1. Cestopisy
  2. Asie
  3. Indie
  4. Vrásky z indické lásky - mise první

Vrásky z indické lásky - mise první

S Indií je to jako s análem. Buď to miluješ, nebo nenávidíš. A jak jsem to s Indií měl já? V první misi si to rozdávám s metropolí Dillí.
Avatar uživatele
Cestopis z výpravy „Vrásky z indické lásky“ z roku 2017 napsal Dayin
Avatar uživatele

Zážitky pro tebe sepsal Dayin

28. 01. 2020, poslední aktualizace 2021-01-28T16:29:22+01:00

Dayin žije v České republice a procestoval 14 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsal pro tebe 1 cestopis .

Máš taky co říct? Napiš svůj cestopis na Cestujlevne.com

Krásné cestopisy bez znalosti
a nutnosti programování

Zaručená čtenost u cílové
skupiny z řad cestovatelů

Staneš se plnohodnotným
členem komunity

Poděl se o ně se svým prvním cestopisem ve světě cestovatelů na Cestujlevne.com.
Vytvoř si cestovatelský profil a staň se součástí komunity.

Vytvořit cestovatelský profil

92 komentářů

Komentuj, hodnoť nebo se na cokoliv zeptej.

Avatar uživatele yellow
yellow

Davide, gratuluji ke knižnímu vydání. Už se moc těším, až si ho přečtu

před měs
Avatar uživatele
Dayin

Děkuji!

Avatar uživatele Martina jede
Martina jede

Díky moc, přečetla jsem to jedním dechem. A je to jako dobrý film - smích i slzy zároveň. Jako kdybych tam byla, tak to na mě působilo. Vím, že by to nebylo nic pro mě, ale přesto ti děkuju za dnešní chvilku na druhém konci světa :-) A za to, že mě to přivedlo k tomu, zamyslet se nad tím vším ...

Jo a jdu hledat knížku!

před měs
Avatar uživatele
Dayin

Děkuji moc za krásnou zpětnou vazbu!

Avatar uživatele
Milka

Z toho vyprávění mi běhá mráz po zádech. Já jsem Indii v roce 2013 rozdýchávala dost těžko. Buď jsem byla unavená z předchozího putování nebo jsem prostě ještě na takovou cestu nebyla připravená. Necítila jsem se bezpečně, každou chvíli jsem cítila vyloženě strach. Ne nějaké obavy nebo nejistotu, ale fakt strach. Snad kdybych nebyla přírodní blondýna, ale trochu statnější chlap... Nebo snad dneska bych to už vnímala jinak... Když tak čtu, jak to všechno může vnímat někdo jiný, už trochu věřím, že se tam jednou vrátím... Díky.

před měs
Avatar uživatele
Dayin

Já se ti vůbec nedivím, Milko. I u mne se objevily pocity strachu a to mám penis a sto kilo. Nutno poznamenat, že ten strach u mne byl vždy oprávněný, adekvátní. Ale byl tam. I přesto, že Indie není Afghánistán nebo jihoamerický narkostát, člověk na ni musí být aspoň trochu připravený. A to udělá jen tak, že už bude mít odcestováno. A rozhodně tím nemyslím pět eurovíkendů a prázdninové all-inclusive v Hurghadě. S rukou na srdci mohu říct, že ani já jsem nebyl úplně ready.

Když se vrátíme k tématice pohlaví a cestování do Indie - já nemám ve své okolí žádnou ženu, které bych s klidem doporučil, aby podnikla podobnou cestu jako tehdy já. Tzn. na měsíc, sám a na vlastní pěst. Což samozřejmě neznamená, že neexistují ženy, které by tu pouť hravě zvládly a dost možná i s větší grácií. Ale obecně bych ženám radil cestovat v partě, s cestovkou atp. Neřízený skok do indických vod sice může být dobrodružstvím jako prase a s trochou štěstí z něj lze vyváznout bez šrámů na duši, ale riskovat to? Za mne ne. Ale možná mne k tomu resumé vedou jen patriarchálně-šovinisticko ochranářské instinkty, že jo.

Každopádně jsem rád, že tě moje psaní navnadilo na další potenciální cestu. Děkuji!

před měs
Avatar uživatele Karel
Karel

Já pořád opatrně hecuju partnerku, aby se mnou do Indie jela, ale nedaří se. Možná bych ji zlomil na pobyt v Goa, ale ani to není jisté. Zatím to vypadá, že to budu muset absolvovat sólo, ani kamarádi cestovatelé nejsou na Indii zvědaví. A to chci jen nějakou první nenáročnou cestu na cca 14 dnů.

Dal bych jí přečíst tvé cestopisy, ale mám spíš strach, že bych ji tím odradil úplně :D

před měs
Avatar uživatele
Dayin

Hele, já mám ze zpětné vazby pocit, že i když by měly, tak ty cestopisy příliš neodrazují. Asi magie. Takže bych se toho nebál. Přinejhorším pojedeš sám a za pár rupií si koupíš partnerku novou, no. :D

před měs
Avatar uživatele hanca.zlamalova
hanca.zlamalova

K tomu cestování "žena+ Indie+na vlastní pěst" mám co říct: v roce 2014 jsem procestovala kus Indie ve dvou, se synem, a jsem ráda, že jsem na to nebyla sama. Nějaké zápisky třeba tady: https://doindieazasezpatky.wordp...oust-thar/

před měs
Avatar uživatele
Dayin

Hančo, díky! Už to čtu a koukám, že jsme měli mnoho podobných zážitků.

před měs
Avatar uživatele hanca.zlamalova
hanca.zlamalova

Dala jsem sem odkaz jenom na jednu část, je to celý dlouatánský blog... Tvoje zápisky jsem četla, a přesně jsi pojmenoval mnohé moje pocity :)

před měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Nejsem si úplně jistý, z čeho mají lidi strach. Hned bych se do Indie vrátil, kdyby to šlo, i když jsem taky neměl jen samé pozitivní zkušenosti. Můžu se je pokusit vyjmenovat: ukradený mobil (stačila chvilka nepozornosti = dalo se tomu předejít) + dlouhá a zbytečná návštěva policie, párkrát střevní potíže (kterým se dá beztak těžko vyhnout, ale místní prášky zabírají líp než dovezené), pár pokojů v hotelech, které si na fotkách z Bookingu nebyly moc podobné, dále ztracený první den a půl nedobrovolným seznamováním se s indickými podvodníky (ne, že bych o nich nečetl, ale člověk takovou drzost prostě nečeká), pak taky rezervaci v hotelu, který nesměl ubytovávat cizince (=přespání v čekárně na nádraží) a také různá spíše nechutná místa, která si hrála na WC (pokud šlo nějaké vůbec najít). O všudypřítomné špíně ani nemluvím. Na situaci, ve které bych se vysloveně bál, si ale nemůžu vzpomenout a těch věcí, které se mi tam líbily, bylo rozhodně víc než problémů.

před měs
Avatar uživatele Karel
Karel

Já třeba mám vysloveně strach jen z kombinace strava + hledání wc. Naháněčům a podvodníkům se asi nevyhnu, ale z toho obavu nemám.

Stejně je to o tom, jak si to člověk naplánuje a kam chodí. Domnívám se, že pokud si poprvé v Indii člověk nevybere spaní na ulici, cestování stopem a hraní skořápek někde v zapadlé uličce, tak možných problémů dost eliminuje.

před měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Karel: Goa je asi nejpohodovější stát, ve kterém jsem byl (i když jen na pár dní), za něj bych zařadil Kéralu (jen místní specialita beef fry byla docela zklamání 😂). Ostatně Kérala je nejvýš na žebříčku gramotnosti a Goa není moc daleko za ní.

před měs
Avatar uživatele Karel
Karel

Budu si k tomu muset ještě sednout, co vlastně chci vidět a zažít. Nejdřív v roce 2022, letošek nehrozí. Takže na plánování je času dost. Ale bude to max 14 dnů, žádná honička po více lokalitách, to je napoprvé nesmysl. Prostě posrat se co nejméně, nezhroutit se z bídy okolo mě, užít si atmošku, zhubnout max deset kilo, prostě pohodka :D

před měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Karel: Důležitá je prevence: vzít si s sebou dezinfekci (v našem případě slivovice), radši si hned po příletu v nejbližší díře ve zdi (pardon, chtěl jsem napsat v lékárně 😂) koupit prášky na průjem a nejíst (a hlavně nepít) úplně cokoli z pouličních stánků. WC se dají předem označit na mapě, dají se najít například pod jménem McDonald's 🤣 nebo Sulabh Toilet (a hlavně je dobré už doma natrénovat dřepkins a nabalit hajzlpapír). Pozor na zavádějící místa na mapě, která se vydávají za toaletu a jsou to jen pisoáry na ulici na zdi, ty spolucestující, obzvlášť ženského pohlaví a v nouzi nejvyšší, moc neocení.

Jinak bych to fakt neviděl tragicky.

BTW: https://en.wikipedia.org/wiki/Li...s_in_India https://en.wikipedia.org/wiki/Li...crime_rate

před měs
Avatar uživatele niemandos
niemandos
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 650 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-01-25T16:19:20+01:00)

@Karel

Nějak nerozumím větě: "Já třeba mám vysloveně strach jen z kombinace strava + hledání wc". Byl jsem tam 3 týdny a nikdy jsem neměl problém. Základ je nejíst na ulici a vzít si sebou slivovičku tak šedesátiprocentní a po každém jídle důkladně desinfikovat :-))

Potom nerozumím, proč chceš do Indie, když partnerka nechce. Nebo už máte zbytek zemí procestovaných?

Indií můžeš procestovat jako Daying, nebo jako mastnák, kde nerozeznáš rozdíl oproti jiným států.

Jinak pokud nechceš zažít tu extrémní Indii, tak navštiv staré Dillí jako výlet do minulosti jen na pár hodin a pak třeba Darjeeling a okolí, Goa nebo Kerala. Tam to je řekl bych v pohodě.

Jinak za mě Goa nestojí za nic, ale to je věc názoru a možnosti srovnání.

Edit: Ještě k té úvodní fotce. To opravdu vidí málokdo, protože takový vzdoušek bez smogu je v Dillí vzácnost. Byl jsem tam týden a nikdy jsem to nezažil :-))

před měs
Avatar uživatele Karel
Karel

Čemu na tom nerozumíš? Prostě mám strach, že se zpočátku po*eru, než si zvyknu. Slivovice není problém, té je doma dost a v Asii se hodila vždy, to je vyzkoušený. Jídlo na ulici rozhodně zkusit chci, i kdybych ho měl slivkou zapíjet po každém soustu.

Do Indie chci, bo mě láká z mnoha důvodů. A raději než sám, bych tam jel s partnerkou. A pokud partnerka nechce, jsou dvě možnosti. Nikdy tam nejet, nebo jet bez ní.

Ta Kerala se objevuje hodně často co by jeden z doporučených států, píšu si do deníčku!

před měs
Avatar uživatele niemandos
niemandos

Podívej, strávil jsem v Asii přes 3,5 měsíce, dost z toho v Indonésii, což taky není vzor čistoty, běžně jím na ulici, ale v Indii bych si opravdu na ulici nic nedal. Když vidíš, jak se prodavač otočí, vychčije se na druhou stranu stánku a pak tou rukou, co držel svoji chloub, ti začne servírovat pochybný pokrm, co mu tam leží bůh ví jak dlouho, tě přejde chut. Ale jo klidně si to vyzkoušej. Pak ale musíš počítat s těmi problémy, kterých se bojíš.

Nevím, co tě na Indii láká, jestli ta bída, chudoba, špína, smog, přelidněnost nebo co, ale pokud tam chceš a chceš zažít tu opravdovou Indii, tak partnerku rozhodně neber, pokud o to nestojí.

Já když si vzpomenu na Indii, tak je to chut masaly a hned se mi udělá zle :-) Indické jídlo je za mě nejhorší a dlouhodobě nepoživatelné. Masalu dávají úplně do všeho. A je velkýrozdíl, když si dáš indické jídlo v Malajsii, Singapuru. CŘ, Thajsku a pak v Indii. Jsou samozřejmě rozdíly mezi jihem, sever, východem a západem, ale celkově můžu říct, že indická kuchyně mě naprosto zklamala.

před měs
Avatar uživatele Karel
Karel

Challenge accepted.

před měs
Avatar uživatele
Dayin

Já osobně jsem v Indii měl strach asi dvakrát. Poprvé ve Váránasí, kdy se běžná turistická past v podání tří zfetovaných/opilých mládenců proměnila ve fyzickou konfrontaci. To jsem pak měl strach, že to bude mít ještě dohru. Podruhé to bylo ve Dharavi, kde mne chtěli regulérně okrást.

Strach z jídla jsem neměl, žral jsem v podstatě všechno, na co jsem zrovna měl chuť. Na ulici jsem si ale dobře vybíral, u koho nakupuji. Problémy jsem měl jenom jednou a to když jsem se po dni hladovění strašně přežral v all you can eat bufetu v hotelu někde na půl cesty mezi Lehem a Manali. Slivku jsem pil.

Ale rozumím i tomu všeobecnému pocitu strachu, jak o něm psala Milka. Ne každý je úplně stavěný na pobyt v rušných indických ulicích. A když nic jiného, tak právě ta mnohdy až šílená neodbytnost Indů, co se na tvé cestě chtějí mermomocí přiživit, může být dost frustrující.

před měs
Avatar uživatele niemandos
niemandos

No je to min. obtěžující. Myslím ty lidi na ulicích. Mě to iritovalo neskutečně se tím davem pořád prodírat. Já měl strach jednou. To když jsme po čtyřhodinovém zpoždění letu z Goa v 11:30 hod večer nasedli na vlakáči do rikši a borec s námi obkroužil vlakáč a zastavil kousek od místa, kde jsme vyjížděl s tím at počkáme. Chtěli jsme do Paharganj do vybraného hotelu, což je za relativně za rohem. Co si o tom měl našinec myslet. Raději jsme šli rychle po svém.

před měs
padrino11

Já jsem dal Indii celou dokola vlakem a letadly za 3 týdny. Jedl jsem i na ulicích a nějak nemám důvod se vracet. Není to tam levnější než třeba v Thajsku, je to vízová destinace, pořád se tě někdo snaží okrádat, běloch tam platí zpravidla nejméně 2x tolik a ještě mu nechtějí vrátit zpět, když to zažívaš několikrát denně je to otravné. Hygienické podmínky jsou příšerné, horko a smrad, vstupy pro turisty s řádnými příplatky, lidí je tam ještě více než v Japonsku a to Goa není tedy žádný zázrak. Prostě kdekoliv jinde v JV Asii to bude větší pohoda a lepší prostředí.

před měs
Avatar uživatele niemandos
niemandos

Amen

před měs
Avatar uživatele J0x
J0x
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 1019 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-01-25T19:20:04+01:00)

Prodírání se mezi Indy je pořád lepší než prodírání se mezi Indy na motorkách a v rikšách. 😆 Pokud jde o indickou kuchyni, má to evidentně každý jinak. Já občas jedl i na ulici, ale nepřeháněl jsem to a hlavně jsem se vyhýbal pouličnímu lassí. Kamenných stravoven je tam ale všude dost, tak na ulici snad nikdo jíst nemusí, když nechce. Kdybych měl jmenovat jenom jednu věc, kvůli které se chci do Indie vrátit, tak to bude jídlo (ale kdybych směl dvě, tak druhá budou vlaky 😃).

Mimochodem, v Dillí má každý stát i union territory svůj "dům" (house/bhawan/sadan/niwas), kde sídlí jejich komisař, ubytovávají se tam různí VIP z daného státu na služebních cestách do hlavního města (můžou i občané onoho státu a někdy dokonce i kdokoli) a většinou tam bývá i kantýna nebo restaurace s místní kuchyní. Kdo chce ochutnat co nejvíc z Indie, aniž by se musel do každého státu podívat a/nebo se chce najíst v lepším prostředí, než skýtá pouliční stánek nebo nádražní vývařovna, může toho využít. Ceny jsou dost příznivé. Domů přes 60 a jediný, který se mi na mapě nepodařilo najít (osobně jsem byl jen v několika, protože se to nedalo stíhat a taky nejsem Otesánek), je UT Chandigarh. Nové UT Ladakh má, alespoň zatím, společný dům s J&K, ze kterého bylo vyříznuto. Většina z nich se nachází v několika shlucích v diplomatické čtvrti (takže nejsou daleko jednak od české ambasády, jednak od parádního železničního muzea.

Kdyby byl zájem, mohl bych sem plácnout mapu všech domů (vč. ještě nedostavěných, však oni je jednou určitě dostaví 😊). Tady je aspoň kratší přehled: https://www.scoopwhoop.com/Delhi...onal-Food/

před měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Padrino: nikdo tu snad netvrdí, že Indie je pro každého. Kdo se tam chce podívat, tak ať se řádně připraví a jede tam. Však on si každý na místě kvalitně ujasní sám, jestli se tam chce ještě vracet. 😂

před měs
Avatar uživatele eremi
eremi

Hoši pište dal,konečně po dlouhé době paradni cestovatelske tema kde čekám na každý další příspěvek. V této době skoro zazrak :) Nevím,jestli jste někdo viděli indicky serial Delhi Crime,nakolik je ta atmosféra věrná,ale na me to celkem zapůsobilo:)))

před měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S
  • Právě online
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 510 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-01-25T19:12:43+01:00)

Za mě je indická kuchyně nejlepší na světě a do Indie bych se klidně vrátil znovu po 2měsíčním cestování před necelými 3 lety po Andamanech a SV státech Meghalaya a Nagaland, po Ladakhu a Spiti Valley a na závěr Dillí, Agra a Jaipur. Ohrožený jsem se necítil (kromě zuřivě štěkajících psů u nohou za tmy před 5 h. ráno u autobusáku v Lehu) a lidi mi přišli většinou fajn a nápomocní (jen v Jaipuru byli někteří dost neodbytní a být to celý pobyt, už by mě to trochu vadilo). Měl jsem z Indie trochu obavy i přes mé předchozí zkušenosti z Jižní Ameriky a Asie, ale nebyl moc důvod. Podvedený nebo okradený jsem nebyl. Průjem jsem neměl, ale už jsem byl asi z cest po Asii zvyklý. Na ulici jsem jedl jen vyjímečně. Fotky mám tady:

https://www.zonerama.com/liborst...um/5069393

https://www.zonerama.com/liborst...um/5070187

@padrino, fakt jsi dal celou Indii dokola? To asi myslíš Dillí, Goa, Varanásí atd. ne?

před měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Niemandos: zrovna ve starém Dillí jsme se málem udusili - kombinací trhu s kořením a otevřených ohňů.

Eremi: díky za tip.

Libor_S: To se máš, zrovna do sedmi sester bych se chtěl podívat. V Jaipuru jsem byl, ale domorodci mi nepřipadli otravnější než ti v Dillí (až na jednoho, jehož prodejnu jsme ignorovali a vysloužili si tím obvinění z rasismu😂). A proč by Padrino nemohl objet celou Indii? Na to stačí dost času, trpělivosti se zas..... IRCTC a plán, který počítá se zpožděním. 😊

před měs
Avatar uživatele
Dayin
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 85 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-01-25T20:16:05+01:00)

Niemandos: Mě to věčné "otravování" Indů sralo a slušně to kradlo ze zásobárny energie. Na konci cesty už jsem byl na každého nýmanda protivný jak ženská při PMS. Až mi jich občas bylo líto, protože jsem si zároveň uvědomoval, že pro ně je každá koruna dobrá, zatímco já si "velkopansky" cestuji po Asii. :D

Padrino: Ty negativy Indie jsi shrnul naprosto dokonale. Živě si třeba pamatuji, jak mne neuvěřitelně nasralo, když jsem zjistil, že Indové platí za vstup do Taj Mahalu pár rupek a já v přepočtu na naše skoro dvě stovky. Nejen kvůli tomu všemu, cos vzpomenul, ale spíše pro můj osobní rozhled budu příště volit jinou destinaci. Ale na stará kolena se do Indie ještě vrátím, tomu věřím.

Eremi: Ty vole, jsem úplně zapomněl, že se na ten seriál chci kouknout, díky!

Jox: Jo, když se na ulici v Dillí pálily odpadky, bylo mi na blití. To jsem taky zjistil, že hovno hoří.

před měs
padrino11
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 390 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-01-25T20:26:06+01:00)

Jo dal jsem Indii dokola kromě hor na severu. Noční vlaky a asi 3 přelety. Pak mi ale zrušili jeden vlak a itinerář se sypal jako domeček z karet. Okradený jsi nebyl? Tomu se nedá věřit. Třeba čaj ve vlaku za 5 rupií což je cena pro Inda pro mě byla nedosažitelná. Prodavač vzal vše co jsem mu dal a ani se nenamáhala vracet. Je to jen pár korun, ale několikrát denně už této začne štvát. 90% nákupů potravin předražených - mají tam vytištěnou max. Prodejní cenu, kterou u turistů nerespektují, tak se buď necháváš pořád okrádat, nebo se pořád dohaduješ. Někdy mě tak vytočili, že jsem jim tam na pultě nechal i velký nákup a šel pryč. Na tržnici mají ceny za kg, ale pro cizince je to cena kus, apod. A pořád ti tam někdo nabízí něco o co vůbec nestojiš.

před měs
Avatar uživatele
Dayin

To mi připomíná tohoto frajera: https://www.youtube.com/channel/...HJjk5wXLFg

Videí tam má spoustu a dost z nich je prostě... no youtube, ale má tam i dobrá videa právě na téma indických podvodů. Pokud byste se někdo chystali do Indie, doporučuji proklikat, ať jste aspoň trochu připraveni na realitu. Já tam třeba zjistil, že trik "opičí hovno na botě" je poměrně běžný a nestal se jenom mně.

před měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Taky mě takové móresy štvou, ale člověk musí mít na paměti, že to je místní "folklór" a že je to fakt neodnaučí. Na nás se po prvním vystoupení z Airport Expressu vrhli podvodníci, protože jsem prostě vysílali do dálky informaci, že jsme západní jelimánci bez zkušeností. 😂 Nějaké jsme ale časem nabrali a pak už to šlo líp. Kdo není dostatečně asertivní, ten prostě bude mít problémy a kdo bere věci moc vážně, ten taky.

Vstupné pro cizince mě fakt nepotěšilo, na druhou stranu jsem si uvědomoval, že to super nízké pro domorodce je takové mj. proto, aby si ho vůbec mohli dovolit a že my si to vysoké dovolit můžeme a kdyby stála podobná památka u nás, bude to vstupné podobně vysoké.

Sem tam nás někdo obral o pár rupií navíc přes pevně stanovenou cenu, ale kvůli tomu nemá smysl si kazit den. Kde ceny stanovené nebyly, tam nás beztak obrali o víc, ale když nám cena nevadila a ani jsme to nevěděli, tak jsme se nemohli naštvat. 😂 A na to nabízení určitě platí nasraný pohled, případně našprtaná protivná indická fráze. Mimochodem, existují i lidé, které smlouvání baví...

před měs
padrino11

Já si také nakonec zvykl a přizpůsobil se, ale že by mě ten folklor bavil se říct nedá. Byl jsem i v mnohem nebezpečnějších zemích (Salvador, Honduras, Guatemala, apod.) Kde i na zastávkách autobusu a před obchody byly ochranky s brokovnicemi, v ulicich hlídkovala armáda jako ochrana před gangy a tam bylo vše v pohodě. Takovým zemím dám před Indií kdykoliv přednost.

před měs
Avatar uživatele niemandos
niemandos

@Dayin

Zřejmě jsi vůbec nepochopil, o čem jsem psal :-). Mě to jejich otravování vůbec nevadilo. Jen nemám rád davy a zmrdy. A nikde jinde ve světě kde jsem byl tato kombinace nebyla větší. Přiznávám, že Bangladéš jsem ještě nezkusil. To je všechno. Ale chápu, že část návštěvníků Indie je z toho nadšená, nebo jí to nevadí a vidí jiné positiva. Každý hledá to své a tak je to fajn :-) Potkal jsem spoustu chudých lidí v chudých zemích, ale jen v Indii je tak "normální" snaha turistu oškubat. Myslím, že i ty sám jsi o tom pocitu psal v jednom dílu :-) Prostě mě Indie neoslovila. Je spousta jiných zemí, kde jsem se cítil prostě líp a ne jak chodící peněženka. A i ta politika vydojit z turisty maximum tomu nahrává. Ale jistě je rozdíl, když tam člověk je 3 týdny a třeba 6 měsíců. Já srovnávám svoje 3 týdny v různých zemích.

před měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Mně teda to jejich otravování vadilo, stejně jako mi vadilo třeba v Egyptě, ale musím uznat, že v Indii jsem potkal asi největší lháře a podvodníky (i agent Bureš s Márou Šňupalem by se od nich ještě dokázali pár triků doučit). Nicméně to, co mě na Indii bavilo, naštěstí převážilo a rád se tam zase vrátím. Mimochodem, jak jsem tu někde zmiňoval knížku o indické politice, tak z té jsem pochopil, že to nejsou jen pachatelé, ale taky oběti, protože jejich vrchnost zase škube je, a to dost nehorázným způsobem.

Souhlasím s tím, že jiné asijské země jsou mnohem lepší na pohodovou dovolenou, ale Indie je taky trochu o "dobrodružství". Kdo váhá, jestli se tam vypravit, mohl by si přečíst třeba Kiplingova Kima a jestli ho ten příběh ani trochu neosloví, tak ho asi víc zaujmou jiné země. 😊

před měs
Avatar uživatele hanca.zlamalova
hanca.zlamalova

Já když jsem se vrátila, říkala jsem si "Indii už nikdy víc..." ale oklepala jsem se z toho a jela bych zase... pohodová dovolená to není ani náhodou, ale o to nejde...

před měs
Avatar uživatele Karel
Karel

Ale že jsme dneska těch komentu pod cestopis přidali 😁

před měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S
  • Právě online
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 510 komentářů
  • Poslat zprávu

@padrino: Je pravděpodobné, že jsem někde platil o trochu víc než místní, ale pokud bych za čaj zaplatil místo 5 rupií jako Ind třeba 10 rupií, nepovažoval bych to za okradení, ale docela férovou cenu. Ve vlaku jsem si čaj asi nekupoval, obecně se potencionálně předraženým nákupům vyhýbám. Jel jsem jen kratší úseky do Agry a Jaipuru (přes Ásám byl delší, ale tam bylo, myslím, jídlo a pití v ceně).

Max. prodejní cena na potravinách se mi právě v Indii líbila a byla dodržovaná (já jako ekonom na dlouhé cestě bez příjmů na toto dbal). Nakupoval jsem spíš jídlo do hor nebo na delší výlety v těch oblastech Indie, kde jsou lidi asi poctivější. Dokonce i ovoce a zelenina mělo někde vyvěšený seznam max. cen za kg, které byly podobné jako v nížinách a dodržovány i u stánků (já si je zhruba pamatoval). Jinak bych si v Lamayuru nekoupil za pár korun takový nákup plný vitamínů na léčbu nachlazení: https://www.zonerama.com/liborst.../173841916

V turistických oblastech nížin, kde se asi víc okrádá, jsem obvykle jedl v restauracích, kde byl jídelní lístek.

před měs
Avatar uživatele
lma

Osobně bych do Indie neletěl ani kdybych za to dostal zaplaceno !

Mě bohatě stačila Indonésie.. To otravování na každém kroku mi tam hodně vadilo a poslední dva dny,když jsem měl za sebou všechny naplánované výlety jsem v Yogyakartě neopouštěl hotel respektive jsem jedno dopoledne vylezl ven k nedalekému vodnímu zámečku a to mi bohatě stačilo - některým nestačila úplná ignorace,ale muselo se na ně až zařvat.

Abych omezil dohadování na minimum,tak všechny výlety a transfery jsem měl zařízené předem přes renomované místní agentury či přes hotel. Ubytovaní kvalitní 4,5* hotely.....to bylo i jediné místo,kde jsem se stravoval.

před měs
Avatar uživatele niemandos
niemandos

Indonésie je proti Indii čajíček a moje oblíbená země, kam se rád vracím :-).

Avatar uživatele Cid
Cid

Díky , vrátil jsem se pětadvacet let zpět a opět ucítil tu zničující atmosféru Indie. Skoro bych se chtěl vrátit, ale jeden rok stačil. Úžasné, autentické , oba jsme si to prožili, ale ty jsi to dokázal popsat. Klobouk dolů

před měs
Avatar uživatele
Dayin

Díky, Cide!

Avatar uživatele
Dayin
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 85 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-01-20T12:48:27+01:00)

"Dneska může knihu vydat každý." A tak se to podařilo i mně.

Píšu tento komentář hlavně proto, že Vám chci poděkovat. Cestujlevně za možnost sebeprezentace a Vám, čtenářům, za to, že jste si na cestopis našli chvilku. Vaše ohlasy mne nakoply dotáhnout do konce.

Takže díky!

David

P.S.: https://www.databazeknih.cz/knih...sky-461944

před měs
Avatar uživatele cestik
cestik

To jsem rád, že jsi to dotáhl až do této podoby. A jak jsem dřív psal, že bych si toto vyprávění klidně koupil, tak i činím.

před měs
Avatar uživatele hanca.zlamalova
hanca.zlamalova

Davide, to je moc dobrá zpráva, mám radost a blahopřeju :) Tvoje psaní si určitě zaslouží knižní podobu.

před měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Paráda, jdu na nákup!

Avatar uživatele J0x
J0x
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 1019 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-02-10T19:59:57+01:00)

Tak to je masakr! Konečně jsem první díl románu (asi na pátý pokus, stydím se 😊) dočetl a můžu jít na další. Snad to adminy neurazí, ale tohoto díla je na CL skoro až škoda. Rozhodně by mělo vyjít knižně.

Potíže už na nádraží mi hodně připomněly náš první den v Dillí. Je mi až líto, že za nás facky nepadaly. 🤣 Měl jsem ale pocit, že vyliskat by potřebovali i policajti, kteří v našem případě dělali, že tam vůbec nejsou, a to jsem ani netušil, že při třetí návštěvě Indie zavítám i na služebnu...

Kdo rád čte a chtěl by přijít o poslední zbytky iluzí, tomu doporučuju knížku A Feast of Vultures: The Hidden Business of Democracy in India.

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Vůbec se nestyď, je to dlouhé jak severská noc a upřímně jsem vděčný za každého, kdo se tím na displeji a monitoru prokouše. Takže díky!

Povíš mi, proč jsi skončil na služebně? Taky mám i negativní zkušenosti s fízly tam v Indii. Ale to až na konci. Třeba se tam dočteš.

Díky za typ na knihu a vůbec za vše!

před rokem
Avatar uživatele J0x
J0x

Ukradli mi v Paharganji mobil. Školácká chyba, uměle přiživená tlačenice a je to. Policajti jsou neradi obtěžováni prací+otravná byrokracie+tradiční lži a výmluvy.

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Jo, to zní jako indická policie. Jak po tom všem Indii vnímáš?

před rokem
Avatar uživatele J0x
J0x

Asi pořád stejně, jako šílené smetiště plné drobných pokladů. 🤣 A taky jako výlet do středověku a do budoucnosti zároveň, i když na to jsou, navíc jaksi výrazně stravitelnějším způsobem, větší experti Japonci. 😊

Člověk hlavně nesmí moc myslet na tu obří politicko-úřednicko-podnikatelsko-mafiánskou chobotnici, která drží miliardu lidí pod krkem a musí se soustředit na zážitky, které mu něco dají, jinak by tam už podruhé nos nestrčil.

před rokem
Avatar uživatele
Dayin
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 85 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-02-10T21:39:35+01:00)

Tos napsal fakt skvěle! Díky za odpověď.

Avatar uživatele
David Hosl

Byl jsem sám loni v říjnu 2 dny v Dillí a 2 dny po Indii po cestě na nepálskou hranici. Jak strašně výstizně si oživil mé vzpomínky. Ten první den, totální šok, bloudění u nádraží, zamaštěný pokoj bez okna, smrad na ulici. Druhý den, poznávání, lapení, přežití. Třetí den už hrdina s otevřenýma očima a srdcem...

THIS IS INDIA

Excelentní čtivo. Díky ti za něj!

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Jsem rád, žes to měl stejně. Díky!

Avatar uživatele
Monika

Super fotky!

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Díky!

Avatar uživatele Klára
Klára

Tak tohle mě baví ... sice je to spíše beletrie než cestopis, ale moc poutavě napsané. Tenhle komentář píšu z Malajsie z "hostelu" v čtvrti "Little India", tak mi krásně tématický sedí k mému výletu 🙂. Do Indie bych se ráda někdy podívala, ale asi ještě chvilku počkám ... až budu starší, tlustší, míň priposrana vyrazit sama do země, kde si více váží krav než žen a moje hygienické standardy klesnou na nulu 😃. Takže jen tak dál, moc se těším na další díly.

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Koukám, že smysl pro humor cestovatelům cizí není. 😃 Je fajn mít takový nadhled, to se z těch cest pak člověk jen tak neposere.

Děkuji moc. A budu ti přát, ať se tam fakt jednou koukneš. Stojí to za to.

Uzasny cestopis a vse bez nasazenych ruzovych bryli a slunickareni. Pral bych si mit takovy talent na psane slovo jako mas ty a k tomu mit odvahu se do takove jungle vydat po vlastnich ( i kdyz me milovane Bali a jeho skutecna realita mi tu jungli dost casto pripomina ), ale protoze nemam, tak jsem si to cteni uzil dvakrat tolik, mozna trikrat, dokonce jsem snad i ty pachy citil, kdyz si je popisoval. Diky moc a za uzasny cestopis a at se dari. Aroha

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Věřím, že na Bali, daleko od všech těch vymazlených turistických výsp, je to podobné. Jak se říká, chudoba je jen jedna.

Díky za positivní ohlas a přání! I tobě.

Avatar uživatele kaina
kaina

Úžasně popsáno, zatím jsem přečetla jen tu první část, dávám do záložek a budu pokračovat zítra, můžu vám říkat Mistře? 😊

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

To bych se cítil dost trapně, ale pokud na tom trváte. 😊

Každopádně děkuji!

Avatar uživatele LuckyB
LuckyB

Rozhodně jeden z nejlepších cestopisů jaké jsem kdy četl :) Sice dávám většinou přednost spíš praktickým soupiskům z cest než tento beletristický styl, ale je to čtivý, vtipný... prostě suprový počtení :) takže za mě palec nahoru.

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Těší mne, že si k tobě cestopis našel cestu, i když je napsaný tak, jak je napsaný. Díky!

Tvůj cestopis jsem začal louskat ( nejdelší text co jsem přečetl souvisle za posledních 20 ? let ) a nemohl přestat. Zažil jsem New Dilli před rokem, i bloudění u hlavního nádraží, pokusy koupit lístek na vlak / tatkal / a tvoje vyprávění mě vrátilo zpět.

Děkuji moc za možnost vrátit se v živých vzpomínkách na tento specifický kus země, který je skutečně jako anál,,,, 50 už mi bylo a furt nevím , co si o něm mám myslet.

A zdravím všechny homokelty !!

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Tvůj komentář mne fakt pobavil. Jsem rád, že jsem tě do toho peklíčka mohl vrátit a "donutil" tě číst. Homokeltovi je ctí!

Avatar uživatele kickass1
kickass1

Jeden z nejlepsich cestopisu na CL - jeste okoroneny o to, ze jsem se spoustu veci o kterych tady pises "learned the hard way" behem sveho prvniho rocniho pobytu v Indii, ktery jsem mel jeste pikantnejsi o to, ze jsem tam cely rok pracoval & cestoval a Indii sem si zazil fakt "zevnitr"..

Tesim se na dalsi pokracovani !!!!

PS: Mozna by stalo za to sem naintegrovat Patreon, myslim (aspon doufam), ze spousta lidi by ti neco prihodila na dalsi cestu, stejne jako Katce a dalsim, kteri si davaji praci s podobnymi cestopisy..

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Rok v Indii? To musí být úžasná zkušenost. Co za práci jsi tam měl? Nomád?

Každopádně díky moc, budu rád, když zůstaneš na příjmu.

před rokem
Avatar uživatele kickass1
kickass1

Ja jsem starej korporatnik :D ridil jsem tam nekolik teamu pro nejmenovaneho Ceskeho operatora v outsourcingovem centru (back in the days to bylo nejvetsi shared services centrum vlastnene jednou firmou na svete) jako konzultant..

Kazdopadne k tomu prirovnani s analem (ktere je tady tak popularni) - muzu potvrdit, ze Indie fakt rozdeluje lidi (za ten rok se mi tam vystridalo par lidi z CZ) na dve poloviny lidi - jedna sedela tri mesice zavrena na pokoji se srackou a tesila se domu, druha pulka se po pul roce nechtela vratit do CR.. Akorat jsme v tom prirovnani misto acka pouzivali koprovku :D

Ja jsem byl na kraji Bangalore, ktere je obecne povazovane na zebricku indickych mest za zlaty stred - vim ze treba Gurgaon (predmesti New Delhi) je povazovany za nejvetsi peklo v Indii vsemi expaty (napr. HomeCredit tam ma pomerne velky team Cechu)..

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Tak s tou koprovkou jsi mne rozsekal. :D

Jaks to měl ty? Chtěls domů, nebo se ti tam i líbilo? Do Bangalore a vůbec dolů na jih jsem se nedostal. Třeba příště. Každopádně je pravda, že mne nejvíce postihlo Dillí. A Váránasí, to taky bylo hrubé.

Avatar uživatele Tom
Tom

Dayin, klobouk dolů. Lepši cestopis jsem tady (a snad ani nikde jinde) nečetl. Ostatní asi budou souhlasit, máš neskutečný dar zaujmout a pobavit. Pokud by to mělo vyjít knižně, hned si ji kupuji. Na fotky je radost pohledět, jsou nádherné.

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Děkuji moc, Tome! Snad si tvou přízeň udržím až do konce téhle krapet pokřivené ságy.

Avatar uživatele
Davosh

Můžu se zeptat, čím jsou fotky foceny? Skoro to působí jak nějakej analog... Moc pěkné.

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Bohužel/bohudík je to digitální zrcadlo. Jednoduchá Sony A58 + pevná padesátka + nějaká stará Sigma. Fotky jsem na cestách protahoval přes Lightroom.

před rokem
Avatar uživatele Petr St
Petr St

Fotky opravdu nádhera, klobouk dolů!!!

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Díky!

Avatar uživatele Daniela
Daniela

Super. Dnes jsem zjistila, že jsi napsal pokračování, tak vím co budu dělat u ranní kávy. Děkuji

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Děkuji a dobrou chuť!

Avatar uživatele
Dayin

Přidáno dalších cca dvacet fotek.

Odpovědět
před rokem
Avatar uživatele
Jarda
  • Právě online
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 127 komentářů
  • Poslat zprávu

Wow, prostě jenom wow... Smekám. A souhlas s tím, že to je to nejlepší, co jsem nejenom tady, ale možná i obecně o cestování kdy četl.

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Děkuji!

padrino11
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 390 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-01-28T23:45:04+01:00)

Tohle je takový lyrický pohled na indické velkoměsto. Před pár lety jsem dal Indii kolem dokola. Ne proto že bych tam nějak extra chtěl, ale spíš proto že jsem tam ještě nebyl a letenky byly skoro zadarmo.

K análu bych jí tedy nepřirovnával, ale kulturní šok to opravdu byl, zejména když se tam člověk letí podívat po návštěvě superčistého Japonska. Zvyknout se na to asi nedá, ale člověk po pár dnech otupí, zčásti rezignuje na hygienické standardy a nakonec si to tam i užije. Ale příště raději zase někam jinam. Dodnes když procházím zapadlými kouty města a udeří mě do nosu pach moči si na Indii vzpomenu.

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Je fajn vidět, že neumíš psát jenom s.ačky.

Nicméně ten anál mě nalákal ke čtení :P ;)

Jo a oprav si tam tu chybějící čárku mezi "proto" a "že", ať tu nejsi za "debila"...

před rokem
padrino11

Vítej zpět Kateřino,

čárka tam opravdu chybí, ale nechám to tak, protože člověk je tvor nedokonalý a dokonalé dílo dokáže vytvořit jen bůh.

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 1028 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-01-29T00:27:27+01:00)

Přestože jsem zapřísáhlý ateista, tak myslím, že Bůh je vždy s velkým B.

A o "vítej zpět" nemůže být řeč. I díky tobě ♥

Jen mimořádný cestopis, který se zde stane jednou za 500 cestopisů (kolik jich tu vlastně je??), si zaslouží vteřinové zmrtvýchvstání. Ty rozhodně ne :) A to ani za všechny prachy ;)

před rokem
padrino11

Jako ateista (i když pokřtěný) nemyslím žádného konkrétního boha, proto malé b je správně.

Mně to tady už začíná připomínat mileneckou hádku.

Nechtěl jsem Tě nijak urazit, spíš zaujmout. Rozumím, že mé vtípky na Tebe byly asi moc.

Přijmi prosím mojí omluvu, pokud je to možné.

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Vy dva jste po rozvodovém řízení?

před rokem
padrino11

Tak daleko ještě nejsme, my se teprve seznamujeme. Ale i to má svá úskalí.

před rokem
Avatar uživatele
Dayin

Koukám!

Načíst všechny komentáře
Avatar uživatele
 
 

Další cestopisy

Čtení na 36 minut
Jordánský road trip za časů ramadánu
Avatar uživatele Jiří
Jiří 2021-03-01T19:08:31+01:00 1 komentář
Jordánsko 2019

Jak jsme (ne)drželi půst, za týden objeli jordánské highlighty a na závěr tak trošku nabourali . Ke zdejší početné sbírce jordánských cestopisů přidávám i naše zážitky ozvláštněné mimo jiné návštěvou během ramadánu (květen 2019). V plánování cesty mi velmi pomohla spousta článků, cestopisů a…

❤️ Oblíbené
Čtení na 17 minut
TURECKO za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2021-02-27T21:43:37+01:00 45 komentářů
Turecko 2021

Kousek Asie, kousek Evropy, směs koření, která vás dostane a v téhle covidové době přinese do života opět závan exotiky.. Baklava, Salep, nádherné pláže s mořem, do kterého se dá vlézt se zasněženým. Kousek Asie, kousek Evropy, směs koření, která vás dostane a v téhle covidové době přinese do života opět závan exotiky.. Baklava, Salep, nádherné pláže s mořem, do kterého se dá vlézt. Navíc moře,…

Čtení na 1 minutu
Slnečný roadtrip k mrazivému Baltiku
Avatar uživatele
tonic 2021-02-20T09:55:43+01:00 0 komentářů
Polsko 2021

Po polroku sme sa aspoň na pár dní vydali mimo Slovenska. Výlet na sever Poľska, rýchle zbúchaný pár dní pred zmenou hraničného režimu, mal byť skôr z "núdze cnosť", no zimný Baltik nás očaril. Pokračovanie na mojom blogu:https://tonicove.sk/slnecny-road...u-baltiku/

📷 Krásné fotky
Čtení na 6 minut
Divoká Jižní Afrika
Jan Klíma 2021-02-17T18:07:05+01:00 19 komentářů
Jihoafrická republika 2020

Jižní Afrika předčí veškerá očekávání, jaké může cestovatel mít. Nejen, že se tají dech nad diverzifikací přírodních scenérií, ale hlavně je zde život!. Začátkem prosince minulého roku jsem odcestoval na 2 týdny do Jižní Afriky. Zničehonic. Ano, byla to prakticky improvizace - vše jsem začal plánovat jen pár dní před odletem. Prvním cílem bylo…

Další cestopisy