2. Afrika
  3. Svatý Tomáš a Princův ostrov
  4. "Ztracené" ostrovy v Guinejském zálivu - São Tomé & Príncipe

"Ztracené" ostrovy v Guinejském zálivu - São Tomé & Príncipe

Když jsem se rozhodoval kam pojedu, tak jsem věděl jedno. Po dlouhé době jsem se chtěl podívat někam do Afriky. Po zvážení, kam mne pustí Covid a zároveň s ohledem na “co nejvíce neturistickou” zemi,
Cestopis z výpravy „Afrika“ z roku 2020 napsal Petr Hingar

Zážitky pro tebe sepsal Petr Hingar

08. 01. 2021, poslední aktualizace 2021-01-08T13:56:35+01:00

Petr Hingar žije v České republice a procestoval 56 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 4 roky, napsal pro tebe 1 cestopis . Má své stránky http://web2.petrhingar.cz/.

Jakub Langer
  • (upraveno 2021-01-08T17:33:54+01:00)

Nádherné sluncem zalité fotky z prosince, což rozhodně po většinu roku nebývá zvykem. I tenkrát v únoru 2018 moc nepršelo, ale zas tak moc slunečno také nebylo. Z Lisabonu za 12000 Kč je velmi dobrá cena, to v minulosti šlo těžko najít. My tenkrát měli takový hybrid, tam s TAAGem přes Luandu a zpět s TAPem přes Accru za 10000 Kč z Lisabonu. Jinak co se týče finanční náročnosti na místě, jistě ve dvou a více osobách to bývá levnější, ale i jedna osoba sežene ubytování za 20 - 25 € v hlavním městě nebo na nějaké roçe. Dražší půjčení auta je jistě pohodlnější, řekl bych na úkor dobrodružství. Nevím, jestli se to nějak změnilo, ale u plavby z Ponta da Baleia na Ilhéu das Rolas stávala jízdenka 16 €. Náhodně jsme ji využili na následnou plavbu až do hlavního města, neboť po předchozím silném dešti se někde dál sesunul svah na silnici a byla neprůjezdná. Hosté hotelu Pestana Equador by se pak hotelovým autobusem nedostali do hlavního města, tak jsme pluli spolu s nimi. Krásné výhledy na jihovýchodní pobřeží!

Petr Hingar

Dík za komentář.

Ono se na cenách aktuálně podepsala situace s Covidem a necestováním. A to jak pozitivně (letenka) tak negativně (ceny v Sao Tome, třeba na Rolas). A pak také na ubytování, obecně prý šlo letos na podzim o cca 30% nahoru.

Co se týká auto, ano je to na úkor dobrodružství (aka cestování místní dopravou), ale zase mi to umožnilo vidět víc. Vše je prostě o nějakém průniku toho, cop člověk chce zažít a vidět.

A ad počasí. Měl jsem kliku. Když jsem přiletěl, byly všude težké černé mraky. A po odletu prý 10 dní jen pršelo a pršelo :D. Musím to zaklepat, ale za posledních 25 let cestování jsem, až na výjimky, hezky prostě měl. A to rozhodně nejezdím v doporučovaných dobách pěkného počasí :)

Zelená Kostarika od Pacifiku ke Karibiku
Katka S 2021-08-05T18:04:39+02:00 0 komentářů
Kostarika 2021

Koupání u dvou oceánů, skoro 2000 km cestou necestou napříč Kostarikou, visuté mosty a zipline v deštném pralese. Pura vida . .  Pura vida je výraz, se kterým se setkáte v průběhu návštěvy Kostariky naprosto všude.  My třeba ještě před příjezdem od majitelky jedněch apartmánů v Monteverde při domluvě ohledně zajištění zážitků…

Video průvodce Rumunskem
Jaroslav Malec 2021-08-05T14:47:35+02:00 0 komentářů
Rumunsko 2021

Dechberoucí videoprůvodce z úžasného Rumunska. V roce 2021 by čeští cestovatelé mohli v Rumunsku pořádat srazy. Možnosti cestování jsou stále místy omezené a pokud nějaká země zasvítí na mapě restrikcí zeleně, čeští cestovatelé neváhají a kupují…

Post Soviet 2021 - 2.část
David Hosl 2021-08-04T12:42:10+02:00 1 komentář
Evropa 2021

Ukrajina - Kyjev + Černobyl a na skok do Moldavska. V červnu 2021 jsem na pár dní navštívil Rumunsko, které jsem chtěl původně spojit s Moldavskem a Ukrajinou. Z toho nakonec sešlo (viz https://www.cestujlevne.com/cest...-cast-2039 ), ale myšlenku…

Dominikánská republika v době Covidu
Martin Š. 2021-08-03T16:32:48+02:00 0 komentářů
Dominikánská Republika 2021

Last-minute letenky, spíše odpočinková dovolená. Tipy na výlety, oblast, výběr peněz,.... Na konci července 2021 jsme se vrátili z Dominikánské republiky. Psalo mi pár lidí a ptalo se na podobné otázky, rád bych zde tedy popsal naše zkušenosti, třeba to někomu v době covidu pomůže. Letěli…