3. Španělsko
  4. Nebuď blbec na cestách

Nebuď blbec na cestách

aneb jak si sbalit vše, co je potřeba
Cestopis z roku 2021 napsala Michaela Piňosová

Zážitky pro tebe sepsala Michaela Piňosová

30. 06. 2021, poslední aktualizace 2021-06-30T12:01:57+02:00

Michaela Piňosová a procestovala 17 zemí světa, nejvíce Evropu a Afriku. Na Cestujlevne je už 1 měsíc, napsala pro tebe 2 cestopisy .

Krakonoš

Stane se, nepříjemné, jsou i horší věci, podíváte se tam příště.

Jediné řešení bylo,zavolat domů a nechat si OP dovézt, času bylo relativně furt dost.:)

Lucie

Něco podobného se mi stalo taky, nechala jsem v taxíku na letiště bundu ve které byl pas, naštěstí jsem měla v peněžence občanku, změna cestovního dokladu mě stála na přepážce na letišti 30 euro. A bundu i s pasem nechal pan taxikář na centrále, kde jsem si ji po dovolené vyzvedla. Ale těch nervů kolik to stálo... Mrzí mě, že vám oběma dovolená nevyšla :-(

Michaela Piňosová

Nechci říkat, že jsem ráda, že se Vám to stalo protože to člověk nepřeje nikomu, ale jsem ráda, že v tom nejsem sama :D

Chybí mi tam "tlačítko" v hodnocení cestopisu "Toto NEchci zažít taky"

Souhlasím😃

• (upraveno 2021-06-30T13:20:36+02:00)

Připomíná mi to jeden vtip, který vlastně není úplně hloupý, když se vztáhne na cestovní doklady. 😊

Pán si v tramvaji označí dvě jízdenky a jiný cestující se ho hned zeptá, proč?

"To kdybych jednu ztratil," zní odpověď.

"A kdybyste ztratil obě?"

"Tak to ještě mám tramvajenku."

Držím palce, ať to příště dopadne výrazně líp. 😉 BTW Kdysi jsem sprintoval domů z nádraží pro zapomenutý pas, nestihl vlak, musel volat tchána kvůli odvozu na přestupní nádraží a tam viděl vlak právě odjíždět, ale moc hodný výpravčí ho kupodivu zase zastavil. 😊

Michaela Piňosová

Tak máte štastnější událost než já :-)

Leoš Literák

To je o mě! Vypršela mi platnost Litačky (identifikátoru), tak jsem jel na jízdenku a přes aplikaci jsem v metru přesunul kupón nejdřív na platební kartu a pak do aplikace.

Aktualizuj si cestovatelskou mapu. Tohle je přesně ten důvod, proč si po Evropě beru pas. Ten se tak snadno nezapomene.

Jinak ta rada odcestovat bez občanky je taky TOP. Tohle se dá ještě doporučit při cestě domů, ale rozhodně ne před odletem ven, navíc s tak krátkým trváním. Ve výsledku to dopadlo dobře. Nestálo to ranec a příště se to už nestane.

TOP dementní, to je :-)) Ani domů bych to neriskoval... (samozřejmě záleží odkud).

Michaela Piňosová

Alespoň zkušenost a nikdy příště se to snad nestane! I těm, kteří toto přečetli až do konce se to myslím vrylo do paměti😁

Já také občas něco zapomínám. Většinou spoďáry, když jsem hodně nalitá.

mirjur

Milá Míšo, je mi tě líto, ale fakt nechápu, proč si občanku zaklapáváš do notebooku...? Jinak si myslím, že pokud byste šli rovnou k bráně (neměli odbavené zavazadlo), tak by vás pustili bez občanky. Teď naposledy na Mallorku a na Menorku po nás ve Vídni žádný doklad nechtěli, stačil palubní lístek. Jasně, to nemůžeš vědět dopředu.

Cestou na Mallorku se nám stalo něco podobného. Ukazovali jsme občanky na hranicích s Rakouskem (jeli jsme autem) a řidič automaticky předal po kontrole s ostatními tu svou manželce, aby ji schovala. Jenže občanka zůstala v pase spolucestující, aniž si toho kdokoliv všiml. Na letišti Tomáš samozřejmě zjistil, že je bez dokladů... prohledal svoje věci, pak se ještě od check-inu vracel do auta, nic nenašel a let nestihl. Paradoxně, kdyby to neřešil a šel normálně k bráně, tak by odletěl, protože nikdo žádný doklad nechtěl. Spolucestující následně jeho občanku objevila v letadle ve svém pasu...

Doufám, že to aspoň posílilo váš vztah. :-)

Michaela Piňosová

Večer jsme vyplňovali formuláře pro Španělskou ambasádu a já jsem jen zavřela notebook s pocitem, že do něj ještě budu večer koukat. Nechávám tam často třeba karty od foťáku atp. … blbý zvyk.:-(

Bohužel jsem to nevěděla, tak jsem se šla zeptat paní u přepážky. Třeba bych se dostala tam, ale byl by problém nazpátek. Kdo ví. Teď už neexistuje žádné kdyby.

Přítel mě moc podržel, takže dá se říct že ano.

Děkuji za milý komentář a jsem ráda, že v tom nejsem sama.

Chile-skvělý zážitek
Jiří Kafka 2021-07-27T19:37:33+02:00 0 komentářů
Chile 2020

Můj první sólo trip v 50 letech a hned do Jižní Ameriky.. Nikdy není pozdě si začít plnit svoje sny!Na úvod se asi sluší říct něco o sobě.Jsem tzv.Husákovo dítě,ve škole ruština a dál než do Krkonoš jsem se niky nepodíval.Po euforii ze sametové revoluce…

Českou Třebovou cestou necestou
Avatar uživatele cikarijo
cikarijo 2021-07-26T20:12:00+02:00 2 komentáře

Konečně! Tak a je to tady, konečně padl zákaz cestování pouze v okresu a my zase můžeme i za "hranice".:)Toho se musí ihned řádně využít, takže po kratším plánování je rozhodnuto, že se podíváme…

Sardinie, asi jednou stačilo
Avatar uživatele mmksvestky
mmksvestky 2021-07-26T15:24:38+02:00 4 komentáře

pohled nepravého. Už na začátku musím napsat, že můj pohled je hodně poznamenaný tím, že to není úplně můj šálek vysněné dovolené, ale to neznamená, že jsem tam jet nechtěl a že toho lituju. Celé to vzniklo v podstatě…

Carretera Austral - cesta do pravěku.
Zbyněk Milfait 2021-07-25T18:43:32+02:00 0 komentářů
Chile 2019

Tato legendární chilská silnice vás na svých 1247 km mnohokrát zavede do míst jak vystřižených z obrazů Zdeňka Buriana. Jen ten dynosaurus ne a ne se ukázat.. Začátek této jedné z kultovních amerických silnic je ve městě Puerto Monnt, kde navazuje na panamerickou dálnici. Do města se dostanete mnoha způsoby, nejrychleji letecky nebo busem častými spoji ze…