1. Cestopisy
  2. Střední Amerika
  3. Mexiko
  4. Překvapivé Mexiko

Překvapivé Mexiko

Všichni jsou už v Mexiku, ...tak já taky jdu.
Avatar uživatele mmksvestky
Cestopis z roku 2021 napsal(a) mmksvestky
Avatar uživatele mmksvestky

Zážitky pro tebe sepsal(a) mmksvestky

24. 11. 2021, poslední aktualizace 2021-11-24T11:42:24+01:00

mmksvestky a procestoval(a) 10 zemí světa, nejvíce Evropu a Střední Ameriku. Na Cestujlevne je už 4 roky, napsal(a) pro tebe 4 cestopisy .

Máš taky co říct? Napiš svůj cestopis na Cestujlevne.com

Krásné cestopisy bez znalosti
a nutnosti programování

Zaručená čtenost u cílové
skupiny z řad cestovatelů

Staneš se plnohodnotným
členem komunity

Poděl se o ně se svým prvním cestopisem ve světě cestovatelů na Cestujlevne.com.
Vytvoř si cestovatelský profil a staň se součástí komunity.

Vytvořit cestovatelský profil

32 komentářů

Komentuj, hodnoť nebo se na cokoliv zeptej.

Avatar uživatele Verunka
Verunka

Praktické a ftipné, i když jako matka dvou dětí s některými pasážemi nesouglasím :-)

Jedeme tam za 2 týdny, už podruhé. Díky za tip na pláž, budeme poblíž. Taky za upozornění, že se v Coba už nemůže nahoru, chtěla jsem tam znovu, bez výhledu na to prdím…

Mám dotaz k autopůjčovně: jak jsi ji bookoval? Zkoušela jsem to na jejich stránkách, a ať se snažím, jak chci tak se pod 1200 doláčů na dva týdny nedostanu

před 9 měs
Avatar uživatele mmksvestky
mmksvestky

Dík. Asi to bude tím, že já to zamlouval asi 1/2 roku dopředu a přece jen, na ty Vánoce atd. to bude asi dražší. Ale toto je fakt dost, nás to vyšlo na 500$. Reservoval jsem klasický přes jejich stránky.

před 9 měs
padrino11

První chyba už je jít na stránky autopůjčovny - je třeba použít srovnávač, např. skyscanner. Tam půjčovny soutěží mezi sebou, na jejich stránkách už tě mají téměř jistou....to platí všeobecně.

před 9 měs
Avatar uživatele
mirjur

To je druhá chyba... první chyba je nechávat to na poslední chvíli. Např. na 14 dní v druhé půlce února to zatím jde od 7 tisíc Kč...

před 9 měs
divan
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 444 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-11-28T11:05:39+01:00)

@padrino11, mirjur: Ale neplatí to vždycky. Před týdnem jsem měl na Mallorce auto půjčené přes srovnávač, ale když jsem se pro zajímavost díval přímo na stránky půjčovny, stálo úplně stejně... Navíc jsem to auto rezervoval asi tři měsíce před odletem a asi týden před odletem jsem zjistil, že půjčení stojí polovinu toho co před třemi měsíci. Takže jsem původní rezervaci zrušil a vytvořil hned novou za polovinu... Takže v tomhle konkrétním případě neplatilo ani to, že čím dřív se auto půjčí, tím je levnější. Zkrátka výjimka potvrzuje pravidlo.

před 9 měs
padrino11

To je možné. Já mám nedávnou zkušenost s cestovním pojištěním - na srovnávači dostaneš hned slevu 20%, přímo na stránkách té samé pojišťovny nic.

Co se týká toho Mexika - tam je běžná cena za malé auto asi 500 Kč/den když to teda pořešíš včas. Srovnávačů jsou min. desítky, záleží na algoritmech a momentální poptávce. Stačí lockdown a ceny budou padat.

před 9 měs
Avatar uživatele
mirjur

@divan: tím se jen potvrzuje, že je nutno rezervovat co nejdřív, protože pak máš prostor pro manévrování, zatímco týden před odletem už nemáš žádný. To samé platí o ubytování. Osobně zároveň s nákupem letenky hned bookuji i auto a ubytování a většinou už pak na nic lepšího/levnějšího nenarazím. To jen tak na okraj pro Verunku :-)

před 9 měs
Avatar uživatele mmksvestky
mmksvestky
  • Přidal se před 4 lety
  • Napsal 56 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-11-28T09:38:54+01:00)

Nejsem si popravdě jistý, jestli tato půjčovna je vůbec v nějakém srovnávači. Já osobně ji vybral podle dobrého hodnocení na googlu, na které jsem zvyklý se dívat (co je mi platné, že obecně ma nějaká půjčovna dobré hodnocení, když zrovna tam stojí její pobočka za h .

Samozřejmě souhlasím se vším co píšete, běžné tak taky postupuji, ale tady jsem šel na přímo. Myslím, že fakt hlavní problém bude v termínu.

před 9 měs
divan
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 444 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-11-28T11:23:02+01:00)

@mirjur a další: samozřejmě rezervuji co nejdřív, je to tak nejlepší - pak se s tím dá kdykoliv manévrovat. Ať už se to týká auta, ubytování, čehokoliv. Základ je možnost bezplatného storna v co nejkratší době před uskutečněním cesty. Jen jsem chtěl naznačit, že je dobré se mrknout i krátce před odletem na ceny, i když "poučky" tvrdí, že čím blíž k datu odletu tím jsou ceny všeho vyšší. Konkrétně v případě auta na Mallorce klesla cena z 10 € na 5 € / den. Zároveň o něco klesla i cena připojištění, takže jsem ušetřil celkem asi 35 €, což sice není horentní částka, ale potěší to.

před 9 měs
Avatar uživatele mmksvestky
mmksvestky

jasný, jak jsem psal, mám to taky tak. Moje první zkušenost s půjčením auta byla ta stejná, cena postupně padala a to i přes to, že to byla Sicilie v sezóně. U této půjčovny (EasyWay) zase byla třeba výhoda, že se vůbec nic neplatilo předem, jen došel potvrzovací mail, že auto je zarezervované. btw. pro zajímavost jsem se podíval na srovnávač a jak jsem psal, Easy Way tam není a cena začíná na 19t.

btw. 2 - cena auta samotného byla 50 dolarů, spolujezdec 50, pojištění 350 :-D (ale ono je to jedno, jak to rozpočítají)

Přidat odpověď
před 9 měs
Avatar uživatele
Sue Ellen Ewing

Tohle mi přijde jako zbytečně složitý itinerář - mám Mexiko v květnu a plánuji zůstat jen na riviéře a okolí.

Pár dní Cancun, pár dní Tulum, pár dní Playa d. C, pár dní Cozumel. Vždy se podívám po okolí, dám Coronu, tequilu a mezcal, ochutnám buritos, lehké šnorchlování a doprava colectivos a kouknu na nějakou tu cenotu.

před 9 měs
Martin Vícha

No teda soudružko, počítal jsem, že minimálně návštěva parku Tabacalera v Mexico City, bude v tvém itineráři povinná položka.

před 9 měs
Avatar uživatele niemandos_1
niemandos_1

To nechává na další pobyt :-). Nechci se chlubit, ale zatím to vypadá, že tu tequilu budu se soudružkou pít taky. No už se na to moc těším :-) Kdo to může říct že :-)))

před 9 měs
Avatar uživatele
Sue Ellen Ewing
  • Přidal se před 6 lety
  • Napsal 363 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-11-25T10:42:23+01:00)

Tabacalera by šla při přestupu, mám na to 4 hodiny, ale metro v Mexico City je ve špičce strašně našlapané.

před 9 měs
Martin Vícha
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 443 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-11-25T10:46:47+01:00)

Tak soudruzi Che a Fidel, za tu chvilku nepohodlí s ostatními proletáři v metru stojí, ne?

před 9 měs
Avatar uživatele
Sue Ellen Ewing
  • Přidal se před 6 lety
  • Napsal 363 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-11-25T10:58:58+01:00)

Tak to jistě, ale za zmeškaný let do Evropy už zase ne. Minule jsem se tam dostala až do třetí soupravy - byl to masakr horší než v Indii. A ještě s těmi věnci karafiátů...

před 9 měs
Avatar uživatele niemandos_1
niemandos_1
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 822 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-11-25T10:51:57+01:00)

Já soudružku pošlu. Sám si sednu do salonku Aeromexica a dám pár tequil.

Přidat odpověď
před 9 měs
Avatar uživatele
cali

Byl jsem tam myslím ve stejném termínu, jen jsme toho projeli více. Za mě nejlepší mayské ruiny Calakmul v Campeche, Valladolid, kde jsme místo jednoho dne zůstali tři a okolí Rio Lagartos, hlavně divoké pláže směrem k Holbox a pak ty městečka ve vnitrozemí, kde to bylo jakžtakž připomínající pravé Mexiko. Zajímavý je Bacalar na 1-2 dny, ale také taková past. Jasně nejhorší o 10 parníků Tulúm. Celé to to pobřeží od Cancúnu až po Mahahaual/Xcalak je takové nijaké, prostě to není pravé Mexiko. Celkově mírné zklamání, byl jsem tu potřetí a asi naposledy.

před 9 měs
Avatar uživatele mmksvestky
mmksvestky

To je právě co ne mrzí, jedno ubytování a tak jsme viděli prd. Takže vím, že i kdyby bylo někdy "Mexiko" znovu, tak nemusím mít strach, že uvidím to stejné, ale třeba i v horším světle, ale budu mít dost možností se objevovat jinde.

před 9 měs
Avatar uživatele
cali

Tak jasně, když bude chybka nebo letenky za pusu, přemluvím se znovu;-)

před 9 měs
Avatar uživatele
Patrik Č
  • Právě online
  • Přidal se před 6 lety
  • Napsal 47 komentářů
  • Poslat zprávu

Taky jsem byl skoro ve stejném termínu a nejvíce se mi líbil Rio Lagartos a s Tulumem jsem vůbec problém neměl, naopak jsem rád, že v Playa del Carmen jsme měli jen 2 noci 😀

před 9 měs
Avatar uživatele mmksvestky
mmksvestky

Holbox byl jeden z plánovaných cílů, ale plánováno blbě. Na Google maps vypadá vše trochu jinak. Takto jsem si říkal, OK 2 hodinky přesun a v noci klidně cesta zpět. Ale po celém dni na silnici při výletu Chichen Itsa to vzalo za své a představa, že strávíme půl dne v autě, aby jsem tam pobyli pár hodin vzala za své.

před 9 měs
Avatar uživatele Daniela _2
Daniela _2

Holbox byl super. Pobyt dva dny. Chtěli jsme vidět plameňáky, ale jediný kterého jsme našli byl plastový v baru na náměstí

Přidat odpověď
před 9 měs
Avatar uživatele
JardaM

Skvělej cestopis, díky. K Mexiku jsem tlačen přítelkyní, moc se mi nechce, ale tak alespoň můžu něco okopírovat :D

Odpovědět
před 9 měs
padrino11

Já tedy jen k tomu letu - při cestě tam je doprava do cílové destinace na dopravci a je na ně zda letadlem, nebo busem. Problém asi vznikl, že to bylo nad ránem a asi se špatně sháněly informace, protože na to letiště běžně nelétají. Ale minimálně stánek s informacemi na letišti by je měl být schopen poskytnout, nebo na přání zjistit - celá ta panika mi přijde zbytečná.

A zase k tomu zpátečnímu letu - pokud je layover menší než 24 hodin, což jsem pochopil, že bylo 8, lze odbavit zavazadlo až do cílové destinace a není nutné pak chodit po Lisabonu s kufrem.

před 9 měs
Avatar uživatele mmksvestky
mmksvestky

1) panika by nebyla, kdyby TAP řekl, že zařídí náhradní dopravu. OK, budeme čekat. Já dostal informace co jsem řekl, jiní zase údajně, že si jako zajistit dopravu sami a TAP to proplati. Takto vystoupilo celé letadlo a na letišti nikdo žádné informace neměl a nedostal. Jak jsem psal jinde,TAP měl můj mail, mobil, já aplikaci, ani na jednom z nich žádná zmínka o náhradní dopravě. Na tabuli taky ne, protože, jsem na ni hledal lety do Cancunu. Že bych to přehlídl já b je možnost, ale že by dalších 250 cestujících?! (s náma sedělo ve 2. autobusu si ještě 5 lidí). Mimoto jsem se setkal s dalšími Čechy z toho letu, ten ztratili i zavazadlo. Taky žádné info a zavazadlo museli řešit (marně) na letišti v Cancún protože v Meride neměli s kým

2) nikde nepíšu nic o odbavených zavazadlech.i kabinové kufry mají kolečka (já vím hloupost, proto mám batoh)

před 9 měs
padrino11
  • Přidal se před 7 lety
  • Napsal 487 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-11-24T17:55:03+01:00)

Ta doprava do cílové destinace je fakt standard a samozřejmost. S tím by měla problémy asi každá letecká společnost, protože tam je hodně proměnlivých faktorů - počasí, odpočinek posádky, dostupnost dopravy, přelet letadla, vše navíc v nočních hodinách na záložním letišti...předpokládám, že to bylo z důvodu počasí a posádka čekala, zda se neumoudří, protože stejně musí absolvovat přelet do Cancunu a autobusy objednávali až když jim vypršel čas.

před 9 měs
Avatar uživatele niemandos_1
niemandos_1
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 822 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-11-24T18:33:33+01:00)

Při podobných situacích je zmatků vždycky dost a dost. Není třeba si namlouvat, že by to bylo u jiných aerolinek výrazně lepší. V letadle jste čekali jak píše Padrino na to, jestli se umoudří počasí. Neumoudřilo a pak do toho vstoupila ta nutnost přestávky pro posádku. V noci, na jiném letišti, kam TAP hádám normálně nelétá, se není čemu divit, a to mám s TAPem nevyřízené účty.

Kde vidím chybu je , že vám neposlali zprávu o autobusech, které zajistili. Ale tuto informaci rozhodně nevěděly letušky v letadle. To někdo zajistil až poté, co jste odjeli do hotelu. To by se u lepších aerolinek asi nestalo, ale to už je cena za levné letenky u TAP. Nemůžeš čekat špičkové služby za nízké ceny.

před 9 měs
Avatar uživatele mmksvestky
mmksvestky

Jasný, já chápu vše okolo, i to, že letušky na palubě nic neví. Ale ani podali každému jiné informace, žádný hotel nebyl, prostě po opuštění letadla NIC, jen letiště plné lidí, co nic nevěděli. Když jsme čekali, tak jsem se vyloženě ptal s tím, že je to pro mě nové a jestli by mě letuška nemohla jen říct možná řešení, ne jak to bude, ale jaké varianty čekat. Nevěděla. Když se zjistilo, že nikam nepoletime, tak mně a lidem okolo tvrdila, že je zajištěn hotel pro všechny (což už mě bylo divné) . Vyloženě jsem se ještě ptal, jak bude probíhat převoz, protože jsme chtěli využít možnost půjčit auto v Meride, protože třeba pyramidy jsou stejně na půl cesty. Tvrdila, že hotel je hned u letiště a že pokud nemáme odbavena zavazadla, tak to pro nás není problém se rozmyslet, jestli využijeme hotel a pak let, nebo pojedeme po vlastní ose. Mimochodem let další den zpět byl zrušen a podle zpráv i v místním tisku zůstalo letadlo v Meride 2 dny

Uznávám, že o létání vím prd a teď to beru jako novou zkušenost dobrou pro příště, podle hesla, zážitek nemusí být kladný, ale musí být silný

před 9 měs
Avatar uživatele niemandos_1
niemandos_1

Tak i letušky jsou jen lidi a i ony z toho neměly po tak dlouhém pracovním letu jistě radost. Takže se holt snažily jen něco říct. A hotel je v tomto případě běžná praxe. Prostě jsi měl smůlu.

před 9 měs
Avatar uživatele mmksvestky
mmksvestky

Ale šak jo, já myslím, že už by jsem to mohli uzavřít, taky jsem mě jasné, že z toho nebyly happy 2 hodiny navíc se starat o bandu nervózních lidí.

Ale jak sám píšeš, hotel je běžná praxe, která se v tomto případě nekonala . Kdyby prostě jen někdo řekl, sedněte na letiště na prdel a čekejte, než najdeme řešení, tak si myslím je to celkem v pohodě a každý to pochopí. Když ale vypakují letadlo a každá letuška si zřejmě vycucá z prstu způsobe řešení, tak je jasné, že lidi ztratí důvěru, že vůbec nějaké řešení bude a hledají ho sami.

Ale fakt už dost, bylo to poučení a teď třeba lituju, že jsme se v Meridě nezdrželi dýl, je prý moc pěkná. Celou dobu jsem pak myslel na to, že plány jsou dost svazující a kdybych neměl zařízené nic, tak jsem svobodnější, prostě vystoupím jinde a je mě jedno co je to za letiště (jasný, má to jiné nevýhody a bude to asi dražší) .

Přidat odpověď
před 9 měs
Avatar uživatele czechtraveller8
czechtraveller8

pekne! chystam se do Mexica tak i prinosne.. decka do 10 let by meli davat do carga - tak to jsem chcal :D a souhlas

Odpovědět
před 9 měs
Avatar uživatele
 
 

Další cestopisy

Čtení na 9 minut
Londýn, Stonehenge a Cambridge s kachničkou Jarynem 🐥💛
Jaryn 2022-08-11T07:50:57+02:00 0 komentářů
Spojené Království 2022

Jak jsme se vydali na prodloužený víkend do Londýna a jeho okolí (Budget 10 000 CZK). Hello darling! 💂Londýn je úžasná destinace pro víkendový výlet po Evropě.. letadlem jsem tu za chvilku, procvičím angličtinu, pokochám se památkami, ochutnám místní speciality, dám si pintu piva a…

Čtení na 9 minut
6 dní vlakem po Evropě
Avatar uživatele Palin
Palin 2022-08-11T04:49:57+02:00 4 komentáře

Vlakem za trocha dobrodružstvím. Batohy na záda, spacák pod širák a naše cesta byl náš cíl.. Letošní letní dovolenou jsem se jako už tradičně rozhodl strávit v pohybu a bez válení na jedno místě . Přibral jsem k sobě svého bratrance který se mnou už delší dobu chtěl někam vyrazit, určili…

Čtení na 13 minut
Měsíc v Ázerbájdžánu
Batuzkar 2022-08-09T20:31:37+02:00 0 komentářů
Ázerbajdžán 2022

Tento cestopis je z mé třetí cesty do Ázerbájdžánu a dává si za cíl doplnit hlavně informace o zajímavostech a lokacích, které se nevešly do itinerářů předešlých cest. Tentokrát jsem v této zemi…

🙏 Praktické
Čtení na 11 minut
Pobaltí je jako G bod
Kafíno 2022-08-09T12:23:05+02:00 3 komentáře
Evropa 2022

Litva s Estonskem a ještě na skok do Finska.. Neobjevené PobaltíPobaltí je jako G bod! Většina z nás o něm někdy něco málo či více slyšela a tak nějak přibližně ví, kde ho hledat. Ale jen hrstka vyvolených ho opravdu najde! A já protože…

Další cestopisy