měli jenom "víc štěstí" - to chce kus osobní odvahy. Děkuji ti tedy za sdílení zkušenosti (podobné té, jakou jsem si odžila i já), protože sdílené neštěstí je vždy snesitelnější, protože mě tím ujišťuješ, že smůla se nejlepí jen na mé žabky, ale hlavně proto, že tím přiznáním se ukazuješ ostatním lidem na cestách, že stát se to fakt může všem! Bez rozdílu pohlaví, zkušenosti, počtu cest. Stejně tak, že se to může stát všude (i v neuvěřitelně přátelské Asii!). Přestože mně už ztracené šaty, vak Vans, rťenku a pár dalších drobností už nikdo nevrátí, stejně jako odcizené věci tobě, někdo další, kdo si tohle čte, si na to třeba příště na břehu moře nebo oceánu vzpomene. Vzpomene a nejen že si nepůjde zaplavat s věcmi na břehu, ani na vteřinu je nedá mimo zorné pole. A pokud to jednomu člověku zachrání "milované šaty" nebo ztrátu dne skrz vyřizování nového pasu, pak to vše zde napsané mělo smysl.

před měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Chytrolín hlásí, že byl nejen okraden (shodou náhod taky v ES), ale i loupežně přepaden :-))), takže nevím co vlastně řešíte.

Jinak ovšem ta "neuvěřitelně přátelská" Asie (asi jste viděla jen tu přátelštější část) je zlodějíčků ráj, to není nic nového pod termonukleárním mozolem.

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Ahmade, tak mě napadlo...po tom víc jak roce a tolika vyměněných intimnostech...už bysme si mohli tykat, ne? 😁

Avatar uživatele Tonda 2
Tonda 2

Skvěle napsáno, a to včetně nepříjemné zkušenosti, kterou silně a otevřeně popisujes.

Kromě aktuálnosti a spousty praktických informací je na tvých cestopisech zajímavá ta nástavba, jak vše vnímáš ty a taky, že když něco není zrovna na 1A, ale spíše na hezkou pětku, že se o tom rozepíšeš.

Stát se to může každému, se vzrůstajícím počtem cest roste i pravděpodobnost, že se něco pokazí ( ulétnutí letadla, dopravní nehoda, zdravotní komplikace, okradení, zombie apokalypsa s nějakým virem..atd). A ty těch cest máš v poslední době fakt hodně!

Je dobrý, že pravděpodobnost funguje i naopak a člověka může potkat na cestě nějaký mimořádně hezký zážitek, který by nečekal.

Podstatné je, že jsi to zvládla, vše rychle vyřídila a mohla odletět.

Tak hlavně, ať ty další cesty jsou silné na ty hezké zážitky a ty špatné se ti vyhýbají.:-)

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Děkuji, Tondo.

Tou hezkou pětkou jsi to vystihl naprosto přesně. "Pětka" co do škály šílenosti naprosto sedí a "hezká" díky tomu, že jsem v nejhorších momentech poznala opravdové přátele, taky.

Dneska mě pobavil fórek "Docela mě znervózňuje, že jsem ještě nikde neviděl prodávat kalendáře na rok 2021..".. Ale já díky té své ztrátě vím, že ať přinese následující, a pravda - DNESKA nejistý rok cokoliv, toto přátelství zůstane.

A souhlasím - vybrala jsem teď tu opačnou stranu mimořádné hezkých zážitků, takže je na čase změna. Změna k lepšímu! Těším se na ni.

Avatar uživatele Karel Loucka
Karel Loucka

Docela šokující zkušenost... Taky mě kdysi okradli a vzali mi v Belgii pas a notebook věci asi za 30litrů při cestě na letiště, ale zůstala mi občanka v kapse(většinou mám 2 doklady) . Naštěstí v Belgii mluví i policajti dost slušně anglicky takže jsem vůbec žádné tlumočníky a konzula nepotřeboval. Ale byly to pěkné nervy a záhul na aortuvšechno popsat a sepisovat protokoly, když mi za 30min letělo letadlo.. Jo i v tom cestování asi platí

no pain - no gain

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-24T23:02:01+02:00)

Bolelo to, to souhlasím. Bezmoc. Vztek. Ale nejvíc na sebe. Na ten telefon..na nepozornost. Na tu naprostou absurdnost. Na všechny svoje chyby...

Ale jak tady padlo už několikrát...nešlo o život. A člověk někdy potřebuje dostat na hubu, aby byl víc pozornější.

Dnes mě nejvíc mrzí ten vak, byl to dárek, a puntíkové šaty... No snad tomu zloději sedly no....

Jsem poučená. Bylo to drahý, ale asi jsem to potřebovala no. A lehký to fakt nebylo. Ještě že jsem na to nebyla sama.

před měs
Avatar uživatele Karel
Karel

A to buď hodně ráda, že jsi měla alespon ten mobil 😉

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

To jsem byla hned! Tak za ti, že jsem měla v batohu na pokoji náhradní nabíječku 🙏🙏

Avatar uživatele Alena Svobodová
Alena Svobodová

Jinak musím dodat něco přímo k Mallorce. Byla jsem tam shodou okolností skoro přesně před rokem a byť auto samozřejmě všechno ulehčí, na část výše zmíněných míst jsme se dostali autobusem z Palmy i v říjnu. Některé spoje jezdí holt jenom v plné sezóně. Ale i tak je Mallorca zajímavá destinace i pro neřidiče a má co nabídnout i v tuhle roční dobu.

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Souhlas! Já tam byla naposledy se synem a Valdamossu i Soller jsme taky dali busem.

před měs
Avatar uživatele Alena Svobodová
Alena Svobodová

Jde to i do Alcudie. Větší problém je na podzim s východní částí ostrova, ale aspoň mám důvod případně se vrátit :)

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Tak to jsem ráda! I já se tam vrátím!

Martin Vícha

Katko, prostě perfektně napsané. Fakt super.

Musím napsat, že ses naprosto bezdůvodně podceňovala, co se týká řízení. Cítili jsme se naprosto bezpečně a to i v serpentínách v dešti. Sranda je, že s lidma, kteří si o sobě myslí, jak jsou dokonalí řidiči, ten pocit často nemívám... To, že sis musela pár minut zvykat na start/stop režim, to je maličkost.

Jinak jak jsme říkali, s tebou kamkoli/kdykoli ,třeba zase do hostelu :-).

Jen ten závěr, to jednou stačilo...

Jo a elitka je na cestě :-)

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

No teď už o sobě hlásím, že jsem řidič par excellant ✌😁

Jinak hostel nás čeká v Portugalsku, neboj 😁😁🙈

Avatar uživatele Martina jede
Martina jede

Stalo se to proto, aby Katky cestopis byl ještě zajímavější a čtivější -:) Ale hlavně se ukázalo, že Katka zvládne vždycky všechno!! Moje heslo je a vtloukám to do hlavy svým dětem, že si musíš umět poradit v každé situaci. Díky za super čtení a za to, že se opravdu upřímně podělíš o zážitky ze svých cest - o ty pozitivní i o ty negativní.

A hele, není potřeba každý cestopis ozvláštnit detektivní zápletkou...

No a ty fešné policajty ti trošku závidím, škoda že jsi je nemohla víc fotit :-))

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Tak to mě štve nejvíc!! Absence fotek policejního sboru 🤩 Protože ten, co mě měl na starosti...viděla jsi Corrada Cattaniho??? 🙈😁😁

Moc děkuji 💛

A s těmi dětmi naprostý souhlas. I já se snažím o totéž - naučit syna v situaci, kdy si myslí,že to nejde... že to vždycky jde. Ale je to bojovka no 🙃

Pokusím se ten příští (za týden z Portugalska) detektivní prvky vypustit ✌😁

Avatar uživatele niemandos
niemandos
  • Právě online
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 589 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-24T17:35:38+02:00)

Nechtěl jsem na to reagovat, ale nedá mi to. Katka, která se tu prezentuje jako zkušený cestovatel a hodně lidí ji tu tak vnímá, udělá takovou školáckou chybu. Myslím, že by si měla dostudovat základní pravidla single cestování , když už cestuje v poslední době sama Brat si pouze jednu kreditní kartu, všechny doklady totožnosti a všechny peníze sebou na pláž, je opravdu do nebe volající hloupost a známka toho, že kvantita ještě neznamená zkušenost.

Chápu, že se něco podobného jako tato krádež muže stát, ale od toho je druhá karta někde na pokoji, i když to vypadá nebezpečné ( možná proto je lepší připlatit za samostatný pokoj, i když se daji většinou dat cennosti i do depozitu na recepci) náhradní mobil na pokoji, druhy pas na pokoji a samozřejmě i nějaká hotovost.

Každopádně ji ctí, že se o tento zážitek podělila. Je to výstraha pro ostatní, jak se to opravdu nemá dělat :-). Někde jinde než na Mallorca by to totiž nemuselo dopadnout tak dobře.

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-24T18:58:56+02:00)

Přesně tak. Máš naprostou pravdu. Byla to do nebe volající hloupost. Karty jsem měla dvě, ale vzala je na pláž obě. Stejně tak doklad totožnosti.

Nicméně přesně jak jsi sám zmínil, píšu to v celé hloupé pravdě proto, aby podobnou chybu nikdo neopakoval. Protože jsme lidé a chybujeme. Čas od času všichni.

Já ze sebe nedělám žádného guru cestovatele. Naopak. Neustále prezentuji, jak se na každé cestě učím. I tohle byla škola. Byť trochu drahá. Nicméně věřím, že udělat chybu jednou může každý (i relativně inteligentní člověk), ale opakovat stejnou chybu - to je fakt hloupost. Mně se to stalo poprvé a věřím, že ta série mých chyb už nikdy nedozná repete.

Doufám, že pro hodně lidí budou tyto řádky právě uvědomněním si, co dělat jinak. Lépe. Třeba i ta krádež na pokoji by byla přes zámek, tedy překážku a alespoň banka by něco zpětně proplatila...

Jinak děkuji za komentář, každá zpětná vazba je pro mě cenná.

před měs
Avatar uživatele niemandos
niemandos
  • Právě online
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 589 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-24T18:03:43+02:00)

Jak píšeš. Chytrý člověk se ze svých chyb poučí. Já jsem na podobné věci trošku blázen, od té doby co cestuju sám. Vozím karty 3. Jednu mám v kapsičce na krku, druhou někde v kalhotech v penežence na drobné, kterou vytahuje když platím. Na kartách stačí minimální obnos, nebo jsou ideální kreditky a hotovost mám rozstrkanou různě po špinavých ponožkách a pod vložkou starých bot :-) Když jdu na pláž, tak beru jen jednu kartu a, nějaké drobáky a jinak nic a ještě se mi z pokoje nikdy nic neztratilo a v hotelech s trezorem fakt nebydlím. Ale asi taky záleží jestli si na pláž jdeš jen sednout, smočit nohy a lupnout sedmičku, nebo jdeš plavat a musíš tím pádem chce něchce věci opustit. Na pláži to vedle zlodějů lidských mohou šlohnout i opice či psi, takže to je z mého pohledu pro singel cestovatele nejcitlivější místo na cestách.

před měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

niemandos: Vnímat jí jako zkušného cestovatele může leda tatar nebo týnejdžr... Nevím co by dělala, kdyby měla po cestách ještě dvě děti (a taky mě podobně okradli, akorát jsem to moc neprožíval, protože to byl čajíček proti dřívějšímu ozbrojenému přepadení v Africe).

Dále se mi zdá hodně "chytrý" si půjčovat auta v zahraničí, když zkušenosti mám takové, jak popisuje výše (výčet toho, čeho se bojí), tedy maximálně z Bořitova do Bořinova nad Nedvědicí. Ale komu není rady, tomu není vzájemné hospodářské pomoci.

Taky mi přijde dost zvláštní, když lidi v produktivním věku spí po hostelech za tři stovky, aby pak přišli o stovky euro :-) To nevymyslíš... Hostely dejme tomu ve Skandinávii, kde je relativně draho i pro naší střední třídu, ale i tam se dají najít slušný hotely bez hostelového "espritu". Ale kdo chce kam pomozme mu tam.

Trezory nevyužívám, i když bych mohl... Ono stačí, když si s trezorovým zámkem hraje syn tak, že tam buď něco zamkne a neví co s tím nebo spustí alarm :-)

Jinak se ovšem spíš divím, že není nakomandovaná na směny v kolabujících moravských nemocnicích...i když možná tedy je.

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-24T18:59:50+02:00)

@niemandos - Souhlasím ve všech bodech. Moje další cesta bude o dvou kartách na různých místech a 3x 50 € na různých místech. Dva telefony jsem měla jako vždy, ale hloupost byla nosit je společně. Příště jeden na pokoji, to je jasný. Doklad jeden, a ten ofocený v batohu. No a zjistit si vždy dopředu konzuláty.

Jinak já bych nikdy nešla plavat, když jsem sama. Jsem na věci děsně úzkostná. Když cestuji ve dvojici, vstup do moře je vždy na střídačku.

A obávám se, že po Mallorce budu v nedůvěře ještě horší...

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

@Ahmad - ty nikdy nezklameš!!😁😁😁

Kvůli tvým intelektuálním komentářům se souvětími bez čárek, s prvky dramatu (ozbrojené přepadení), zvládnuté lépe jak Chuck Norris a ještě mobilizací zdravotníků...já bych se snad nechala okrást ještě jednou! ✌😁

I za tvůj komentář moc děkuji, jsem ráda, že stále hltáš každý můj příspěvek 💛

před měs
Avatar uživatele
mirjur

Po bitvě každý generál... někdy můžeš být opatrný jak chceš a stejně to neuhlídáš, nezvládneš situaci, uděláš špatné rozhodnutí... Někdy máš štěstí a nic se nestane, jindy smůlu. Při frekvenci Katčina cestování pravděpodobnost, že se jí něco takového přihodí, vzrůstá, vlastně je to spíš otázka času, kdy se něco semele. Ber to, Katko, jako takovou "daň" za to svoje cestování, že to k tomu patří, nakonec naštěstí -a zaplaťpánbu se nestalo nic tak hrozného, jak sama píšeš, nemělo to žádné fatální dopady ani následky pro někoho jiného... a věřím, že o těch pár tisícovek už jsi při jiných příležitostech taky přišla. Když nejde o život...

před měs
Avatar uživatele Alena Svobodová
Alena Svobodová

Já se teda musím Kateřiny zastat - přesně jak píše, nikdy se neprezentovala jako nový Hanzelka a Zikmund. Sama i v cestopisech komentuje některé chyby, které by už neopakovala. Ne každému na druhou stranu vyhovuje věčně přemýšlet, jestli v zamčené skříni nebo pokoji ještě má rozstrkat peníze do použitých fuseklí a prázdné tuby od zubní pasty. Chvilka nepozornosti, zvlášť když byl doteď člověk skoro vždycky zvyklý na uklidňující přítomnost parťáka, to se stane snadno. Pro příště bych snad jenom poradila zlatou střední cestu - pokud člověk nevěří zámku nebo dokonce trezoru, je ještě možnost zeptat se na recepci, jestli je možné tam nechat obálku s občankou/řidičákem a trochou peněz. V aspoň průměrném ubytování recepčnímu můžete docela věřit.

před měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

KO nehltám, nýbrž nudím se v karanténě.

mirjur: Ano, je to tak.

AS: Jo, jenže to vyžaduje bydlení aspoň nižší střední třídy, jinak jsou ty recepce dost podivný osobně bych tam nic nenechával (ovšem záleží na zemi, lokalitě, typu bydlení apod.). Já tedy raději dám o pár tisíc víc za noclehy než pak řešit šváby, bordel v noci, ožralé sousedy atd. A když chci lowcost, tak od toho mám karimatku a spacák a můžu spát skoro všude.

před měs
Avatar uživatele
lma

Tak jako všechno 2x(pas,mobil,karty ..) to už mi připadá jako slušná paranoa i to roztrkávání peněz všude možně považuji za nepraktické!

Osobně cestuji s jedním dokladem a i platební kartu beru vždy jednu (tu mám jako zálohu já vždy beru dostatečnou hotovost pro celý pobyt) - všechno toto mám v bezpečností kapsičce na těle takže možnost okradení kapsářem nulová!

Po příjezdu na hotel (využívám 3,4* hotely) vše dávám do trezoru na pokoji (to je podmínka ubytování) a s sebou pak beru jen záložní mini peněženku - pas/občanku beru jen ofocenou kopii.

O tu záložní peněženku jsem tedy jednou též přišel a to v athénském metru - tam byla pikantnost,že jsem tam měl i klíček od hotelového trezoru a to se ukázalo jako obr problém jelikož na hotelu jim trvalo sehnat náhradní skoro půlden a ujela mi zaplacené loď ..

před měs
Michal Zhor

Naštěstí byla cesta sóloakce a nikdo tě neukradl.

Já vytáhl tři lidi do Číny a první noc se nám jeden ztratil. Prostě v baru zahodil pas, kreditku a šel :-) A ráno nikde. V Číně se asi nekrade (všude kamery, trest smrti .....) a vrátil se ..... bez brýlí, bez bot, nohy špinavé, rifle ohrnuté. Slušný člověk, kravaťák ....... ale panáky v letadle, před odletem bez spánku, k tomu repák (jejich slovenská pálenka z řepy). A to byla první noc.

Mallorku neznám, zatím. Ale jak koukám i tam bych si dal něco k flákání:

https://horama.cz/horama-pesky/m...-mallorku/

před měs
padrino11
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 347 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-24T19:45:41+02:00)

Já bych tedy ten hostel zas tak neodsuzoval. Ne vždy je to otázka peněz. Už se mi několikrát stalo, že v hotelu je prostě nuda a mám zkušenosti, že čím dražší hotel, tím větší nuda. Každý na svém pokoji za zavřenými dveřmi, kdežto v hostelu to většinou večer dost žije, potkáš zajímavé a kulturně blízké lidí a ani nemusíš chodit někam do města. No a těmi rezervami na cestách také opatrně - právě z jednoho hostelu mám historku o tom, jak si cestovatel zašil do obnošeného batohu 300 USD jako železnou zásobu, kdyby ho okradli na cestě po Jižní Americe. Batoh nechával bez obav v různých uschovnách a když mu ke konci nevycházely peníze, batoh rozpáral a našel tam jen kousky novin...

Jinak je to snad ještě větší drámo než ta osmitisícovka bez kyslíku minule.

před měs
Avatar uživatele niemandos
niemandos
  • Právě online
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 589 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-24T20:03:10+02:00)

Taky nemám problém s hostelem. Potkas tam urcite víc fajn lidi, s kterými se dá pokecat a zaparit, než v 5* hotelu. Jen ty viceluzkove pokoje nemusím.

@lma .Zadna paranoia to není, ale normální chování cestovatele, který cestuje jinak než taxíkem po hotelech a letoviscich v EU atd. Existují jistě i země, kde ti hrozí i víc než okradení kapsařem o peněženku či mobil ze zadní kapsy kalhot ;-))

před měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Padrino, do hotelu se většinou chodí spát nebo šukat a ne bavit s "kulturně blízkými" lidmi. Bavit se chodím do města. A když chci "kulturní blízkost" :-)), tak zapadnu v Káhiře nebo Chartůmu někam do zaprášený dvouhvězdy a po pár nocích jsem z kulturního sbližování rychle vyléčený.

300 USD je dobrej fór. Taky znám jednoho magora, co si před čtvrt stoletím prostě musel zašít do slipů asi 50 dolarů. Pak na ně zapomněl, ale na hranicích omylem vypsal do prohlášení i ty zašitý prachy. No, musel je vypárat, předložit a bylo po úkrytu. Spolucestující domorodci padali smíchy na podlahu.

niemand: Paranoia to není, jenže zemí, kde to využijete taky moc není. Za dva pasy taky můžete jít na výslech a mít problémy (přinejmenším ho prostě v nějaký zapadlý gubernii zabaví a nazdar) a tři karty se mi zdají až moc. Beru dvě plus cash. S tím, že jsou některé oblasti, kam bych asi bral jen jednu a ruličky bankovek.

lma přístup je taky trochu extrém, ovšem hodně záleží co v cizině člověk konkrétně dělá. Běžný turista většinou problém nemá, ale zkuste třeba chtít fotit v oblastech běžně nepřístupných nebo jen se zvl. povolením a budete mít o zábavu postaráno i bez bez paření na jednostromečkových hostelích v osmnáctipostelových dormitory...

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-24T21:03:38+02:00)

Michal Zhor - opět jsem mrtvá 😁😁😁 Nicméně i tohle už jsem jednou zažila...ztrátu spolucestující.. I když to nepojala tak velkolepě s odhodem pasu a kreditky a příchodem bez bot... doteď je to legendární příběh! 🔝😁 ...jen víš jak...u chlapa vtipný, u holek se tohle nepíše ani mezi řádky 🙃

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-24T20:37:51+02:00)

@lma..rozstrkávat peníze už asi začnu...takových 20€někde v batohu a mohla jsem si dát skleničku Prosecca v tom parku... Blbý na tom u nás holek je, že to může skončit v pračce ✌😁

Hotely,hostely...oboje má svoje plus a mínus a nic není špatně ani dobře. Trezor je někdy i v hostelu...ale já si věřila do teď nejvíc no.Jsem poučená.

A děkuji za komentář!!😊

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-24T20:50:54+02:00)

@Padrino - souhlas. V hostelech je obvykle skvělá komunita a mnohdy víc zábavy než na ulici. Navíc tam jsou lidí obvykle víc free a radují se z maličkostí, což mi sedí nejvíc. Kvalitativně hostely

mnohdy převyšují levnější hotel, což jsem si musela sama párkrát prožít, abych uvěřila. Ale to některým lidem prostě nevysvětlíš (a některým vysvětlovat ani nechceš - protože co kdybys je pak v nějakém hostelu potkal, že🙈😁😁)..

No a hlavně - kdo zná moje cestování, tak ví, že spánek a vůbec čas na pokoji je u mě opravdu minimální...třeba i 5 hodin...takže varianta hostelu za 11 € za noc je pro mě rozhodně vhodnější než čtyřhvězda.

I když...teď jsem zrovna jednu v Praze navštívila a byla to senzace.

Prostě tohle normální člověk nesoudí,už vůbec neodsuzuje a bydlí si,jak mu vyhovuje. Ale to jsme zase u Ahmada, že 🙈🙈😁

před měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Ano, některé hostely jsou kvalitativně lepší než nějaký ušmudlaný hotel. Zásada ovšem zní do tak ušmudlanýho a odpornýho hotelu vůbec nelézt. Leda jako součást etnoturistiky ve stylu jednou a dost.

Ne, nemusíte se obávat, že byste mě někde v hostelu potkala. Nelítám z Vídně, nespím v hostelích a neberu varianty ve stylu 11 euro za noc výhodnější než 200 euro v peněžence v rukou zlodějíčka :-)))

před měs
Avatar uživatele niemandos
niemandos
  • Právě online
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 589 komentářů
  • Poslat zprávu

No ono to není jen o poznání místní komunity v hostelu , ale i o setkání se s fajn cestovateli .Od nich se dozvíš spoustu zajímavého a muzes spojit síly na nějaké akce.Jak pises do hotelu jdeš spat tak na co ti je ten komfort. Ale každý jsme jiny a cestujeme kvůli něčemu jinému. A jak bylo zmíněno, hostely jsou nekdy na lepší úrovni než kolikrát 4* hotely.

Mas pravdu, ze 2 karty stačí. Taky jsem psal, ze jsem v tomto trosku blázen. Peníze si nikam nezasivam. A většinou vozim jen kopie pasu. Špatně jsem ae vyjádřil. Po EU ale beru obcanku a pas.

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

niemandos - naprostý souhlas! Přesně jak říkáš - do hostelu se jdou ubytovat lidé, kterým nevadí...lidé. Kteří mají lidi kolem sebe rádi,rádi se seznámí, rádi s někým proberou svůj cestovní plán nebo spojí síly třeba na společný výlet. V hostelu si nedáš kávu v kuchyni nikdy sám. Do kávy ti ledaskdo půjčí mlíko a ty zas nabídneš snídaňová prosecco na oplátku. Hostel je prostě úplně jiná kategorie než hotel. Hostel je komunita. A já osobně ho na cestách, zejména sama, opravdu ocením.

Současně si umím užít i luxus čtyřhvězdy jako minulý týden v Praze. To jsem se cítila opravdu jako královna a užívala si každý detail od terasy s výhledem na Pražský hrad po dešťovou sprchu v koupelně.

Prostě každé má svoje. Hlavně svoje načasování a místo.

Jinak u dvou platebních karet zůstanu, akorát už je nebudu nosit sebou (dá se platit telefonem). Peníze u sebe i v batohu. Telefon taky tak. A výrazně zredukuji věci na cestách, protože méně je fakt někdy více.

před měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Niemand: Na co je ten komfort se může ptát leda ptakoještěr. Ano, jsou lidé, kteří pracují tak málo (nebo vůbec), že jsou celý rok vždy odpočinutí a připravení na celonoční pařby a meetingy s dalšími cestovateli, většina z nás však pořád ještě chodí do práce a v hotelu si ráda odpočine a kvalitně vyspí. To se obvykle vylučuje s povlíkáním zatuchlých dek nejlacinějším povlečením, chytáním covidů ve společných sprchách, čekáním na uvolnění WC či sprchy, sdílením lednice, hluku, lowcostové snídaně a dalších typických rysů v ubytování hostelového typu.

Hostel poskytující vyšší kvalitu ubytování než běžný evropský 4* hotel bych rád viděl, prosím o tip. Rád si tam zajedu. Ano, taky jsem tak před mnoha lety začínal a není na tom nic špatného. Pro spoustu lidí je to ostatně jediná možnost jak vůbec lacino přespat. Nicméně když někdo točí letenky v byznysu na error fares a pak vyleze v ošmajdaných botaskách do nejbližšího sběrného tábora, pardon hostelu, tak tomu se česky říká navoněná bída. A tím fakt nemyslím nikoho konkrétního zde, ale obecný jev.

V létě jsem si bez problémů zaplatil na týden solidní čtyřhvězdu a nemusel jsem řešit nějaký pozdní check-in, kvalitu a rozmanitost snídaní pro děti, auto na vyhrazeném parkovišti, úklid, povlíkání atd. atd.

Fajn cestovatele znám a nepotřebuji se socializovat s dalšími v hostelech. Každý kdo má děti ví dobře jak rychle zapadnou mezi místní a socialising pak jde automaticky snadno a rychle přes rodiny zpřátelených dětí.

před měs
Avatar uživatele niemandos
niemandos
  • Právě online
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 589 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-25T14:13:09+01:00)

Mám pocit, že zaměnuješ individuální cestování, o kterém to v tomto vláknu bylo, s rodinnou dovolenou s detičkami a ženuškou :-) Ano já také s rodinou spím v kvalitním hotelu. Taky nejsem student a pracuju už desítky let a rad si odpočinu a můžu tě ubezpečit, že si odpočinku i v hostelu, kde často nejsou jen dvacetilůžkové pokoje, společné sprchy a záchody a zatuchlé povlečení. A nejsem chudák, co by si nemohl dovolit kvalitní hotel.

Z tvého vyjadřování jsem pochopil, že každý kdo nebydlí v hotelu je chudák a ty jsi borec, protože ty tam bydlíš. Asi jsem tě ze začátku špatně zařadil. To se stává :-)

Edit: Jo a já nepsal nic o hostelech v Evropě. V života jsem v hostelu v Evropě nebyl.

před měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Nevidím rozdíl mezi rodinou dovolenou nebo individuální turistikou. Obojí se dá provozovat jak lowcostově pod stanem, širákem, atp. nebo jakkoliv jinak.

A ten zbytek jste holt pochopil špatně.

před měs
Avatar uživatele
mirjur
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 739 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-10-25T14:57:47+01:00)

Tak ve čtyřhvězdě mezi rodinnou a individuální turistikou kromě počtu účastníků rozdíl skutečně není :-) . Já bych doporučil pro ještě větší pohodlí využít služeb renomované CK. Ale vážně - jestli Niemandos něco špatně pochopil, tak není sám. A hostely jsou ve většině naprosto v pohodě i co do čistoty, klidu atd.... ubytovaní jsou většinou inteligentní a ohleduplní k ostatním. Navíc mívají i soukromé pokoje pro 2, někdy i s vlastním sociálním. Při přestupech nebo 1-2 denních pobytech hostel žádný problém, v mém případě třeba Londýn, Lisabon... Ale každému, co jeho jest.

před měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

A to já bych zase renomovanou CK nedoporučil :-) (ano, ironii vidím). Nezávislost tříbí mysl ;-)

CK jsem využil snad jen dvakrát a to v záležitosti vízové podpory, protože to bylo nejjednodušší řešení.

před měs
Avatar uživatele
Jaroslav Flídr

Tuším sa tento web volá ,,Cestuj levně".

před měs
Avatar uživatele
lma

Hotel/hostel je samozřejmě věc vkusu/priorit a financí.

Osobně jsem v hostelu spal jednou v životě(ono v té oblasti nic jiného nebylo)v roce 2013 jednu noc na Novém Zélandu (klasický dvojlůžák,ale s hajzlem na chodbě) a stačilo mi to.....třeba vícelůžkový pokoj si nedovedu představit už vůbec.

Hostel je levný a jezdí tam dost pochybných lidí,kteří mají snížené hygienické nároky....samozřejmě nechci házet všechny do jednoho pytle,ale koncentrace jak to říci no prostě "socek" bude v hostelu určitě větší než ve 4 hv. hotelu!

Ve Vídni u vlakového nádraží jsem viděl osazenstvo hostelu na terase a upřímě - s těmito lidmi bych nechtěl sedět ani u snídaně natož třeba sdílet vícelůžkový pokoj !

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Jaroslave díky za prezentaci zdravého rozumu. Musím přiznat, že tvůj komentář mě nejen pobavil a potěšil, ale hlavně...závidím ti, že dokážeš jednou větou holou říct vlastně úplně vše! 🙏😊

před měs
Avatar uživatele Miroslav Šimeček
Miroslav Šimeček

Z tohoto důvodu používám primárně mobilní platby a kartu nechávám na pokoji vč peněženky. Snažíme si osobní doklady a karty brát pokud možno jen v nutných případech a většinou si bereme jen 1, kdyby náhodou. Také používám na cestách Revolutku, je to dobrý pomocník při platbách v zahraničí a když jí ztratím, tak mě to tolik netíží, nebot tam nemám většinou žádné peníze, dobíjím pouze v den, kdy ji potřebuji.

Jinak hostely - já třeba osobně byl v pár hostelech a nikdy jsem neměl žádný problém. Naopak třeba v Dublinu jsem spal v hostelu a zažil jsem tam asi nejlepší sklepní párty v mém životě. Byli tam lidi z "celého světa" (Austrálie, USA, Brazílie, Norsko, Francie, Filipíny, Mexico, ... ), ne všichni byli tak dobří v AJ (hlavně parta Frantíků) - paradoxně s nima jsem pokecal nejvíc :-D , ale i tak jsme se skvěle bavili asi do 6am. Nechyblěa kytara, dobří zpěváci a skvělá nálada, včetně dobrého pití (které je teda v Dublinu poměrně drahé - my kupovali 1 pivo za 7€ :-D ). A tohle bohužel člověk na 4* hotelu uplně nezažije. Tam je spíš větší pravděpodobnost, že potkáte protivný a namyšlený rusáky a čecháčky v sandálích s ponožkama. :-) na druhou stranu, dobře se tam najíte.

Přidat odpověď
před 29 dny
Avatar uživatele planydalibor
planydalibor

Úžasný čtení, dekujuuuu 😇😇😍

před měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Děkuji 🙃

Avatar uživatele
 
 

Další cestopisy, které napsal Kateřina Ostrá

❤️ Oblíbené
Čtení na 34 minut
PORTUGALSKO podruhé za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-11-11T16:11:46+01:00 40 komentářů
Portugalsko 2020

Temperamentní metropole, neskutečný Atlantik, majáky, výtahy, legendární tramvaje, sangrie a ginja. Taky dušičkový lockdown a pozvánka na víno na české velvyslanectví. To je repete Lisabonu za Kačku.. Dušičky v Lisabonu - kdo by to nechtěl zažít! Místo deštivých sychravých dnů babí léto. Temperamentní Lisabon, divoké pobřeží Atlantiku, Porto a konečně ochutnávka pravého portského vína.. prostě…

❤️ Oblíbené
Čtení na 48 minut
TENERIFE za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-10-14T08:36:47+02:00 94 komentářů
Španělsko 2020

Ostrov tisíce kontrastů. Vyprahlá pustina na jihu,skoro deštný prales na severu,neuvěřitelný Atlantik kolem. Nádherné pláže,úžasné parky. Navždy už ale moje nejvyšší hora,na kterou jsem se vydrápala... Ostrov tisíce kontrastů. Vyprahlá pustina na jihu, skoro deštný prales na severu, neuvěřitelný Atlantik všude kolem. Nádherné pláže, úžasné parky. Navždy už ale moje nejvyšší hora, na kterou jsem se…

❤️ Oblíbené
Čtení na 10 minut
KRAKOV za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-09-25T11:34:05+02:00 30 komentářů
Polsko 2020

Historické domy, obrovský rynek s podzemím a starobylou tržnicí, kostely, obchody, stánky s místními specialitami, židovská čtvrť, nádherný hrad. Především ale čtvrthodinka jízdy od naprosté senzace... Historické domy, obrovský rynek s podzemím a starobylou tržnicí, kostely, obchody, stánky s místními specialitami, židovská čtvrť, nádherný hrad... Především ale čtvrthodinka jízdy od naprosté…

❤️ Oblíbené
Čtení na 15 minut
SICÍLIE za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-09-17T19:49:23+02:00 31 komentářů
Itálie 2020

Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie, taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány olivových hájů, tyrkysově modré moře, horské vesnice a starobylá města, antické památky a skvělá kuchyně.... Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie. Ostrov plný kontrastů - od italské vesnice přes Orient a arabský svět, až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány…

Další cestopisy