3. Rusko

Putin - Putout - Putin - Putout
Avatar uživatele Tutina
Cestopis z roku 2018 napsala Tutina

Tohle je můj první cestopis, tak to vezmu stručně.

Datum: 1.-8.9.2018

Doprava: Brno - Bratislava: Regiojet , Bratislava - Vnukovo a zpět: Pobeda, Moskva - Petrohrad: noční vlak, Petrohrad - Moskva: rychlovlak Sapsan, Bratislava - Brno: Slovenské dráhy

Ubytko: Hotel Democrat - Kamenoostrovsky (Petrohrad), 3. Tverskaya-Yamskaya u Wombatů (Moskva)

Navštívená města: Moskva a Petrohrad

Náklady: 2700 letenky , 2300 vízum, 1200 ubytko, 1500 vlaky, 3000 útrata, celkem zhruba 11.000 Kč

Top zážitky: jídlo = blin a boršč, stravovna = Teremok a Stolovnaya no. 1, zábava = noční vlak v sekci platzkart, památky = Kreml, chrám v Kronštadtu, fontány v Peterhofu, zvonkohra v chrámu sv. Izáka, noční Rudé náměstí, drobnosti = jméno město zvíře věc, luštěnky, sezení u nouzového východu

Co pobavilo: Roman a Andrej, odpadky v síťce od batohu, Radek v sukni, Hančiny vtipy

Co se nepovedlo: jak jsme šli s Radkem na WC a trvalo to 15 minut, komáři v hotelu, cesta Regiojetem

Motivace: taťka mi psal, že má zařízené ubytování v Moskvě zdarma na celé září, tak že bysme ho se ségrou mohly navštívit. Mně se moc nechtělo, poněvadž  jsem v Moskvě už byla a radši jezdím tam, kde jsem ještě nebyla; no ale je to už osm let, tak proč ne. Vzala jsem ještě Ondru a Radka.

DEN 0. Cesta

Jeli jsme z Brna Regiojetem - vlakem. Připlatili jsme si na jízdence za standard a to jsme neměli dělat. Přestože RJ inzeruje různé věci po cestě zdarma, dopadlo to tak, že nikdo neobsluhoval, nic jsme tedy nedostali. Na tyto absentující "služby" už jsem u RJ zvyklá, jenže tentokrát ani nepustili klimatizaci, takže ve voze bylo neskutečně vedro. Mně navíc ani nefungoval zvuk u obrazovky, a to jsem už po mnoha jízdách s RJ zvyklá, že se to nejdřív musí minutu štelovat do jediné pozice, ve které zvuk jede. Jediné štěstí bylo, že vedle mě seděl taťka, který obrazovku nepoužíval, takže jsem si pustila film současně na obou místech a sluchátka si píchla k němu.

S Pobědou proběhlo vše ok, za místa jsme si nepřipláceli a dostali jsme místa u sebe a navíc u nouzového východu, takže supr. Když jsme přiletěli do Moskvy - Vnukovo, bylo už dost pozdě v noci. Na ubytko bysme to maršrutkou a následně metrem asi nezvládli, tak jsme se šli zeptat na taxi. Do centra stálo asi 2000 Kč. Jenže nás bylo 5, takže bysme si museli vzít taxíky dva. No tak jsme si vygooglili, že nám za 10 minut jede vlak a tím jsme za 500 Kč na osobu jeli. Stihli jsme poslední metro. Já jsem si pochvalovala, jak mi vše vychází, taťka naopak byl na prášky, že to neměl v klidu naplánované měsíc dopředu a s aspoň hodinovou rezervou na peróně :D

Hrozná cesta Regiojetem
Prší nám na cestu, pak už bylo krásně
Posledním letištním vlakem na ubytko

Den 1. Moskva - Vrabčí hory, Lomosova univerzita, mrakdrapy, plaba lodí, park Kultury

Den 2. Moskva - Ostankino tower, VDNKh, Arbat, veřerní Rudé náměstí

Den 3. Moskva - Kreml, Rudé náměstí, noční vlak

Den 4. Petrohrad - Ermitáž a centrum

Den 5. Krontštadt a Petěrhof

Den 6. Petrohrad - Petropavlovská pevnost, sv. Izák, Aurora

Den 7. cesta - Sapsan

Avatar uživatele Tutina

Zážitky pro tebe sepsala Tutina

08. 12. 2018, poslední aktualizace 2018-12-16T10:27:27+01:00

Tutina žije v České republice a procestovala 40 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsala pro tebe 3 cestopisy .