2. Severní Amerika
  3. So nice to meet you, Johnson&Johnson

So nice to meet you, Johnson&Johnson

Vakcinační dovolená nemusí být nezbytně drahá, komplikovaná a pro běžného člověka nedostupná. Svou první a jedinou dávku vakcíny jsem získal během dovolené v USA a Mexiku a rád Vám poradím, jak na to.
Avatar uživatele Danny.709
Cestopis z roku 2021 napsal Danny.709

Zážitky pro tebe sepsal Danny.709

15. 05. 2021, poslední aktualizace 2021-05-19T05:51:38+02:00

Danny.709 žije v České republice a procestoval 48 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 4 roky, napsal pro tebe 3 cestopisy .

MIGUELAS

Hodně dobrý úlet, za mě 👍, do něčeho takového bych s klidem nešel ani já, asi už na to nemám koule. Doufám že to očkování ti v Česku potažmo v Unii uznají. Ještě ke všemu se ti podařilo vychytat letenky za libové ceny.

před měs

Díky, ze letenky musím poděkovat akci na CL. S tím uznáním to bude možná oříšek, ale ono už stejně moc dovolené nezbývá... :D Klid jsem měl v tom, že si v nejhorším případě užiju fajn dovolenou za celkem přijatelné náklady.

Já tedy budu trošku hnidopich :) Ten výlet tě musel stát tolik, že bys mohl absolvovat desítky PCR testování na jiné dovolené a pak se nechat v červnu očkovat tady a Pfizerem.

Evidentně je to dáno tím tvým respektem ke covidu, což ale v tvém věku úplně nechápu. To už bych to možná radši vyšmelil tady s poloviční námahou (jít pomáhat do Covid center, sehnat si učitelskej kód, zaplatit všimné na správném místě..).

David

Mně se právě líbilo, že si v podstatě užil hezkou dovolenou a v rámci toho ještě zvládl očkování. Jasně, padlo na to spoustu času v přípravách, ale co má člověk pořád doma dělat :) Jinak náklady navíc proti dovolené v Mexiku a ve Státech jsou podle mě minimální. Že to bylo ve výsledku celkem zbytečný, protože se teď jako akademik (co jsem pochopil) mohl snadno dostat k Pfizeru, je holt investiční riziko.

před měs

@Ačko: Takhle bych na to koukal, pokud bych byl 14 dní zavřený v CDMX na hotelu, pak si zaletěl na 2 dny do USA na injekci a pak hned letěl domu. Ale ono to tak úplně není. :)

Od začátku jsem předpokládal, že se očkování nemusí podařit a kalkuloval s tím, že si možná užiju pouze fajn dovču, a tímto způsobem k tomu po celou dobu i přistupoval - a tento cestopis by nikdy nevyšel.

V dubnu jsem o potenciálně možném očkování v červnu nevěděl ani já, a nepředpokládal jej ani nikdo jiný (jak uvádím, tak i včetně lékařů v mém okolí, se kterými jsem cestu konzultoval).

Proč se bojím Covidu - Zabývám se statistikou a demografií, a ta čísla na mě asi působí hůř než na ostatní. V únoru jsem pak přišel na univerzitě o kolegu (36 let, nekuřák, sportovně založený), který se první den nakazil, druhý den byl hospitalizován, třetí den byl v kómatu a čtvrtý den zemřel. Nechal po sobě přítelkyni v osmém měsíci. Úmrtí související s Covidem mám ale i v rodinném kruhu. Navíc (jak rovněž píšu výše), nesleduji pouze okamžité dopady onemocnění a potenciální smrt, ale i možné dlouhodobé následky.

Detailně jsem se zabýval možností, jak se nechat na očkovat a strávil na tom opravdu hodiny času, první dva body mi z etického hlediska vadily, protože nechci brát vakcínu někomu, kdo ji může potřebovat více než já. V jednu chvíli jsem si dal i inzerát na Bazoše, že zaplatím za dvě dávky očkování 10 tis., nicméně byla mi nabídnuta pouze AZ za 25 tis. Jak opět uvádím v cestopise, zkoušel jsem ukecat i lékaře v Srbsku.

Asi se s mým názorem neztotožníš, ale stojím si za tím, že tohle pro mě byla jednoduše nejlepší možnost a i teď bych se takto rozhodl znovu.

@David

Děkuju.

Ono to vyšlo překvapivě levněji než v necovidové době. Za 5 týdnů v Mexiku a USA dáme dohromady ve dvou 90 000 CZK (letenky, auto, hotely, přesuny, vstupy, jídlo, PHM...) a 45 tis. na 5 týdnů, tedy 9 tis. na os./týden mi nepřijde tak moc.

Je ale pravda, že na přípravy padlo několik dní (ale samotné očkování zabralo tak 20 % času).

Ačkoli pracuji na univerzitě, stále mám status doktoranda, tedy studenta. A ačkoli vyučuji a jezdím po konferencích, tak přednostní nárok na očkování nemám. Ověřoval jsem si to ještě před nákupem letenek.

Tak ona je otazka kdy se na mladsi rocniky nakonec dostane..registrace do systemu jeste neznamena termin vakcinace.

To, ze se to ted posouva "rychleji" je dano mimo vetsich dodavek vakcin predvesim tim trikem, kdy prodlouzili termin mezi 1. a 2. davkou o 3 tydny. To zacalo platit tusim 10.4. a diky tomu dostava 2.davku mezi 1.5. a 22.5. minimum lidi a na prvni pohled se tak rychleji posouva fronta, ve skuitecnosti ale jen na prvni davku.

Od 23.5. dale uz najedou na druhou davku prvni lide, kteri cekali 6 tydnu a tim se opet dostaneme cca na polovicni rychlost(asi trochu vyssi) pro cekatele na prvni davku.

Btw. pokud se chystate registrovat k ockovani, projdete si data o ockovacich mistech tady https://ockovani.opendatalab.cz/. Neni to projekt zadne statni instituce, ale nejakeho studneta CVUT, takze to funguje a clovek si snadno udela prehled o tom, kde se dostane na radu nejdrive.

před měs

Ahoj, také jsem zaregistroval tyto větší rozptyly dat a vnímám riziko zpomalení očkování. Už nyní jsou termíny do národního očkovacího centra poskytovány cca za 1-2 týdny na první dávku od objednání, v menších městech to jde ale rychleji. Nicméně mám dojem, že u mladší generace je zájem o očkování nižší a systém to tak nějak ustojí. Ačkoli tedy za cenu, že se vakcína "nedostane včas" ke starším. Každopádně díky za doplněné poznatky a také za link, rád se na to více podívám.

Jan Vidim
  • (upraveno 2021-05-15T17:39:46+02:00)

Skvělá práce a definice reakce 'Velmi praktické!'.

Omlouvám se, že to do toho tahám, ale, aniž bych soudil, vidím trošku nekonzitenci.

1) na druhou stranu nicméně nepopírám, že mi nevadí lidi, kteří se snaží za každou cenu najít způsob, jak stanovená pravidla (zvlášť v uzavřených prostorech) obcházet.

2)"I'm Daniel from the Czech Republic and I flew to the USA only to get vaccinated. I plan to use a loophole in your health system and I'm not interested in anything else."

Ale dokud to nikomu nenutíš, tak fajn.

Jarda
  • (upraveno 2021-05-15T16:42:23+02:00)

Wow, tak to je velká paráda. Taky jsme nad tímto plánem s přítelkyní přemýšleli, ale ona nakonec covid dostala a z práce bychom se na tak dlouho neutrhli. Každopádně smekám před tebou, že si to takhle všechno zvládnul naplánovat a hlavně i realizovat. Teď to sice působí trochu zbytečně, když se na nás mladší opravdu dostane už v červnu, ale to si tenkrát nemohl tušit a máš skvělej zážitek na celej život.

Hodně se mi taky líbí tvůj velice detailní, puntičkářský styl psaní, rád bych si přečetl v tomhle stylu o místech v Mexiku, i v USA, která si během cesty navštívil.

před měs

Díky za zpětnou vazbu. Věřím, že se na Tebe i na přítelkyni taky brzy dostane.

Psát mě baví, ale žere to strašně moc času. :) Na Mexiko to nevidím, hodně jsem se inspiroval cestopisy Michala (https://www.cestujlevne.com/cest...-2018-615) a Mary (https://www.cestujlevne.com/cest...etlu-1191). Nicméně některé věci (z hlediska dopravy, vstupů, dostupnosti,...) se změnily, tak možná vytvořím nějaké střípky, ať to pak někdo může zase použít. Proti tomu USA vzhledem "k netradičnímu" roadtripu bez Kalifornie tak nějak plánuji.

Pivo, vlaky a jedno lietadlo
tonic 2021-06-19T15:42:48+02:00 0 komentářů
Evropa 2021

Za 16 hodín sa dá stihnúť celkom dosť, ak ich človek nestrávi v práci. Napríklad si po roku a pol zaletieť aspoň symbolicky v rámci susedných krajín.. Zdravím vospolok. Po nedávnom roadtripe do Chorvátska som sa po roku a pol abstinencie vydal aj do oblakov. Samozrejme, aby to bolo zaujímavejšie, tak na jeden let pripadlo 6 vlakov a nejaké tie…

Památky UNESCO:Císařské horské letovisko v Čcheng-te, 2.část
Petr Bao 2021-06-18T08:44:59+02:00 0 komentářů
Čína 2018

Toto letovisko budovali v průběhu téměř devadesáti let nejsilnější císaři dynastie Čching. Minule jsme vyprávěli o císařském horském letovisku ve městě Čcheng-te. Toto letovisko budovali v průběhu téměř devadesáti let nejsilnější císaři dynastie Čching, císař Kchang-si a jeho vnuk, císař…

Památky UNESCO: Císařské horské letovisko v Čcheng-te
Petr Bao 2021-06-18T07:10:47+02:00 0 komentářů
Čína 2018

Dvě stě padesát kilometrů na sever od Pekingu, bylo až osmkrát větší než Zakázané město.. Minule jsme se vydali do Pekingu a vyprávěli jsme si o třetí památce této metropole zapsané do seznamu světového kulturního dědictví, o Letním paláci I-che-jüan. Zmínili jsme se, že komplex Letního…

Památky UNESCO:Letní palác v Pekingu
Petr Bao 2021-06-17T09:45:28+02:00 0 komentářů
Čína 2018

Letní palác sloužil v nejpozdějším období poslední dynastie jako centrum vlády a sídlo císařovny Cch‘-si.. Minule jsme si povídali o Chrámu Nebes v Pekingu a ještě dříve jsme si povídali i o Zakázaném městě. Kromě těchto dvou je v hlavním městě Číny ještě jedna památka zapsaná v seznamu světového dědictví…