3. Rumunsko
  4. Setkání s medvědy v Rumunsku

Setkání s medvědy v Rumunsku

Medvědi, covid-19 a jedna z nejkrásnějších zemí na světě.
Cestopis z roku 2020 napsal Jarda

Zážitky pro tebe sepsal Jarda

18. 10. 2020, poslední aktualizace 2020-10-18T17:54:48+02:00

Jarda žije v České republice a procestoval 59 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsal pro tebe 10 cestopisů .

Avatar uživatele Breathe
Breathe

Cestopis jsem si s chutí přečetl celý - muselo ti dát spoustu práce něco takového sepsat, to oceňuji, zvlášť proto, že já jsem na tohle hrozně línej. V Temešváru jsem nebyl, ale slyšel jsem, že centrum je moc pěkné, těch 200 let kdy město patřilo Rakousku-Uhersku se na něm pozitivně podepsalo.

Jarda

Až by se chtělo říct, že takový práce to dalo a přitom je to taková blbost, co? :D Mě to psaní baví, setřídím u toho i fotky a vyberu ty nejlepší a do toho vždycky spočítám tu útratu, na kterou jsem vždycky zvědavej. A říkám si, že třeba za pár let s k těm textům budu nostalgicky vracet.

Ale úplně ti rozumím, že se ti do toho nechce. Já třeba dopisuju červencovou Černou Horu až teď.

Každopádně díky za přečtení a za pozitivní feedback :)

Šárka Skrbková

Tak jsem to dočetla, uff a pak že holky jsou ukecané :D Každopádně krásně a vtipně (a dlouze) napsané :D V Rumunsku jsem byla v srpnu, v sobotu ho ČR zařadila jako rizikové a my odlétali v pondělí, takže jsme si připlatili 1800 za test při návratu. Ale jinak pocity a zážitky podobné, taky se nám líbily záchody na hradě Bran, taky největší zážitek bylo vidět medvědy ve volné přírodě v bezpečí auta :D Btw, já mam nejdražší záchod v ČR, 40 korun na frýdlantských slavnostech :D

• Přidal se před rokem
  • (upraveno 2020-10-27T18:01:28+01:00)

Je to zvláštní, já jsem introvert, ale o cestování bych vydržel mluvit a psát hodiny :D Jo, z vašeho cestopisu jsme čerpali. Právě o vás tam píšu, jak jsem přítelkyni vyprávěl, že jsem tu četl o setkání s medvědy z auta, a proto se to nám určitě nestane :D

A samozřejmě díky za hezký komentář :)

Šárka Skrbková

Jé, tak to je milé :D já měla za to, že o setkání s medvědy píše tolik lidí, že mě vůbec nenapadlo, že tento komentář se může vázat ke mně :D

Jardo boží! Ježiš, já bych se do toho Rumunska vrátila hned!!! 🤩

Jarda

Děkuju. A souhlasím, taky bych se tam vrátil hned.

A abych reagoval na tvůj spodní komentář. Myslím, že délkou cestopisu jsme na tom tak podobně, ne? :D Alespoň vidíš, jaké to je pro nás ostatní, když čteme to tvoje :D A Ahmad mi už komentoval Kypr a dokonce pozitivně, takže já jsem s ním v pohodě :D

Mimochodem, ta krádež na Mallorce, uf, to bych vážně nechtěl zažít (i když je to asi při cestování otázka času), ale hlavně, že se ti nic nestalo.

Michal Zhor

Díky za článek, zavzpomínal jsem a také odnesl pár tipů na chvíle až sbalím cestovní bus a vyjedu se flákat.

Pokud bys jel někdy zase Rumunsko (nebo někdo z čtenářů), tak doporučuji:

I) Jezero Svatá Anna (Lacul Sfânta Ana) - jediné sopečné jezero Rumunska (je to zatopený kráter), hluboké až 6,4m .... ale sedimenty až 4m. Navíc voda je svým složením skoro destilovaná voda a zamrzá až do hloubky 1m (to jsem neviděl, jen četl). Cesta k němu není autem kilometrově daleká, ale věřte navigaci ....... díra vedle díry, když je člověk hazardér, tak to osolí místy i na 30. Nyní se tam nesmí už koupat (od roku 2017). Večer se tam stahovali k boudě dole medvědi a hledali jídlo. Já se medvědu postavil z oka do oka. Nu dobrá, přiznám barvu, seděl jsem v autě a on mi šel naproti po silnici. Ale půjčená Škoda CityGo, to se nedá počítat jako auto.

II) Moldoveanu - nejvyšší vrchol Rumunska a kopce okolo. Tam jsem vytáhl kamaráda, který moc chtěl do hor (ale vždy se bál ---- hlavně výšek) a já zrovna oslavoval 500000km na vozidle rumunské produkce. Tak jsme si udělali výlet za sněhem a mimo lidi. Na konci výletu pochopil, že jsem si ho jakožto pomalejšího turistu vzal na odlákání pro případ útoku medvěda :-)

Díky za hezký komentář.

Škoda, že jsme o jezeru nevěděli, protože do těchto míst se už asi vracet nebudeme, ale uvidíme. Text o výstupu na Moldoveanu mě fakt pobavil a Láďa má můj respekt! Začetl jsem se i do článků o Dacii a jako automobilového nadšence mě její konec zamrzel.

• (upraveno 2020-10-24T23:17:52+02:00)

Dacia...🔝🔝😁😁😁

...i já bych za svýho Knighta dejchala a teď vím, že až bude na svém sklonku, vezmu ho do rumunských hor!

Jinak nevím, zde je lepší "funěl více než Dacia s vozíkem" (to chápou jen ti,co tohle řídili) nebo "breakfestpivo" (začínám používat breakfestvíno), ale cestopis 1A jakože fakt!!

Díky za smích, potřebovala jsem ho!🔝

Martin V

Teda to bylo dlouhé, uff ale supr podrobné a o spoustě míst jsem nikdy neslyšel. Supr. Díky. Jen ta fotka s křivými stromy mi připadá spíš jak polský Krzywy las u Gryfina.

Jarda

Já jsem varoval hned na začátku, že je to opravdu dlouhý :D Každopádně díky moc za hezký feedback, už jsem myslel, že to opravdu nikdo nepřečetl :D

Tu fotku jsem bral z této stránky https://hoiabaciunight.run/about/ ale je pravda, že kdoví odkud ji mají oni :D

Martin V

Neboj, čteme pravidelně :-). I když tarantule mi málem vystavily stopku na Kypr :-D.

Tak to mi děláte radost! :) Tarantule se vám určitě nepřihodí :D snad :D

Kateřina Ostrá

Ja čtu každý tvůj cestopis! Jen to chce při tvém rozsahu víkend no....😁

A nebuď nesvůj z méně komentářů... Až ti začne komentovat Ahmad, budeš rád za "méně" 😁😁😁

Další cestopisy, které napsal Jarda

🙏 Praktické
Nejdražší prodloužený víkend - Lichtenštejnsko ve třech dnech
Jarda 2020-08-02T19:44:13+02:00 33 komentářů
Evropa 2020

Jak utratit spoustu peněz v zemi, kde je spousta věcí zadarmo?. ÚvodemBudete se divit, ale nápad na to udělat si víkendovou dovolenou v Lichtenštejnsku, jsem měl v hlavě dobré 4 roky. Jen mi tahle destinace nepřišla nikdy dostatečně atraktivní na to, abych jí…

Make America Great Again
Jarda 2020-04-12T14:33:25+02:00 10 komentářů
Spojené státy americké 2019

Miliontý cestopis na téma USA, ale tak když jsme všichni v podstatě v karanténě.... ÚvodemMoc dobře si uvědomuji, že na internetech je několik milionů cestopisů a tuna doporučení o cestách do USA. Takže i když nejspíš zveřejňuji tenhle cestopis zbytečně, říkám si, že když už jsem si…

Bulharsko podle KAČKY
Jarda 2020-02-21T11:13:52+01:00 9 komentářů
Bulharsko 2020

Cestopis, ve kterém se nedozvíte v podstatě nic, co už byste nevěděli od Kačky.. Úvodem úvodemNejprve bych chtěl poděkovat Kačce a jejímu cestopisu o Sofii (https://www.cestujlevne.com/cest...kacku-1096), ze kterého jsem čerpal spoustu informací a inspirace. Itinerář jsem ale…

Co dělat v Istanbulu, když jste už viděli všechny mešity
Jarda 2020-02-02T20:01:05+01:00 10 komentářů
Turecko 2020

Když se mě v mladí ptali, kam chci cestovat, Turecko byla moje 96. volba. Úvodem(Název a úvodní větu cestopisu neberte vážně, je to jen můj trapný smysl pro humor).Turecko nikdy nepatřilo k mým vysněným destinacím. Ba naopak existovaly desítky jiných zemí, kam jsem se…