2. Afrika
  3. Svatý Tomáš a Princův ostrov
  4. Sao Tome & Principe, malý ostrovní stát

Sao Tome & Principe, malý ostrovní stát

Pro začátek našeho tripu vybíráme ostrov Principe...
Cestopis z roku 2020 napsal Jack

Zážitky pro tebe sepsal Jack

04. 12. 2020, poslední aktualizace 2020-12-04T19:14:17+01:00

Jack žije v České republice a procestoval 93 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsal pro tebe 6 cestopisů . Má své stránky http://offroadbrno.com.

Jakub Langer
  • (upraveno 2020-12-07T10:42:53+01:00)

Je fajn, ze se tu po case objevil cestopis ze zapadlejsiho koutu Afriky.

Osobne mam na ostrov Sv. Tomase skvele vzpominky, ovsem Princuv ostrov je pro me zatim velkou neznamou. Uz drive jsem se dozvedel, ze je hure dostupny, a tim padem i dobrodruznejsi s mnohem mene dotcenou prirodou. Je pravda, ze byl puvodne tento ostrov nazvan Santo Antao, pozdeji Principe, no a jeho hlavni mestecko se jmenuje podobne dodnes – Santo Antonio. Co se tyce informace, ze na ostrovech puvodne nebyli zadni lide, tak minimalne na ostrovu Sv.Tomase bylo pred prichodem Portugalcu africke etnikum zvane Angolares. Mimo jine na Princove ostrove zije i sverazny Claudio Corallo, pestitel kakaa a kavy a vyrobce te nej mistni cokolady.

Tedy navstivit i Princuv ostrov je jiste snem mnohych, byt vysoke ceny ubytovani v luxusnich resortech hrave predci ty na ostrove Sv. Tomase. Ovsem tusim, ze na miste lze najit i jine (prijatelnejsi) moznosti ubytovani. Snad nekdy …

Jack

Možný to samozřejmě je, my měli informaci od místního řidiče, že Portugalci byli první. Teda úplně přesný to info bylo, že na ostrovech byly sezónní příbytky rybářů z pevniny.

Další cestopisy, které napsal Jack

📷 Krásné fotky
Seychely v době kovidové
Jack 2021-05-27T17:19:30+02:00 4 komentáře
Seychely 2021

Seychely ohlásily poměrně nedávno své letošní povelikonoční znovuotevření. A tak v této podivné době kovidové je asi nejlépe začít  povídání o Seychelských ostrovech  aktuálními informacemi, co je v…

Omán - Road trip
Jack 2021-02-07T21:48:55+01:00 0 komentářů
Omán 2017

Brzo ráno ještě plni síly se vydáváme na Muscat Gate muzeum. Je to nově rekonstruovaná původní brána do starého města a v její horní části je dnes muzeum.... Přistáváme v hlavním městě Muscatu a hned od prvního okamžiku je jasné, že tato země bude samé příjemné překvapení.  Hned Muscat sám nabízí  nespočet kulturních památek, které stojí za návštěvu.Z…

Bahrain
Jack 2021-01-14T20:31:45+01:00 3 komentáře
Bahrajn 2017

I přes to, že se jedná o velmi malý ostrovní stát v Perském zálivu, jehož většinu území zabírá poušť , už kvůli dávné historii tohoto místa ,stojí za to strávit tu pár dní. . Království Bahrain, jehož území bylo osídleno již od prehistorických dob. Mimo jiné zde žila a vzkvétala  dávná civilizace Dilmun.  Dnes  tady stojí  super moderní hlavní město Bahrainu Manama,  kde…

Sao Tome & Principe , africký ostrovní stát tentokrát ostrov Sao Tome
Jack 2020-12-11T13:56:49+01:00 4 komentáře
Svatý Tomáš a Princův ostrov 2020

Vracíme se z ostrova Principe zpět na  Sao Tome, jež je ten  hlavní z obou ostrovů Demokratické republiky Svatý Tomáš a Princův ostrov.Naše první kilometry půjčeným autem vedou do hlavního města…