2. Afrika
  3. Svatý Tomáš a Princův ostrov
  4. Sao Tome & Principe, malý ostrovní stát

Sao Tome & Principe, malý ostrovní stát

Pro začátek našeho tripu vybíráme ostrov Principe...
Cestopis z roku 2020 napsal Jack

Zážitky pro tebe sepsal Jack

04. 12. 2020, poslední aktualizace 2020-12-04T19:14:17+01:00

Jack žije v České republice a procestoval 95 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsal pro tebe 9 cestopisů . Má své stránky http://offroadbrno.com.

Jakub Langer
  • (upraveno 2020-12-07T10:42:53+01:00)

Je fajn, ze se tu po case objevil cestopis ze zapadlejsiho koutu Afriky.

Osobne mam na ostrov Sv. Tomase skvele vzpominky, ovsem Princuv ostrov je pro me zatim velkou neznamou. Uz drive jsem se dozvedel, ze je hure dostupny, a tim padem i dobrodruznejsi s mnohem mene dotcenou prirodou. Je pravda, ze byl puvodne tento ostrov nazvan Santo Antao, pozdeji Principe, no a jeho hlavni mestecko se jmenuje podobne dodnes – Santo Antonio. Co se tyce informace, ze na ostrovech puvodne nebyli zadni lide, tak minimalne na ostrovu Sv.Tomase bylo pred prichodem Portugalcu africke etnikum zvane Angolares. Mimo jine na Princove ostrove zije i sverazny Claudio Corallo, pestitel kakaa a kavy a vyrobce te nej mistni cokolady.

Tedy navstivit i Princuv ostrov je jiste snem mnohych, byt vysoke ceny ubytovani v luxusnich resortech hrave predci ty na ostrove Sv. Tomase. Ovsem tusim, ze na miste lze najit i jine (prijatelnejsi) moznosti ubytovani. Snad nekdy …

Jack

Možný to samozřejmě je, my měli informaci od místního řidiče, že Portugalci byli první. Teda úplně přesný to info bylo, že na ostrovech byly sezónní příbytky rybářů z pevniny.

Další cestopisy, které napsal Jack

📖 Inspirující
Malawi
Jack 2022-02-02T13:15:23+01:00 2 komentáře
Malawi 2021

Malawi patří mezi nejchudší země světa, ale to se po příjezdu na první pohled moc neprojevuje. Náš malawijský trip začínáme v Lilongwe, kde si půjčujeme auto. Po té nám dělalo problém najít otevřený…

Národní park Gombe ráj šimpanzů
Jack 2021-12-10T21:38:52+01:00 0 komentářů
Tanzanie 2021

Národní park Gombe ležící u jezera Tantzanika, park nejvíce proslavila známá antropoložka Jane Godall. Národní park Gombe leží na západě Tanzanie u jezera Tanganika. My se k jezeru  dostáváme z Kigomy odkud pokračujeme lodí, až na naše ubytko přímo v parku. Doba kovidová navíc způsobila, že jsme…

Srbsko, oblast pohoří Zlatibor
Jack 2021-08-28T22:29:58+02:00 0 komentářů

Naši krátkou návštěvu Srbska začínáme bezproblémovým přejezdem z Bosny a Hercegoviny. Kousek za hranicemi si nenecháváme ujít vodopád Sopotnica, ke kterému si střihneme offroadovou vložku s…

📷 Krásné fotky
Seychely v době kovidové
Jack 2021-05-27T17:19:30+02:00 4 komentáře
Seychely 2021

Seychely ohlásily poměrně nedávno své letošní povelikonoční znovuotevření. A tak v této podivné době kovidové je asi nejlépe začít  povídání o Seychelských ostrovech  aktuálními informacemi, co je v…