3. Kosovská republika
  4. Nejošklivější hlavní město plné kontrastů. Priština se otevírá turismu

Nejošklivější hlavní město plné kontrastů. Priština se otevírá turismu

Kosovo – mladá zem s bohatou historií a množstvím kontrastů. Jaká je a stojí za zvážení návštěva této země, do které zatím jezdí českých turistů poskromnu?
Cestopis z výpravy „Drbna na cestách“ z roku 2019 napsal Michael Daněk

Zážitky pro tebe sepsal Michael Daněk

02. 01. 2020, poslední aktualizace 2020-04-07T13:08:49+02:00

Michael Daněk žije v České republice a procestoval 15 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 5 měsíců, napsal pro tebe 4 cestopisy . Má své stránky http://drbna.cz.

Čeněk Šmerek

Lol, no tak to je vtipný, protože přesně 1.května jsem letěl z Kosova domů a autobusem jsem tenkrát jel jenom do nedaleké vesnice a od tam na letiště napůl pěšky a napůl stopem. A ono se tehdy asi úplně poprvé dalo jet pohodlně autobusem až k letišti. :) Díky, zajímavá informace. :)

Čeněk Šmerek

Respektive, to je informace z komentářů. Ale cestopis je pecka, díky. :) A pochopitelně se vůbec nedivím, že jste o té autobusové lince nevěděli, protože mě samotnýho to teď tedy dost šokovalo. :D

Avatar uživatele Reni85
Reni85
  • (upraveno 2020-01-06T23:10:42+01:00)

Prištinu a Kosovo som navštívila v roku 2015 v rámci roadtripu po Balkáne. Pekný hotel s výbornými raňajkami za suoer cenu, chutné jedlo v meste, mili a ochotní ľudia. Moja skúsenosť.

Áno, architektúra v meste je škaredá a celkovo, ak si odmyslím mesity, je to ako u nás pred 30timi rokmi. Ale aj toto bolo istym spôsobom zaujímavé.

Avatar uživatele Tonda 2
Tonda 2

Priština je na první pohled nic moc, ale Prizren zase na první pohled okouzlí, stejně jako výlety do přírody z Peje....

Jakub Langer

Zajímavý, to by mě fakt nenapadlo se na velvyslanectví informovat o dopravě z letiště. Spíš bych zkusil taky stránky přímo letiště nebo prakticky web cestujlevne.com 😉 .

Během čtení jsem docela dostal chuť na nějaké balkánské speciality 😁 a vzpomněl i na slavnou prištinskou sochu Billa Clintona, blízkou prosrbskou Gračanici a malebné historické město Prizren, o kterém se snad dozvíme již v příštím díle.

Michael Daněk

Na velvyslanectví jsem zjišťoval informaci, jak je to s mezinárodním řidičákem, protože jsem si bral auto v půjčovně. V ten moment jsem ještě neměl tucha, zda nám vybraná půjčovna přistaví auto na letišti nebo v centru. Proto jsme tak nějak došli k téhle otázce... :)

Jarda
  • Přidal se před rokem
  • (upraveno 2020-01-02T22:03:44+01:00)

Z Pristiny se nedá dostat busem do centra, říkáte? http://www.airportpristina.com/p...-transport

Michael Daněk

Diky za novou informaci. Tohle jsem v Prištině nepostrehl. Do urcite míry jsem spoléhal na informaci od velvyslanectví v Prištině.

“Vzhledem k tomu, že na něj nejezdí veřejná doprava, doporučuje se použít taxi a sjednat s taxikářem cenu předem (měla by se pohybovat okolo 25 Eur).”

Vojtěch Hájek

To je novinka. Loni to určitě nejezdilo :)

Lukáš J.

Předpokládám, že to loni jezdit muselo, když tam píšou, že je to novinka od května.

voughne

Potesujuca sprava ten letiskovy autobus ... taxi spiatocka za 30€ to cele zabijalo, ale takto uz Pristina dava zmysel. Letenky z Budapesti prakticky na cely rok za 20€ RT, Skopje s Tiranou (a tym padom aj more) co by kamenom dohodil ... a mna osobne Kosovo milo prekvapilo, tusim sa tam vratim uz len kvôli tym burgrom

Aljaška a Yukon
Avatar uživatele Jakub
Jakub 2020-06-03T02:05:47+02:00 0 komentářů
Severní Amerika 2018

69 dní na Aljašce, Yukonu a v Britské Kolumbii. VancouverV roce 2016 jsem poprvé vyrazil do Kanady a cestování mě chytlo. V roce 2017 jsem chtěl vyrazit na Aljašku, nakonec jsme skončili na Havaji, jelikož jsem se bál s přítelkyní tam jet sám …

La Isla Bonita - vánoční La Palma
Avatar uživatele Tesna
Tesna 2020-05-31T21:32:09+02:00 8 komentářů

Šest dní na La Palmě, klidném a pohodovém ostrově, strávené u moře, v horách i návštěvou měst. Do pětice všeho kanárskéhoPoté, co jsme během let projeli čtyři největší a také nejznámější Kanárské ostrovy, rozhodli jsme se loni, že zkusíme i ten „pátý vzadu“ – La Palmu. Jde o ten největší ze…

Karibský motýl aneb Guadeloupe díl 2.
Avatar uživatele Tesna
Tesna 2020-05-30T19:42:42+02:00 2 komentáře

Cesta po druhé části ostrova - Grande-Terre a k tomu pár obecných poznatků na závěr. Po čtyřech dnech na Basse-Terre hodláme přejet na druhou, plošší a ne tak divokou část Guadeloupe – Grande-Terre. S paní se den dopředu domlouváme na odjezdu a ta je velmi vstřícná, je jí úplně…

Roadtrip Portugalsko 1.část
Avatar uživatele Jiří Fleischmann
Jiří Fleischmann 2020-05-28T12:40:10+02:00 2 komentáře
Portugalsko 2019

Lisabon, Sintra. Koncem roku 2018 jsme přemýšleli kam vyrazíme na jaře na dovolenou a padla volba na Portugalsko. Chtěli jsme skloubit trochu historie země, poznat další hlavní město a hlavně máme rádi přírodu a víno…