PF2022

Uf, je to za námi. Co bude dál? Pour Féliciter 2022

2021-12-31T16:05:17+01:00

Je to již devět let, kdy vždy poslední den v roce připadne na celoroční rekapitulaci, výhledy do budoucna a poděkování vám všem za přízeň a čtenost tohoto cestovatelského portálu.

Od letošního roku jsme měli velká očekávání. Především to, že Covid-19 a šílenství okolo něj zmizí a my se budeme moci znovu vrhnout plnými silami do tvorby obsahu a nového webu. Nezmizel a my se už smířili s tím, že v dohledné době tomu jinak nebude.

Pro cestovní ruch je to obrovská komplikace, která má logicky negativní vliv i na nás. Stále jsme se nemohli plně věnovat portálu a museli řešit svou obživu mimo náš milovaný cestovní ruch.

Léto a podzim nám ale vlily do žil naději, že to tak špatné nakonec být nemusí. Začněme ale tradičně přehledem nejlepších akčních nabídek za letošní rok.

Nejlepší akce roku 2021

Ruku na srdce. Při rekapitulaci roku 2017 jsem již avizoval fakt, že akcí a akčních letenek bude jako šafránu a místo chybových letenek se budeme muset uspokojit s oficiálními promo nabídkami. Ty mají mnohdy s výhodností společného tolik, jako sedadlo 11A s výhledem z letadla.

Nicméně i letošní rok přinesl kousky, které by za normálních okolností neměly chybět v inboxu žádného cestovatele. Jaké to jsou?

Cestovatele také potěšily tyto akce a nabídky:

Můžeme jen doufat, že až se někdy otevřou i zbylé kouty světa, tak bude paleta nejzajímavějších akčních letenek zase o něco pestřejší a doba bude opět dopřávat i zběsilým open-jaw kombinacím.

Jaký to byl rok pro nás?

První polovina roku jako by nebyla. Díky koronavirovým restrikcím se cestovalo maximálně do Egypta s cestovkou a svět zůstával zavřený. S příchodem léta se jakoby mávnutím kouzelného proutku vše změnilo.

Statistiky návštěvnosti hravě konkurovaly roku 2019 a my jsme plní energie znovu otevřeli textové editory a začali chrlit hordy nových akcí a textů do našich průvodců.

V roce 2021 jsme ale také prozřeli.

Akce stranou

Ač to říkám nerad, akční letenky u nás ztratily prioritu. I když jsme vynakládali spoustu sil, nezískávali jsme dosah a návštěvnost, jakou bychom si přáli a potřebovali.

Propad toho nejdůležitějšího ukazatele pro nás - provize z prodaných letenek - je za rok 2021 oproti roku 2019 devadesáti procentní. Je to logické. Žijeme převážně z prodaných letenek mimo Evropu a tam se letos prakticky necestovalo. Otevření USA na konci roku nebo polovičaté otevření Thajska nás nespasí.

Rozhodli jsme se tedy ukončit nesmyslné trávení času prohledáváním rezervačních systémů a hledání akcí. Místo toho posouváme web dál směrem, který nám dává největší smysl.

Vy se ale bát nemusíte. Navenek se změna projeví maximálně tím, že nebudeme publikovat denně 2 akce jen proto, aby byly, nýbrž raději jednu pořádnou a k tomu uděláme dvakrát tolik v obsahu, který nás v současné době živí. Tím jsou průvodci.

Je jen škoda, že jsme k tomuto museli dospět až po dvouleté pauze díky covidu. Ukazuje se totiž, že víc než hledání akcí to byla jen notorická prokrastinace.

Průvodci do popředí

Obsah a strukturu jsme během těch pár let, co jsme průvodce začali psát, změnili hned několikrát. Letos samozřejmě také. A doufáme, že to nebude naposledy. Protože s každou změnou se projevuje zlepšení, které oceníte především vy.

Podívejte se, jak vypadají naši nejnovější průvodci:

Jen pro zajímavost, zpracovat takto jednoho průvodce nás stojí 1 až 2 týdny času.

Největší zásluhu na průvodcích nese Kryštof. Já se věnoval spíše strategickém rozvoji webu.

Zájezdy novinkou pro rok 2022

Pokud jste na našem webu častěji, určitě jste si nemohli nevšimnout našeho nového srovnávače zájezdů. Aktuálně jej moc nepropagujeme, protože jsme ve fázi „hraní si s daty“ a testování. Už jej ale využíváme na denní bázi a zejména u dovolené v Egyptě nebo dovolené v Emirátech jej v následujících týdnech využijete i vy.

Pracujeme na zlepšení jak grafickém, tak funkčním a mělo by být hotové do začátku letní sezóny 2022.

Komunita

Největší československá komunita cestovatelů se usídlila právě na tomto webu. Je proto pro mě velkým osobním selháním, že jsme pro ni nic letos neudělali.

Vím, že Cestujlevne.com je tím, čím je právě díky vám, pravidelným čtenářům a cestovatelům. Díky vám vznikl na českém internetu projekt, který nemá obdoby.

Sepsali jste už na 960 cestopisů, které inspirují a motivují další cestovatele plnit si své sny. Za letošní rok přibylo 200 nových příběhů a jsem moc zvědaví, kdo z vás se ujme jubilejního tisícího cestopisu v příštím roce.

Díky, že tu s námi jste a sdílíte své příběhy.

S komunitní částí mám velké plány, ale nebudu je raději uvádět, neb nevím, kdy je budeme moci realizovat.

Čtvrtečník

Jo, tak tady se musím omluvit všem, kteří jste byli zvyklí na pravidelné čtvrteční čtení. Byla to loňská výzva, kterou jsem nezvládl dlouhodobě udržet.

Týden co týden si najít čas, sednout si a zapřemýšlet nad novinkami uplynulého týdne zní jednoduše. Až moc jednoduše. A tak to samozřejmě nebylo.

Nejhorší čas byl, kdy se vše zase začalo měnit k horšímu a koronavirová pravidla se měnila ze dne na den. To na mě valilo akorát depresi a já si postupně k čtvrtku vybudoval odpor. Což nebylo dobře a raději jsem rozesílky přerušil. Na jak dlouho a zda napořád? To ještě nevím, ale věřím, že se v nějaké formě vrátí.

Závěr

V první polovině příštího roku věnujeme maximum času a energie do zlepšení webu, který projde kompletní změnou vzhledu jež bude mít za cíl sjednotit jednotlivé elementy a prvky, které na webu za posledních 5 let vznikly. Současně nový vzhled bude reflektovat naši změnu ve vnímání důležitosti obsahu průvodců, akčních letenek a komunity.

Web bude lepší. Příští rok bude lepší. Držme se!

Za celý tým Cestujlevne.com vám přeji do nového roku to nejlepší!