2. Střední Amerika
  3. Mexiko
  4. Překvapivé Mexiko

Překvapivé Mexiko

Všichni jsou už v Mexiku, ...tak já taky jdu.
Avatar uživatele mmksvestky
Cestopis z roku 2021 napsal(a) mmksvestky

Zážitky pro tebe sepsal(a) mmksvestky

24. 11. 2021, poslední aktualizace 2021-11-24T10:42:24+01:00

mmksvestky a procestoval(a) 10 zemí světa, nejvíce Evropu a Střední Ameriku. Na Cestujlevne je už 3 roky, napsal(a) pro tebe 4 cestopisy .

Praktické a ftipné, i když jako matka dvou dětí s některými pasážemi nesouglasím :-)

Jedeme tam za 2 týdny, už podruhé. Díky za tip na pláž, budeme poblíž. Taky za upozornění, že se v Coba už nemůže nahoru, chtěla jsem tam znovu, bez výhledu na to prdím…

Mám dotaz k autopůjčovně: jak jsi ji bookoval? Zkoušela jsem to na jejich stránkách, a ať se snažím, jak chci tak se pod 1200 doláčů na dva týdny nedostanu

před 9 hod

Dík. Asi to bude tím, že já to zamlouval asi 1/2 roku dopředu a přece jen, na ty Vánoce atd. to bude asi dražší. Ale toto je fakt dost, nás to vyšlo na 500$. Reservoval jsem klasický přes jejich stránky.

padrino11

První chyba už je jít na stránky autopůjčovny - je třeba použít srovnávač, např. skyscanner. Tam půjčovny soutěží mezi sebou, na jejich stránkách už tě mají téměř jistou....to platí všeobecně.

před 9 hod
mirjur

To je druhá chyba... první chyba je nechávat to na poslední chvíli. Např. na 14 dní v druhé půlce února to zatím jde od 7 tisíc Kč...

divan
  • (upraveno 2021-11-27T22:39:45+01:00)

@padrino11, mirjur: Ale neplatí to vždycky. Před týdnem jsem měl na Mallorce auto půjčené přes srovnávač, ale když jsem se pro zajímavost díval přímo na stránky půjčovny, stálo úplně stejně... Navíc jsem to auto rezervoval asi tři měsíce před odletem a asi týden před odletem jsem zjistil, že půjčení stojí polovinu toho co před třemi měsíci. Takže jsem původní rezervaci zrušil a vytvořil hned novou za polovinu... Takže v tomhle konkrétním případě neplatilo ani to, že čím dřív se auto půjčí, tím je levnější. Zkrátka výjimka potvrzuje pravidlo ;-)

padrino11

To je možné. Já mám nedávnou zkušenost s cestovním pojištěním - na srovnávači dostaneš hned slevu 20%, přímo na stránkách té samé pojišťovny nic.

Co se týká toho Mexika - tam je běžná cena za malé auto asi 500 Kč/den když to teda pořešíš včas. Srovnávačů jsou min. desítky, záleží na algoritmech a momentální poptávce. Stačí lockdown a ceny budou padat.

mirjur

@divan: tím se jen potvrzuje, že je nutno rezervovat co nejdřív, protože pak máš prostor pro manévrování, zatímco týden před odletem už nemáš žádný. To samé platí o ubytování. Osobně zároveň s nákupem letenky hned bookuji i auto a ubytování a většinou už pak na nic lepšího/levnějšího nenarazím. To jen tak na okraj pro Verunku :-)

Tohle mi přijde jako zbytečně složitý itinerář - mám Mexiko v květnu a plánuji zůstat jen na riviéře a okolí.

Pár dní Cancun, pár dní Tulum, pár dní Playa d. C, pár dní Cozumel. Vždy se podívám po okolí, dám Coronu, tequilu a mezcal, ochutnám buritos, lehké šnorchlování a doprava colectivos a kouknu na nějakou tu cenotu.

Martin Vícha

No teda soudružko, počítal jsem, že minimálně návštěva parku Tabacalera v Mexico City, bude v tvém itineráři povinná položka.

To nechává na další pobyt :-). Nechci se chlubit, ale zatím to vypadá, že tu tequilu budu se soudružkou pít taky. No už se na to moc těším :-) Kdo to může říct že :-)))

Надежда Константиновна Крупская
  • (upraveno 2021-11-25T10:42:23+01:00)

Tabacalera by šla při přestupu, mám na to 4 hodiny, ale metro v Mexico City je ve špičce strašně našlapané.

Martin Vícha
  • (upraveno 2021-11-25T10:46:47+01:00)

Tak soudruzi Che a Fidel, za tu chvilku nepohodlí s ostatními proletáři v metru stojí, ne?

Надежда Константиновна Крупская
  • (upraveno 2021-11-25T10:58:58+01:00)

Tak to jistě, ale za zmeškaný let do Evropy už zase ne. Minule jsem se tam dostala až do třetí soupravy - byl to masakr horší než v Indii. A ještě s těmi věnci karafiátů...

• (upraveno 2021-11-25T10:51:57+01:00)

Já soudružku pošlu. Sám si sednu do salonku Aeromexica a dám pár tequil.

cali

Byl jsem tam myslím ve stejném termínu, jen jsme toho projeli více. Za mě nejlepší mayské ruiny Calakmul v Campeche, Valladolid, kde jsme místo jednoho dne zůstali tři a okolí Rio Lagartos, hlavně divoké pláže směrem k Holbox a pak ty městečka ve vnitrozemí, kde to bylo jakžtakž připomínající pravé Mexiko. Zajímavý je Bacalar na 1-2 dny, ale také taková past. Jasně nejhorší o 10 parníků Tulúm. Celé to to pobřeží od Cancúnu až po Mahahaual/Xcalak je takové nijaké, prostě to není pravé Mexiko. Celkově mírné zklamání, byl jsem tu potřetí a asi naposledy.

To je právě co ne mrzí, jedno ubytování a tak jsme viděli prd. Takže vím, že i kdyby bylo někdy "Mexiko" znovu, tak nemusím mít strach, že uvidím to stejné, ale třeba i v horším světle, ale budu mít dost možností se objevovat jinde.

cali

Tak jasně, když bude chybka nebo letenky za pusu, přemluvím se znovu;-)

Patrik Č

Taky jsem byl skoro ve stejném termínu a nejvíce se mi líbil Rio Lagartos a s Tulumem jsem vůbec problém neměl, naopak jsem rád, že v Playa del Carmen jsme měli jen 2 noci 😀

Holbox byl jeden z plánovaných cílů, ale plánováno blbě. Na Google maps vypadá vše trochu jinak. Takto jsem si říkal, OK 2 hodinky přesun a v noci klidně cesta zpět. Ale po celém dni na silnici při výletu Chichen Itsa to vzalo za své a představa, že strávíme půl dne v autě, aby jsem tam pobyli pár hodin vzala za své.

Holbox byl super. Pobyt dva dny. Chtěli jsme vidět plameňáky, ale jediný kterého jsme našli byl plastový v baru na náměstí

JardaM

Skvělej cestopis, díky. K Mexiku jsem tlačen přítelkyní, moc se mi nechce, ale tak alespoň můžu něco okopírovat :D

padrino11

Já tedy jen k tomu letu - při cestě tam je doprava do cílové destinace na dopravci a je na ně zda letadlem, nebo busem. Problém asi vznikl, že to bylo nad ránem a asi se špatně sháněly informace, protože na to letiště běžně nelétají. Ale minimálně stánek s informacemi na letišti by je měl být schopen poskytnout, nebo na přání zjistit - celá ta panika mi přijde zbytečná.

A zase k tomu zpátečnímu letu - pokud je layover menší než 24 hodin, což jsem pochopil, že bylo 8, lze odbavit zavazadlo až do cílové destinace a není nutné pak chodit po Lisabonu s kufrem.

1) panika by nebyla, kdyby TAP řekl, že zařídí náhradní dopravu. OK, budeme čekat. Já dostal informace co jsem řekl, jiní zase údajně, že si jako zajistit dopravu sami a TAP to proplati. Takto vystoupilo celé letadlo a na letišti nikdo žádné informace neměl a nedostal. Jak jsem psal jinde,TAP měl můj mail, mobil, já aplikaci, ani na jednom z nich žádná zmínka o náhradní dopravě. Na tabuli taky ne, protože, jsem na ni hledal lety do Cancunu. Že bych to přehlídl já b je možnost, ale že by dalších 250 cestujících?! (s náma sedělo ve 2. autobusu si ještě 5 lidí). Mimoto jsem se setkal s dalšími Čechy z toho letu, ten ztratili i zavazadlo. Taky žádné info a zavazadlo museli řešit (marně) na letišti v Cancún protože v Meride neměli s kým

2) nikde nepíšu nic o odbavených zavazadlech.i kabinové kufry mají kolečka (já vím hloupost, proto mám batoh)

• (upraveno 2021-11-24T17:55:03+01:00)

Ta doprava do cílové destinace je fakt standard a samozřejmost. S tím by měla problémy asi každá letecká společnost, protože tam je hodně proměnlivých faktorů - počasí, odpočinek posádky, dostupnost dopravy, přelet letadla, vše navíc v nočních hodinách na záložním letišti...předpokládám, že to bylo z důvodu počasí a posádka čekala, zda se neumoudří, protože stejně musí absolvovat přelet do Cancunu a autobusy objednávali až když jim vypršel čas.

• (upraveno 2021-11-24T18:33:33+01:00)

Při podobných situacích je zmatků vždycky dost a dost. Není třeba si namlouvat, že by to bylo u jiných aerolinek výrazně lepší. V letadle jste čekali jak píše Padrino na to, jestli se umoudří počasí. Neumoudřilo a pak do toho vstoupila ta nutnost přestávky pro posádku. V noci, na jiném letišti, kam TAP hádám normálně nelétá, se není čemu divit, a to mám s TAPem nevyřízené účty.

Kde vidím chybu je , že vám neposlali zprávu o autobusech, které zajistili. Ale tuto informaci rozhodně nevěděly letušky v letadle. To někdo zajistil až poté, co jste odjeli do hotelu. To by se u lepších aerolinek asi nestalo, ale to už je cena za levné letenky u TAP. Nemůžeš čekat špičkové služby za nízké ceny.

Jasný, já chápu vše okolo, i to, že letušky na palubě nic neví. Ale ani podali každému jiné informace, žádný hotel nebyl, prostě po opuštění letadla NIC, jen letiště plné lidí, co nic nevěděli. Když jsme čekali, tak jsem se vyloženě ptal s tím, že je to pro mě nové a jestli by mě letuška nemohla jen říct možná řešení, ne jak to bude, ale jaké varianty čekat. Nevěděla. Když se zjistilo, že nikam nepoletime, tak mně a lidem okolo tvrdila, že je zajištěn hotel pro všechny (což už mě bylo divné) . Vyloženě jsem se ještě ptal, jak bude probíhat převoz, protože jsme chtěli využít možnost půjčit auto v Meride, protože třeba pyramidy jsou stejně na půl cesty. Tvrdila, že hotel je hned u letiště a že pokud nemáme odbavena zavazadla, tak to pro nás není problém se rozmyslet, jestli využijeme hotel a pak let, nebo pojedeme po vlastní ose. Mimochodem let další den zpět byl zrušen a podle zpráv i v místním tisku zůstalo letadlo v Meride 2 dny

Uznávám, že o létání vím prd a teď to beru jako novou zkušenost dobrou pro příště, podle hesla, zážitek nemusí být kladný, ale musí být silný

Tak i letušky jsou jen lidi a i ony z toho neměly po tak dlouhém pracovním letu jistě radost. Takže se holt snažily jen něco říct. A hotel je v tomto případě běžná praxe. Prostě jsi měl smůlu.

Ale šak jo, já myslím, že už by jsem to mohli uzavřít, taky jsem mě jasné, že z toho nebyly happy 2 hodiny navíc se starat o bandu nervózních lidí.

Ale jak sám píšeš, hotel je běžná praxe, která se v tomto případě nekonala . Kdyby prostě jen někdo řekl, sedněte na letiště na prdel a čekejte, než najdeme řešení, tak si myslím je to celkem v pohodě a každý to pochopí. Když ale vypakují letadlo a každá letuška si zřejmě vycucá z prstu způsobe řešení, tak je jasné, že lidi ztratí důvěru, že vůbec nějaké řešení bude a hledají ho sami.

Ale fakt už dost, bylo to poučení a teď třeba lituju, že jsme se v Meridě nezdrželi dýl, je prý moc pěkná. Celou dobu jsem pak myslel na to, že plány jsou dost svazující a kdybych neměl zařízené nic, tak jsem svobodnější, prostě vystoupím jinde a je mě jedno co je to za letiště (jasný, má to jiné nevýhody a bude to asi dražší) .

pekne! chystam se do Mexica tak i prinosne.. decka do 10 let by meli davat do carga - tak to jsem chcal :D a souhlas

Ve stopách Charlese Darwina - muže vědy.
Zbyněk Milfait 2021-11-27T20:33:06+01:00 0 komentářů
Chile 2019

Tajemný ostrov Chiloé, okolím vulkánu Villarrica a vzhůru na vrchol Cerro La Campana v blízkosti Valparaísa.. Není na světě mnoho lepších míst pro milovníky různých mýtu, legend a pověr, než právě souostrový Chiloé, obývané nebývalým množstvím duchů, čarodějnic, trolů a jim podobných tvorů. Ženy by si zde …

Kypr od východu na západ - díl 2.
Tesna 2021-11-27T15:27:59+01:00 0 komentářů
Kypr 2017

Přesun do Paphosu a průzkum západní části ostrova včetně cesty za sněhem na nejvyšší vrchol.. Paphos má dvě části, město v mírném svahu a rozlohou dnes mnohem menší přístav, kde je soustředěna většina památek a který je turisticky vděčnější. My bydlíme na samém okraji města, kousek od…

Dubaj november 2021
Avatar uživatele Pavel _38
Pavel _38 2021-11-27T14:14:04+01:00 0 komentářů

Dubaj nabitý energiou a modernosťou je láskyplne nazývaný perlou Blízkeho východu.. Dubaj nabitý energiou a modernosťou je láskyplne nazývaný perlou Blízkeho východu.Strategicky umiestnený uprostred Ázie, Afriky a Európy je jedným z najvyhľadávanejších dovolenkových miest v Perzskom…

Sv. Tomáš: Sotva sjízdné cesty na Princově ostrově a plavba ve vydlabaném kmeni
Jan Vidim 2021-11-27T13:39:30+01:00 0 komentářů
Svatý Tomáš a Princův ostrov 2021

Po šílené letu na Princův ostrov přichází čas si trochu odfrknout, to se ale změní když se seznámíme se stavem silnic, na kterých hrozí, že auto skončí na střeše. Pak musíme spát tři v jedné posteli.. Jsme ubytovaní v hotelu D & D Residential, který jsem našel na AirBnB. Pobyt tu stojí 20 EUR na osobu na noc, v ceně je úsměvně pouze jedna snídaně, takže se musíme dohodnout, kdo bude mít to…