3. Za L-410 do Chorvatska

Za L-410 do Chorvatska

Jarní výlet za českým letadlem v Chorvatsku, krásným Dubrovníkem i ne tak krásnou Tuzlou v Bosně...
Cestopis z roku 2022 napsal Kryštof Hájek

Zážitky pro tebe sepsal Kryštof Hájek

16. 04. 2022, poslední aktualizace 2022-04-17T11:31:09+02:00

Kryštof Hájek žije v České republice a procestoval 63 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 5 let, napsal pro tebe 13 cestopisů a pomohl sepsat 81 průvodců .

Jakub Langer
  • (upraveno 2022-04-18T12:06:50+02:00)

Perfektní poutavý cestopis pro letecké fandy a nadšence, ale také pro ty, jež se rádi kochají pohledem z okna za letu. Ony pohledy na dramaticky členité dalmatské pobřeží za dobrého počasí musejí být vážně úžasné. Hvala vam!

Také jsem o těchto domácích chorvatských linkách chvíli uvažoval, zatím zůstalo jen u představ. Moc se mi nepozdávalo to odlehlé letiště OSI a zejména doprava na něj. Tady vidím, že dostat se na něj není zase tak obtížné. Dále jsem se někde dočetl, že i když se lety Trade Air koupí přes web Croatia Airlines, míle by v rámci Star Alliance stejně žádné získány nebyly. Ale hlavně jde o zážitek, samozřejmě.

S Dubrovnikem jsem měl tu čest loni po přejezdu z Černé Hory a k okouzlení středověkým městem také došlo. Ostatně jako zřejmě u všech.

A následná cesta Hercegovinou i Bosnou byla dobrým tahem. Sám jsem zatím poznal jen profláknuté Sarajevo a Mostar, ale možná by stála za prozkoumání i historická města Travnik a Jajce. Nebo projet legendární trať Tuzla - Banja Luka s obávaným přestupem v Doboji ...

Kryštof Hájek

Díky, no ono se nemusí letět přímo z OSI. Trade Air létá i PUY-SPU a ZAG-PUY, což jde klidně nakombinovat s DBV-SPU-RJK a výhledů bude ještě víc :) Navíc do Záhřebu teď lítá Ryanair z Bratislavy, do Puly zase z Vídně, takže se tam nějak dostat dá.

Martin Vícha

Taky jsem na to koukal. Jestli se udrží zimní rozvrh, tak to jde stihnout za cenu jednoho dne dovolené. Ve čtvrtek večer Praha-Zadar. Ze Zadaru busem do Trogiru. Pak let s Trade Air Split - Zagreb a buď pozde večer do Bratislavy, nebo počkat do neděle. Chci se zeptat, check-inn pro Trade Air dělají pořád Croatia Airlines? Dik. Jina dneska v Pise jsme stáli vedle L-410 OK-WDC na lince Pisa-Elba.

Jan Vidim

V Tuzle jsem byl 4 roky zpátky. Tvoje hodnocení mi přijde možná až příliš pozitivní. Město je fakt o ničem. My teda aspoň máme docela rádi psy. Ale místo psa se k nám, ale nachomejtnul asi 10 letý spratek, který nejdřív chtěl peníze a když je nedostal, tak se pokusil mi sebrat z batohu čouhající vlaječku, kterou jsem měl jako suvenýr, to jsem mu natáhnul.

V té době bylo letiště v rekonstrukci a terminál byl prakticky jen kontejner s jedním regálem dutyfree.

Další cestopisy, které napsal Kryštof Hájek

2 kilometry, 3 minuty
Kryštof Hájek 2019-09-18T22:55:26+02:00 5 komentářů
Evropa 2019

Jak jsem se „bláznovou stezkou“ vypravil na skotské Orkneje za nejkratším pravidelným letem na světě.. Když jsem se v březnu proletěl nejdelším letem světa ze Singapuru do New Yorku, bylo jasné, že někdy to musím vzít i z druhého konce. Unaven po cestovatelsky náročném prvním půlroce jsem další plány…

Víkend v Alpách aneb Nejstrmější přistání v Evropě
Kryštof Hájek 2019-08-28T15:18:43+02:00 3 komentáře
Evropa 2019

Jak jsem se proletěl netradiční linkou Augsburg – Aosta a strávil pár dní pod Mont Blancem i v Basileji.. Léto klepe na dveře a já po dlouhé a šišaté cestě kolem světa a krátkém výletu do Surinamu přemýšlím, že si tak na dva měsíce dám pauzu. Čekají mě ještě dva výlet, je tudíž čas být taky chvíli doma.…

Jak jsem chytal Jaka
Kryštof Hájek 2019-07-23T21:24:29+02:00 11 komentářů
Ukrajina 2019

...aneb co letecký nadšenec neudělá pro to, aby se proletěl 45 let starým Jakovlevem Jak-40. Své výlety nerad plánuji na poslední chvíli, obvykle využívám salámovou metodu. Něco koupím a k tomu se postupně nabalují další letenky, jízdenky, apod. Když už nějaký last-minute výlet podniknu,…

V business class nejdelší linkou světa (poslední díl)
Kryštof Hájek 2019-05-30T01:15:29+02:00 12 komentářů
Napříč světem 2019

Jak jsem se proletěl 18 hodin ze Singapuru do New Yorku letem Singapore Airlines SQ22 v business třídě.... Úvodní díl: http://bit.ly/uvodni-dil 1. díl (Na druhou stranu Země aneb Convair nepočká): http://bit.ly/convair-whanganui 2. díl (Křížem krážem po Taranaki i Wellingtonu): http://bit.ly/taranaki…