3. Rusko
  4. 6 hodin vpřed, 30 let vzad

6 hodin vpřed, 30 let vzad

...aneb putování po Rusku za starými Tupolevy, k Bajkalu, Obu i po Transsibiřské magistrále
Cestopis z roku 2018 napsal Kryštof Hájek

Zážitky pro tebe sepsal Kryštof Hájek

25. 12. 2018, poslední aktualizace 2018-12-28T16:15:58+01:00

Kryštof Hájek žije v České republice a procestoval 62 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 4 roky, napsal pro tebe 12 cestopisů a pomohl sepsat 59 průvodců .

Ahoj Kryštofe, pokud jsi už zprávu nezaznamenal - https://www.e15.cz/byznys/doprav...et-1359167

Kryštof Hájek

Ahoj, koukal jsem na to. Tohle už opravdu vypadalo jako poslední let, nicméně kdo ví. Alrosa před tím už 3x oznámila konec Tu-134 a nedostatek letadel ji vždy donutil ji opět poslat do vzduchu. Ale je pravda, že teď už mají 737 dostatek, takže to asi fakt bude konečná.

Vdaka za clanok :) kolko stali prelety v ramci Ruska?

Kryštof Hájek

Novosibirsk - Polyarnyj: 3900 Kč; Polyarnyj - Mirnyj: 980 Kč, Mirnyj - Irkutsk: 4100 Kč.

A ty "normální" lety s Uralem z Moskvy do Novosibirsku cca 2500 Kč a s Pobědou z Ulan-Ude do Moskvy 3500 Kč.

před 2 lety

DIk :) celkom palky tie vnutrostatne lety, vychadzaju takmer rovnako ako prelet do europy. Uz som sa radoval, ze niekto objavil lacne vnutrostatne linky po Sibiri :)

Pecka vyprávění. Dobře jsem si početl, budu se těšit na další 👍

před 2 lety

Perfektní story a super fotky. Těším se na tvojí další destinaci :)

zelig

Pěkně napsáno, humoru tak akorát a žádné chvástání, moc hezky se to čte Kryštofe. Pokud bys chtěl vidět všechna ta letadla ještě jednou, tedy ne v akci ale jen na ploše, doporučuju muzeum hned vedle letiště Kyjev Žuljany.

Kryštof Hájek

Díky za pochvalu :) Jojo, Žuljanské muzeum dobře znám a moc se mi líbí, zajímavých kousků tam mají hodně. Pěkné muzeum podobného typu, jen ještě větší, je taky v Moninu u Moskvy, ale to znám jen z doslechu, osobně jsem tam nebyl.

• (upraveno 2018-12-27T11:26:34+01:00)

Trip report je super, díky! Ale pro mě, jako člověka který dvakrát letěl s TU154 s ČSA do Chorvatska, je těžké pochopit, že někdo kvůli tomuhle letadlu cestuje na konec světa.

Kryštof Hájek

Díky všem za reakce! :) Já po tom právě pokukoval už roky před tím, ale pořád jsem sbíral odvahu, až to letos už nešlo odkládat.

Proky

Paráda, kámo! Tohle jsi měl naplánovat o rok dříve, než se mi narodilo dítko - to bych letěl s vámi. ;) Já tedy až tak „neulítávám“ na těch letadlech, ale zase mě hodně lákají ta sibiřská ruská města. Přesto mám na pažbě zářezy v podobě letů s Tu-204 (Peking-Pchjongjang) a 2x Tu-154 (vnitrostátní v KLDR) a byl to rozhodně zajímavý zážitek, takže tvému nadšení rozumím :)

Tím, že financuješ severokorejský režim bych se fakt nechlubil.

Proky

Žes podobnou poznámku nepsal pod cestopis https://www.cestujlevne.com/cest...-kima-230, který jsi shodou okolností taky komentoval?

Nicméně beru na vědomí a příště se tě určitě zeptám, než někam poletím. ;)

cali

Několikrát mě napadlo, co je s tebou, kam jsi zmizel...:-) Že o tobě není ani vidu, ani slechu.

Proky

cali: jojo, hodil jsem si to i do profilu, že dočasně přerušuji leteckou kariéru, abych mohl postavit dům, zasadit strom a rozšířit rodinu. :) Takže když jsem se po loňské návštěvě Faerských ostrovů dozvěděl, že čekáme dítko, další plány jsem zrušil, abych mohl být doma s manželkou. Holčička je od června na světě, dům se začíná stavět na jaře a ten strom už je pak maličkost. Absťák z chybějícího cestování byl překvapivě jen minimální, čekal jsem to horší. Za poslední rok jsem byl jen jednou v Barceloně na fotbale, ale už pomaličku nějaké roupy mám. Musím to skloubit s tím, že se mi moc nechce nechávat holky samotné doma. Určitě už nebudu moct lítat jak šílený (jako těch 79 letů před dvěma lety), ale už se těším, až malá povyroste a někam vyrazíme. Ale mezi takové ty cestující rodiny, které tráví celý rok na cestách, se určitě nezařadíme. :)

David Eiselt

A letenkáři nebudou mít co žrát... :D

Proky

:D :D Neboj, myslel jsem na tebe, tak jsem přes CL booknul aspoň ten NY v businessu, abych si konečně zaletěl na tu NHL. Tak se musíš modlit, aby to vydrželo, protože jinak budeš dál o chlebu a vodě. :)

Michal

Super! Dekuji. Moc pekne.

před 2 lety

Moc pěkné, snad se tím směrem a podobným stylem taky vypravím.

Pěkné, pěkné.

Jen cestopis z Ruska by měl být psán v azbuce kvůli autentičnosti a autor by si také prosvištěl ruštinu.

Petr H.

Hezky sepsáno, moc mě to bavilo!

Krásný cestopis.

Paráda, tomu říkám dobrodružství! Cestopis jsem přečel jedním dechem :-)

Další cestopisy, které napsal Kryštof Hájek

2 kilometry, 3 minuty
Kryštof Hájek 2019-09-18T22:55:26+02:00 5 komentářů
Evropa 2019

Jak jsem se „bláznovou stezkou“ vypravil na skotské Orkneje za nejkratším pravidelným letem na světě.. Když jsem se v březnu proletěl nejdelším letem světa ze Singapuru do New Yorku, bylo jasné, že někdy to musím vzít i z druhého konce. Unaven po cestovatelsky náročném prvním půlroce jsem další plány…

Víkend v Alpách aneb Nejstrmější přistání v Evropě
Kryštof Hájek 2019-08-28T15:18:43+02:00 3 komentáře
Evropa 2019

Jak jsem se proletěl netradiční linkou Augsburg – Aosta a strávil pár dní pod Mont Blancem i v Basileji.. Léto klepe na dveře a já po dlouhé a šišaté cestě kolem světa a krátkém výletu do Surinamu přemýšlím, že si tak na dva měsíce dám pauzu. Čekají mě ještě dva výlet, je tudíž čas být taky chvíli doma.…

Jak jsem chytal Jaka
Kryštof Hájek 2019-07-23T21:24:29+02:00 11 komentářů
Ukrajina 2019

...aneb co letecký nadšenec neudělá pro to, aby se proletěl 45 let starým Jakovlevem Jak-40. Své výlety nerad plánuji na poslední chvíli, obvykle využívám salámovou metodu. Něco koupím a k tomu se postupně nabalují další letenky, jízdenky, apod. Když už nějaký last-minute výlet podniknu,…

V business class nejdelší linkou světa (poslední díl)
Kryštof Hájek 2019-05-30T01:15:29+02:00 12 komentářů
Napříč světem 2019

Jak jsem se proletěl 18 hodin ze Singapuru do New Yorku letem Singapore Airlines SQ22 v business třídě.... Úvodní díl: http://bit.ly/uvodni-dil 1. díl (Na druhou stranu Země aneb Convair nepočká): http://bit.ly/convair-whanganui 2. díl (Křížem krážem po Taranaki i Wellingtonu): http://bit.ly/taranaki…