3. Od Kyjeva po Kišinev (alebo posledný vostok roku 2019)

Od Kyjeva po Kišinev (alebo posledný vostok roku 2019)

Zápisky z posledného tohtoročného výletu na východ - podzemie Kyjeva, parádne Černivci, osobák do Moldavska, koňaky v Balti a skoro letný Kišinev.
Cestopis z roku 2019 napsal tonic

Ak nerátame trpaslíkov ako San Maríno alebo Lichtenštajnsko, malé Moldavsko skryté medzi Rumunskom a Ukrajinou je najmenej navštevovaná krajina v Európe. Úprimne, niet sa čomu čudovať – nenájdeme tu žiadne majestátne hory, žiadne more alebo aspoň veľké jazerá, historické pamiatky slabé, UNESCO len tak okrajovo a krajina je jednoducho “od ruky”. Dostať sa sem po zemi trvá odvšadiaľ príliš dlho a o lowcostoch z našich končín sa dalo donedávna iba snívať. Dlhšiu dobu boli najlacnejšou možnosťou letenky zakúpené mesiace vopred cez ukrajinské aerolinky. My sme tak v októbri 2018 s Romanom a Mirom urobili a na predĺžený dušičkový víkend 2019 sme sa vydali na cesty.

Zážitky pro tebe sepsal tonic

13. 11. 2019, poslední aktualizace 2019-11-13T11:13:32+01:00

tonic žije na Slovensku a procestoval 58 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 5 let, napsal pro tebe 15 cestopisů . Má své stránky http://tonicove.sk.

Díky za zajímavý cestopis do exotiky. :-) Respekt už jenom za to, co jste stihli za první den - to by měl leckterý cestovatel na dny tři.

tonic

ale nebolo to az toho tak vela, v Kyjeve len presun z letiska na urbex a naspat :) a Cernivcoch tam vsetko blizko :D

tonic

diky :) rad by som pridaval aj sem cele cestopisy, no keby to islo len tak nejak lahko "skonvertovat"

Kateřina Ostrá

Skvělý cestopis! Fotky 1 A a za ty s pejskama tisíc plusových bodů k tomu. Navíc jsem zjistila, že jsou ještě lepší cestovatelské webovky než CL. Včera u Tondy 2 a dnes u tebe. Boží! I tobě závidím (ale ještě víc přeji) krásnej web, přehlednost a hlavně milion zážitků za každým článekm. Hned večer k tomu sednu a pročtu všechno na jeden zátah :)

Srovnáváš nesrovnatelné - cestovatelský web a webovou stránku (blog) individuálního cestovatele. Navíc tonic sem dává odkazy na své cestopisy už roky a osobně je považuju, spolu např. s cizy(ho) cestopisy za to nej, co se tu objevuje...

Kateřina Ostrá

Máš pravdu. Já jsem to našla až dnes... Ale nikdy není pozdě začít... číst na správné adrese :)

• (upraveno 2019-11-13T14:59:44+01:00)

Určitě to bude velmi příjemně strávený večer, doporučuji i blog (web) Romana Herdy (cizy zde na fóru).

U Tonica nesmíš vynechat Dolynu, to by byla chyba :D

Kateřina Ostrá

Tonica přečtu od A po Z a když jsem teď kukla na Petrohrad Romana Herdy - bude to dnes sakra dlouhý večer!! Děkuji :)

cizy

vdaka za pochvalu eremi :)))

Další cestopisy, které napsal tonic

Jesenný roadtrip po Uhorsku
tonic 2019-10-09T22:45:52+02:00 0 komentářů
Evropa 2019

1800 kilometrov po rôznych končinách Slovenska, Maďarska, Rumunska a Ukrajiny.

Koniec leta (nielen) na ukrajinských Maldivách
tonic 2019-09-09T13:06:25+02:00 0 komentářů
Ukrajina 2019

Posledný augustový týždeň v znamení ukrajinských pláží, delfínov, boršču, koňaku a 47 ročného Antonova An-24

Víkend pri ruskom Baltiku - Kaliningrad
tonic 2019-08-16T11:21:22+02:00 0 komentářů
Evropa 2019

Od začiatku júla nám do obskurnej ruskej exklávy medzi Poľskom a Litvou stačia bezplatné elektronické víza. Pôvodný plán návštevy severu Poľska sme operatívne upravili a na víkend nakukli do Ruska.

S Jakom z Užhorodu do Kyjeva
tonic 2019-07-22T11:14:51+02:00 4 komentáře
Ukrajina 2019

44-ročným malým prúdovým Jakom-40 z ešte menšieho užhorodského letiska na pravidelno-nepravidelnej linke do Kyjeva