O aerolince Wizz Air

Letecká společnost Wizz Air se řadí do kategorie nízkonákladových dopravců, kteří na úkor služeb nabídnou nejlevnější možnou cenu za přepravu z bodu A do bodu B. Letenky tak mnohdy nestojí ani 500 Kč.

Wizz Air je oficiálně maďarským dopravcem a po celé Evropě provozuje mnoho leteckých bází, nejblíže nám jsou ty v Katovicích, Vídni, Vratislavi nebo Bratislavě. Dlouholetou základnu v Praze Wizz Air ke 14.6.2017 zavírá, avšak postupně síť leteckých spojení do Prahy opět obnovuje z jiných základen.

Společnost provozuje lety výhradně stroji Airbus A320 a A321 v typicky růžových barvách.

Průvodce pro tebe napsal David Eiselt

Letenky

Letenky s Wizz Air zakoupíte nejlevněji přímo na stránkách wizzair.com v období 2–3 měsíce před plánovaným odletem. Wizz Air často nabídne levné letenky i s velmi dlouhým předstihem (10–12 měsíců).

Na výběr je z mnoha destinací napříč celou Evropou, ale i mimo ni. Za hranice kontinentu poletíte do Dubaje, Kutaisi, Baku, Maroka nebo Eilatu.

Letenky můžete koupit z blízkých letišť do následujících destinací:

  • Praha – Bari, Bukurešť, Kišiněv, Kutaisi, Larnaka, Tirana a Varna, 
  • Bratislava – Kyjev, Lvov, Londýn, Skopje a Sofie,
  • Katovice – Alesund, Alghero, Athény, Barcelona, Bari, Bergen, Boloňa, Bristol, Burgas, Castellón, Catania, Doncaster/Sheffield, Dortmund, Dubaj, Eindhoven, Fuerteventura, Glasgow, Charkov, Keflavík (Island), Kolín nad Rýnem, Kutaisi, Kyjev, Larnaca, Lisabon, Liverpool, Londýn, Lvov, Malaga, Malmö, Malta, Milán-Bergamo, Neapol, Podgorica, Porto, Řím, Sandefjord, Split, Stavanger, Stockholm-Skavsta, Tel Aviv a Tenerife
  • Košice – Londýn
  • Poprad – Londýn
  • Vídeň – Alicante, Athény, Bari, Bergen, Billund, Brémy, Castellón, Catania, Dortmund, Eindhoven, Ejlat, Gdaňsk, Charkov, Jerevan, Keflavík (Island), Kišiněv, Kluž, Kolín n. R., Kyjev, Kutaisi, Larnaca, Lisabon, Londýn, Madrid, Málaga, Malmö, Malta, Milán-Malpensa, Neapol, Nice, Niš, Ohrid, Oslo, Porto, Priština, Řím, Soluň, Stockholm-Skavsta, Tel Aviv, Tenerife, Tirana, Tuzla, Valencia, Varna, Varšava a Záporoží.

Desítky dalších měst naleznete při odletu z Berlína, Vratislavi nebo Budapešti.

Cena letenek se standardně pohybují v rozmezí 500–1.500 Kč za jednosměrný let.

Letenky vždy nakupujte v měně státu, ze kterého odlétáte. Web Wizz Airu vám takovou možnost nabídne automaticky, nepřeklikávejte na české koruny, kurz bude vždy horší než ve vaší bance.

Najdi nejlevnější letenky

Wizz Discount Club

Pokud chcete létat ještě levněji, pořiďte si členství Wizz Discount Club. Za jednorázový roční poplatek získáte slevy na letenky i zavazadla pro vás, ale i další spolucestovatele.

Členství koupíte společně s letenkou, na kterou automaticky obdržíte slevu za následující poplatek:

  • 1 059 Kč – člen + 1 spolucestující,
  • 2 130 Kč – člen + 5 spolucestujících.

Abyste uplatnili slevu na ostatní, je nutné koupit letenky společně v jedné rezervaci. 

Sleva je pak minimálně 270 Kč za let a 135 Kč za velké kabinové zavazadlo. Jednoduchou matematikou zjistíte, že členství se vyplatí již při prvním nákupu zpáteční letenky pro dvě osoby:

  • Náklad na členství 899 Kč,
  • úspora plynoucí ze členství je 4x 270 Kč, tedy 1.080 Kč.

Žádný háček v tom není. Aerolinka sází na to, že díky členství s nimi budete létat častěji.

Zavazadla

Zdarma je pouze malé zavazadlo velikosti 40 x 30 x 20 cm do 10 kg. Pokud si však k letence přikoupíte službu Wizz Priority od 11 do 25 €, můžete si vzít na palubu bez dalšího poplatku dvě zavazadla: 55 x 40 x 23 cm a 40 x 30 x 20 cm. Pokud jste letenku koupili před datem 10.10.2018, vztahují se na vás staré podmínky, viz odstavec níže.

Zapsané zavazadlo (k odbavení do nákladových prostor letadla) je placené a lze zvolit mezi variantami 10 kg, 23 kg a 32 kg. Cena se odvíjí od délky letu, zhruba 290–1.000 Kč. Nejnižší cena 7 € je nabízena za 10 kg zavazadlo (od 1.11.2018).

Sportovní vybavení jako kolo, lyže, snowboard či golfový vak lze dokoupit za 795 Kč/let.

Kočárek je pro malé děti je přepravován vždy zdarma a přeprava zvířat není u Wizz Air povolena.

Odbavení

Odbavení na letišti je zpoplatněno 10 eury, využijte následující možnosti.

Online odbavení, neboli check-in provedete zdarma z pohodlí domova v době 3 až 48 hodin před odletem. Máte-li však zakoupenou zpáteční letenku, na let zpět se lze odbavit již při check-inu letu tam, a to maximálně 15 dní před odletem.

Na stránkách wizzair.com vyplňte potřebné údaje a letenku si vytiskněte na papír (i černobíle). Čísla pasu nebo občanského průkazu se u letů v rámci Evropy nevyplňují.

Komfortnější způsob nabízí tzv. mobilní check-in. Budete potřebovat chytrý telefon a mobilní aplikaci Wizz Air (appka na Google Play nebo App Store), kde znovu vyplníte potřebné údaje a na letišti jen ukážete čárový QR kód s vaší palubní vstupenkou. Nemusí být dostupný na všech letištích, seznam těch, které mobilní check-in podporují najdete na webu Wizz Airu – rozklikněte sekci "Odbavení přes mobilní telefon".

Při online odbavení si můžete za poplatek vybrat konkrétní sedačku, pokud za tuto službu platit nechcete, lze ji přeskočit a nechat si přidělit náhodné sedadlo zdarma. Podobně jak Ryanair i Wizz Air vás záměrně rozesadí, pokud cestujete ve více lidech. Naopak cestujete-li s dítětem a sedačku odmítnete přikoupit, automaticky vás a dítě posadí vedle sebe (zdarma).

Služby během letu

Občerstvení a veškeré návazné služby nabízí Wizz Air pouze za poplatek.

Výběr sedačky je zpoplatněn částkou od 2 €, místa s větším prostorem pro nohy jsou pak násobě dražší.

Kontakt

Wizz Air patří k nejhůře kontaktovatelným aerolinkám. Oficiálně můžete využít jen kontaktní telefon v angličtině 900 140 940 s poplatkem 14 Kč/min. Neoficiálně však lze Wizz Air kontaktovat na české asistenční lince +420 225 850 035 denně od 7 do 22 hodin s běžnou sazbou.

Na facebookové stránce nemá Wizz Air zprovozněnou možnost zasílání soukromých zpráv a ani e-mailový kontakt pro běžné účely neexistuje. 

Při řešení kompenzace za zpoždění nebo zrušený let Wizz Airu vyplňte speciální formulář na webu aerolinky. 

351 komentářů

Žádná otázka není hloupá ani špatná. Pokud známe odpověď, rádi se o ni podělíme.

Avatar uživatele
MaMbo

Prosím vás, na koho se obrátit, když nám Wizzair zrušil let jen pár minut (už jsme stáli na letištní ploše) před plánovaným odletem ? Samozřejmě už nebylo možné přebookovat (lety z okolních letišť plný, ze stejnýho letiště odlet za 4 dny). Koupil jsem letenku ze vzdálenějšího letiště. Wizz mi jen napsal, že nebylo možný mi najít náhradní let, a že mi teda vrací 120 % ceny původní letenky ve formě kreditu. Máte někdo podobnou zkušenost? Na koho se obrátit? Děkuji za odpověď.

před 6 dny
Avatar uživatele J0x
J0x

Nech si to proplatit od Wizzu, třeba se stane zázrak. 🙂

Avatar uživatele
Baníček

Zdravím, poradí někdo? Měli jsme zpoždění letu Budapest- Chania o 4,5 hodiny. Chci zažádat o kompenzaci 250Eur? Má to vůbec cenu žádat u Wizzairu? Zvažují to dát nějaké ,,vymahačské firmě,,. Před lety jsem zadal kompenzaci u Air France. Měli na stránkách formulář. Peníze do 14 dní na účtu. U Wizzair jsem žádný formulář nenašel. Ještě něco píšou o 50 Eurech za podání žádosti. Dík za rady. Aleš

před 14 dny
Avatar uživatele J0x
J0x

Formulář jsi hledal špatně, je tam. 50 eur prý není zvykem strhávat, mi tvrdili Maďaři přes české ECC. Když to podáš nejdřív u Wizzu, tak ti 30. den lhůty napíšou, že za to mohly neočekávané okolnosti, i kdyby si to letadlo rozbil pilot osobně. 😂 Pak se odvoláš a 30 den ti napíšou, že máš smůlu a můžeš se obrátit na různé arbitry a úřady a podobně.

před 14 dny
Avatar uživatele niemandos_1
niemandos_1

Já měl za to, že stačí první reakce. Proč bych se měl odvolávat? Osobně to posilám dál. Proč čekat dalších 30 dnů zbytečně, když to na 99% k ničemu nebude.

před 13 dny
Avatar uživatele J0x
J0x

Netvrdím, že se to musí, ale že jsem to zkusil - zbytečně.

Přidat odpověď
před 13 dny
Avatar uživatele cookfamily
cookfamily

Dobrý den. Letíme do Podgorici s Katowic 1. 10. a zpět 6. 10. 2022 s Wizzair. Včera jsem provedl odbavení on-line na obě cesty. Mám zakoupená na obě cesty sedadla a priority boarding. Na cestu tam mi to vygenerovalo klasické palubní lístky. Na cestu zpět mi však byl vygenerován jen jakýsi „pololístek“, na kterém je napsáno, že nejde o palubní vstupenku a posílá nás to v Podgorici na přepážku. Mám tam potvrzené zavazadlo navíc, ale o sedadle ani slovo. Jde o normální stav ? Nikde jsem nenašel, že by byl v Podgorici problém s odbavením on-line. Má s tím někdo zkušenost? Je třeba něco řešit? Nerad bych platil sedadla znovu a odbavení u přepážky.

před 18 dny
Avatar uživatele
David Eiselt

Občas se stává, že je nutné se odbavit na letišti, případně se zkuste odbavit ještě jednou blíž k odletu. Nic abnormálního to určitě není.

před 18 dny
Avatar uživatele sarkafloriska
sarkafloriska

Přesně to stejné se mně stalo včera, let tam šel v pohodě odbavit a let zpět mně píše, že musím na letišti. Taky nechápu proč? Přílet do Vídně je bez omezení.

před 12 dny
Avatar uživatele cookfamily
cookfamily

Tak jsem to ještě dnes zkusil a ty palubní lístky se na webu Wizzair nakonec objevily. Těch 30 dnů je na ně z toho Balkánu asi moc brzy.

reegaz

Teď se dívám na účet W6 ještě podrobněji a nenapadlo mne , že je budu mít-vrácené peníze právě na kreditu. A jsou tam .Takže, když mi je převedou bez admin.poplatků na kartu tak to bude cca 1/3. Zbytek dělá admin.poplatek. :)

Nevím jestli moje ukliknutí, nebo co..

Odpovědět
před měs
reegaz

14 dní zpět tady řešeno vrácení peněz od W6. Poté co jsem požádal na svém W6 účtu o vrácení peněz 6.8.2022,bez jejich nabídky 120% kreditu / za zrušený let CTA-VIE / Tak mi 8.8. došla faktura na stejnou částku jakou jsem cca před 2.měsíci jim za tento let zaplatil. Přitom tam je uvedeno datum splatnosti 6.8.2022 a datum vystavení 8.8.2022.

/ taky se to tady řešilo, že někdo jim ještě tuto částku navíc duplicitně zaplatil , místo aby ji dostal od W6 zpět /

Peníze na kartě do teď na kartě, na účtu nemám.

Otázka zní takto: banka /Airbank /chce nějaký potvrzení, že jsem W6 o peníze žádal zpět.

V účtu W6-přihlášení u tohoto letu mám jen poznámku, že žádost o převod kreditu již byla úspěšně odeslána.

Stačí to takhle , jak dlouho se cca teď čeká-zkušenosti? Je jiná možnost jak dokázat, že jsem vůbec žádal o vrácení peněz bez 120 % kreditu, nebo i udělat screen ,..?

Mne v 12/2021 za posunutý let od W6 na trase VIE-LCA přišli peníze zpět po žádosti o vrácení peněz bez žádosti o jejich 120% kreditu přišli -i když tam cca 600 Kč chybělo.

Vycházelo to právě na cca ten jejich "administrativní poplatek ". :)

Odpovědět
před měs
reegaz

Kredit od W6 120%-teď pročítám co mi došlo od nich pozorněji dál-a píšou tam : " vrácená cena se rovná kupní ceně bez admin.poplatků (?) ...... a partner.služeb ) ty služby asi chápu-bez booking , rent car,... /pravděpodobně/

Ale bez administrativních poplatků, když to není dál rozvedeno-který to jsou...? Více významů -to může mít a nerad bych se uklikl a požádal takhle o vrácení na kredit :)

před měs
Avatar uživatele niemandos_1
niemandos_1
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 855 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2022-08-05T17:10:31+02:00)

Nech si vrátit peníze a nemusíš nic řešit. Jinak budeš mít kredit, který musíš do roka proletět. Tak si koupíš další letenku, kterou ti zase zruší a tak pořád dál. Nevím, jestli po něčem takovém toužíš. Horku zdar.

Edit: Mimochodem mi to taky zrušili. Já s tím ale počítal a právě udával podobný kredit z dřívějška. Ale to je jiná historie. Dal jsem za letenku 20 euro před 3měsíci myslím a tedˇ tu vidím akci za 1200 Kč prezentovanou jako super kauf. Asi jsem genius :-). Tak nejsem s WDC 718 Kč:-))). Každopádně je to jedno. Že někam odletíš s Wizzem v termínech kdy chceš a které kupuješ je jako ruská ruleta.

před měs
divan
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 453 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2022-08-05T21:36:19+02:00)

Souhlasím s niemandos_1. Od Wizzu taky nechci kredity, nechávám si vracet peníze. Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše. S Wizzem asi nakonec někdy někam odletíš, ale pravděpodobně v jiné dny/hodiny, než jsi původně chtěl (posledně nám z výletu středa večer až neděle ráno chtěli udělat pátek ráno až neděle ráno...). Od Wizzu jsem letos nic nekoupil, i když některé akce vypadají zajímavě, protože mě ten jejich přístup se*e a nebaví mě už vyplňovat na webu formulář kvůli refundu (který navíc čas od času nešel vyplnit nebo odeslat) a tahat z nich peníze...

před měs
Avatar uživatele hugonovak
hugonovak

Ber peniaze. Kredit mal význam v minulosti, keď za zrušený let kúpený za kredit si dostal 120% kreditu naspäť. Teraz za letenku kúpenú za kredit dostaneš bezcenný kredit 100%, ktorý pri častom menení letov asi ani nevyužiješ.

reegaz

to :Petr St-dík, bylo by to logický. Jen jsem chtěl vědět jestli někdo neudělal špatnou zkušenost s takhle " nabitými kredity " .

Odpovědět
před měs
reegaz

Teď mi příšlo z W6 přesunutí odletu z Catanie do Prahy místo 9.11, 12:35 na 11.9. - 7:00-viz akce tady na fóru aktuální.

Otázka- pokuď vemu kredit 120 % navíc a cena letenky je např. obecně rozpočítáná takto : letenky 18 EUR, administrativní poplatek 22 EUR-je to bráno jako celek t.j. 40 EUR-a kredit tedy pak vychází 48 EUR za osobu, nebo je v tom háček a do kreditu se počítá jen "samotná cena letenky " bez admin.poplatku ? Což by bylo samozř. do mínusu, do ztráty .

před měs
Avatar uživatele Petr St
Petr St

Mě připsali 120% z toho co jsem zaplatil, tzn u Tebe 48 EUR.

Avatar uživatele
Leoš Literák
před měs
divan

Zajímavý přístup W6. Osobně bych to viděl spíš na nějaký chaos u nich než záměr. Nechal jsem propadnout letenky W6 naposledy letos v březnu a žádná 'no show' faktura nepřišla. I kdyby přišla nezaplatil bych ji samozrejme. A myslím že ani nikdo jiný na CL o něčem takovém nepsal, že by se mu to stalo.

před měs
Avatar uživatele niemandos_1
niemandos_1

Tak já jsem letenky Wizzu nechal propadnout za poslední 2 měsíce 3x. Myslím, , že v clanku stojí, že je paní stornovala, pokud jsem dobře četl. V tom bude asi zakopaný pes.

před měs
Avatar uživatele Jan Lupač
Jan Lupač

Spíš to vidím tak, že chtěli refund a přišla jim ta pokuta 100 euro.

před měs
divan
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 453 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2022-08-04T20:59:02+02:00)

S tím stornem mi to nedošlo, možná by to mohlo být ono.

před měs
Avatar uživatele
mirjur

Storno měla jedna, ta druhá to nechala normálně propadnout a taky jí přišla faktura, prý.

před měs
Avatar uživatele mxp
mxp

Ten článek je naplněn nejastnostmi do té míry, že vlastně nedává smysl. Wizz standardně posílá ůčetní doklad ke každé transakci, kterou u nich člověk provede (včetně storna). Brát to jako výzvu k zaplacení a ještě někde aktivně vyhledávat číslo účtu (které na dokladu není), to vyžaduje hodně představivosti.

Zdravím,chtěla bych poprosit o radu nebo se zeptat,zda nemáte někdo zkušenost s cestováním s dětmi u Wizz airu. Konkrétně s vybavením pro dítě do 2let. Bereme kočárek ke gatu,což jsem si načetla,že nám přepraví zdarma. Ale co jiné vybavení,které nebereme na palubu jako např.krosnička (v našem případě). U Ryanair mají zdarma 2 vybavení. Smartwings taky přepravují kočár a nějaké vybavení zdarma. Nemáte někdo zkušenost,jak to má Wizz Air? Moc děkuju za odpověď

Odpovědět
před 3 měs

Dobrý den ,

chtěla bych se zeptat, zda má někdo zkušenost se zrušením letu od společnosti Wizzair.

V sobotu jsme měli zakoupené letenky na cca 6:30 Řím – Praha, se společností Wizzair, zhruba ve tři ráno, přišla informace, že let byl zrušen. Než jsme se rozkoukali, tak veškeré dostupné lety s jinými aerolinkami byli na sobotu vyprodané. Bohužel jsme si nemohli dovolit v Římě zůstat déle, proto jsme se nakonec rozhodli přesunout se vlakem do Milána a letět do Prahy z Milána (opět se společností Wizzair). Bohužel v aplikaci šlo za zrušený let vyměnit pouze letenky stejným směrem, proto jsme letenky opětovně zakoupili. Rádi bychom získali kompenzace za náklady na cestu, které jsme museli vynaložit (vlak do Milána, nové letenky..). Bohužel ale nevíme, jak přesně postupovat, jelikož jsme na společnost Wizzair nedohledali žádný mail. Pouze virtuálního asistenta, možnost napsat stížnost a placenou telefonní linku. Proto bych Vás ráda požádala o pomoc, kam se obrátit.

Předem velice děkuji za odpověd‘.

před 3 měs
Avatar uživatele Eda Novak
Eda Novak
  • Přidal se před 6 lety
  • Napsal 136 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2022-06-20T10:31:15+02:00)

Začnete tim, ze si zjistite z jakeho duvodu byl vas let zrusen…. pocasi/stavka/problemy aerolinky/atd. Od toho se bude odvijet zda-li mate na kompenzaci narok. Penize za jizdenky a nove letenky vam nikdo neproplati. V podstate to byla vase volba… aerolinka je povina vam zajistit ubytovani/stravu/cestu z/na letiste po dobu nez vam zajisti novy let. Pokud vam let zrusili z duvodu, ktery nespada pod vysi vliv, tak mate narok na 250eur/osoba. Ty potom vymahejte pres vymahacsky firmy… kdyz zagooglite tak hned nejakou najdete

Přidat odpověď
před 3 měs
Avatar uživatele jk.hys
jk.hys

Zdravím, letím poprvé s Wizair. Udelal jsem on-line check in a poté mi přišel email s výzvou potvrzení kontaktů email a telefon. Ten mi však nejde potvrdit píše to, že už tento telefon byl použit pro jiného pasažéra. Palubní vstupenku mám vytištěnou, šlo pouze o potvrzení kontaktů, je to problém? Můžu odletět, aerolinky se mi nedaří kontaktovat

Díky

Odpovědět
před 3 měs
Avatar uživatele Peetee 247
Peetee 247

Nevíte prosím jaka je ted situace ohledně wizzair a rušení letu? Ziju v tom, že jsme někde četl, že nemalé procentu letu se neuskuteční či je presunuto na jiný den (coz si nemůžu dovolit

, máme v praci poměrně fixne naplánované dovolene), tak jestli je říjnová Larnaca riziko a nebo to není nic, co by se vymykalo průměru. Let z Prahy

před 4 měs
Jan Vidim

Myslím že nyní je to značně rizikové a ke změně nejspíš dojde.

před 4 měs
Avatar uživatele
mirjur

To ti nikdo neřekne. Wizz letos hodně očesal svůj akční rádius, zrušil spoustu destinací, na druhou stranu některé lety, u kterých by člověk čekal, že budou zrušeny, stále drží... já bych to zkusil. Přinejhorším ti vrátí peníze (do kreditu).

před 4 měs
vincek

Mám z března koupené Kutaisi na září a časy odletů už se změnily 4x. Ale pořád zůstáváme v rámci stejného dne.

Přidat odpověď
před 4 měs
Tesna

Nevím, jestli to tam mají při nákupu letenek delší dobu, já jsem si toho všimnul až teď.

Pokud chcete sedět spolu, tak si musíte naklikat vybraná místa, resp. asi každý to tak logicky udela.

ALE: Když dáte volbu "vybrat místa nyní" a proklikate se dal bez jakéhokoliv výběru, v dalším kroku vám to nabídne volbu garance míst vedle sebe, bez konkrétní řady (což je asi každému obvykle fuk). Zásadní rozdíl je jen v ceně proti konkrétním vybraným sedadlům. Když bych chtěl vybírat místa u poslední rezervace, tak nejlevnější vybraná místa dohromady za zpáteční let pro 2 - 47e. Garance míst vedle sebe - 28e. O 40% méně.

před 4 měs
Avatar uživatele Ivo
Ivo

Existuje zpusob, kterym si zadarmo zajistit pozadovane sedacky (teda z tech, ktere zbyvaji, kdyz se otevre free check-in 48h pred odletem). To ale beztak vetsinou zbyva tak pul letadla a par exitu (ano, i to jde :-)).

před 4 měs
divan
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 453 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2022-05-16T14:33:20+02:00)

Pokud neletí děti, partnerka která se bojí lítat a nedala by to apod., tak podle mě nemá smysl po Evropě sedadla vedle sebe řešit. Někdy to naopak můžou být 2-3 hodiny klidu ;-). Ušetřená € raději v cílové destinaci utratím v hospodě, za vstupy do nějakých památek apod.

Přidat odpověď
před 4 měs
Avatar uživatele lenkaa78
lenkaa78

Dobry vecer. Je velke riziko si nechat na prestup v Milane M. pouze 2 hodiny? Z letu Wizz na jiny let Wizz. Myslim vzhledem k pripadnym zmenam casu letu, zpozdenim...Dekuji.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kryštof Hájek

Záleží, jak daleko je do odletu, ale já bych do toho asi nešel. Wizz Air docela často s časy letů manipuluje...

před 5 měs
Avatar uživatele lenkaa78
lenkaa78

Lety v pulce cervence.

před 5 měs
Avatar uživatele
mirjur

Taky záleží, kolik to stojí, jestli se to dá v klidu oželet, když to nevyjde...

Přidat odpověď
před 5 měs
Avatar uživatele Iva M.
Iva M.

Ahoj,

moc prosím o radu, pokud jste někdo řešil v nedávné době podobný případ. Wizz nám zrušil lety tam i zpět a převedl na nejbližší možné termíny. Je tam tedy možnost rebook, rušit letenky nechceme. Původní let máme Vídeň - Larnaca. Nevíte, zda je možnost převést rezervaci i na jiné místo odletu (Praha - Larnaca), případně zda bude nutné doplatit cenový rozdíl (letenky z Prahy jsou výrazně dražší)? Moc díky za rady, Iva

před 7 měs
Avatar uživatele
mirjur

Zkus to napřed ve správě rezervace, mohlo by to jít - s doplatkem , a pokud ne, tak zavolat na infolinku. Na infolince to třeba změní i bez doplatku, je potřeba to zkoušet.

před 7 měs
Tomáš Chlebovský

Řešil jsem teď skoro stejný problém. Let Vídeň - Neapol zrušen, ve správě rezervace šlo přerezervovat jen na lety z Vídně nebo Budapešti; chtěl jsem ale místo toho rezervovat let Praha - Neapol (který byl dvakrát dražší, než náš původní let). Tak jsem zavolal na infolinku, za dvě minuty všechno vyřešeno, rezervace změnena a nemusel jsem doplácet nic.

Přidat odpověď
před 5 měs
divan
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 453 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2022-04-22T21:16:39+02:00)

Po převedení posunutého letu na kredity a následném pokusu o odeslání formuláře na vrácení peněz vyskočila hláška "Wizz credit conversion unable to create claim". Nevíte, co to Wizz zkouší? Je to jejich obstrukce aby nemuseli zaplatit a musím je uhánět (jaká je na to nejlepší cesta)? Ještě jsem s nimi nic takového neřešil Díky.

EDIT: na chatu mi sdělili "I am sincerely sorry to hear about this unfortunate situation. In this case, You need to submit a claim by following the link: https://wizzair.com/en-gb/inform...omplaints". Nezbylo mi nic jiného než poslat claim, ale pak to šlo rychle a platba přišla snad během týdne.

Odpovědět
před 8 měs
Avatar uživatele MarKo
MarKo

Ahoj,

téma storna letenek se tu řešilo mnohokrát, ale většinou je to delší dobu. Mohly se třeba změnit podmínky atp. A já se stornem nemám žádné zkušenosti.

Problém zní: manželka zakoupila u wizzu letenky pro dvě osoby tam a zpět, ale už ví, že nebude moci letět. Pokud by letenky stornovala, tak by ji zcela určitě čekal poplatek za 2 osoby, let tam + let zpět, tzn. 2 2 1510 = 6040 Kč mínus cena za letenky. Chápu to dobře?

U dřívějších dotazů jsem viděl, že když nenastoupí k letům, tak jim prostě propadnou peníze za cenu letenek. Platí toto stále? Nebo zde existuje riziko, že by si wizz nějaký poplatek stejně chtěl naúčtovat? Má s tím někdo čerstvé zkušenosti?

Pokud by wizz neúčtoval zpětně poplatek za nedostavení se k letu, pak se jeví zřejmě nejlépe obětovat peníze za letenky (protože je nižší než poplatek) a čekat, zda by wizz ten let neposunul či nezrušil sám (a pak by vrátil 120 % částky v kreditech za určitých podmínek)?

Předem děkuji trpělivým osobám za vysvětlení a radu, jak minimalizovat ztráty

před 8 měs
Avatar uživatele janicek
janicek

Ten poplatok za storno by si strhli vtedy ak by bola cena za letenku vyššia. Napríklad pri storne by ti mali vratit 100eur, poplatok za storno 70eur a ty letenku stornujes tak ti vrátia 30eur... To je ale len príklad, v cene môžu byť poplatky za nejaké služby, taxy atď a tie nemusia byť stornovatelne.... podstatné pre teba ale je, že ak proste nemôžeš letieť alebo nechceš a na let nenastúpis nič doplácať nebudeš ani po tebe nič vymáhať nebudú...

před 8 měs
divan
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 453 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2022-01-23T13:44:12+01:00)

Prostě se neodbavíte, letenky propadnou a vy přijdete o peníze za letenky a případné další zakoupené služby (zavazadlo, sedadlo, ...) . Wizz poslední dobou často šachuje s časem i datem letů, tak třeba vám let taky změní a pak si ho můžete přebookovat na vhodnější termín nebo na jinou srovnatelnou trasu, nebo zvolit 120 % v kreditech, které by následně měly jít nechat proplatit, to samozřejmě bez těch +20 %.

Mě ze 3 letů, které se mají uskutečnit mezi únorem a dubnem Wizz už 2 výrazně posunul.

Přidat odpověď
před 8 měs
Avatar uživatele jkrchnak
jkrchnak

Ahoj,

prosím o radu: koupil jsem u Wizz letenky na Maltu, podle oficiálních stránek i podle stránek Wizz je pro vstup potřeba očkováni. Když mi však došli letenky, tak v e-mailu píší, ze pro vstup do země potřebuji test. Mate někdo aktuální zkušenost?

Dekuji

před 12 měs
Jan Vidim

Zkušenost nemám, ale očkování bude stačit.

před 12 měs
Avatar uživatele
petr4312

Zkušenost z minulého týdne - po všech cestujících přímo na letišti na Maltě vyžadují PLF formulář a očkováni - dělají jak scan formuláře tak i očkováni. To stejné zpět i když se odbavite on-line musi se na přepážku a opět znovu kontrolují, bez toho vás nepustí.

před 12 měs
Avatar uživatele jkrchnak
jkrchnak

Aplikace tečka jim stačila? Priletovy formulář a očkováni je jasný, s tím počítám.

A děkuji za odpověď

před 12 měs
Avatar uživatele
petr4312
  • Přidal se před 7 lety
  • Napsal 7 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-09-29T19:57:21+02:00)

Ano, vše v elektronické podobě nic tištěného. Jenom ještě doplním, byl to let Ryanair z Vídně, ale předpokládám, že je to i u Wizz

před 12 měs
divan

K té jen el. podobě PLF - v srpnu mi na moji soukromou zprávu michi napsala tohle: Rozhodně vytisknout, papírová verze se odevzdává, kdo to měl jen v mobilu, byl donucen vyplnit papíry ještě jednou před vstupem, aby měl co odevzdat. Důkladně se kontroluje, co je vyplněno a jestli něco nechybí.

Jasně, dneska el. podoba stačí, za týden možná zase nebude stačit... Pro jistotu bych PLF vytisknul, abych ho případně nemusel na letišti znovu ručně vyplňovat.

před 12 měs
Avatar uživatele
petr4312

Minulý týden to bylo jak jsem psal, el.podoba - mají již scan. Jestli to bude další týden jinak, nedokáži říci.

před 12 měs
divan
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 453 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-09-29T20:44:02+02:00)

Jasně, jen jsem chtěl upozornit, že to klidně může být za týden bohužel jinak.

před 12 měs
divan
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 453 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-09-30T11:25:25+02:00)

@petr4312: Maltský PLF bude chtít číslo sedadla. To ale budu znát až den dva před odletem. Jak jsi to řešil?

před 12 měs
Avatar uživatele Přemek
Přemek

Stačí když vyplníš den před odletem

Přidat odpověď
před 12 měs
Avatar uživatele Ivo
Ivo

Nema nekdo zkusenosti s vymahanim kompenzace dle EU261/2004 od Wizzairu? Jde mi o 4 hodinove zpozdeni TFS-VIE, pocasi bylo v pohode, na covid to nesvedou. Evidentne zavada na stroji, nicmene stejne me prvnim mailem poslali do patricnych mist.

před 12 měs
Avatar uživatele
mirjur

Jo, já jsem poslal žádost o kompenzaci na příslušném formuláři, pak mi napsala nějaká paní, že to předává dál... a od té doby ticho. Je to asi 14 dní...

Přidat odpověď
před 12 měs
Načíst všechny komentáře
Avatar uživatele
Avatar uživatele
Průvodce pro vás napsal
Poslední aktualizace před 9 měs
Navrhni úpravu