2. Afrika
  3. Svatý Tomáš a Princův ostrov
  4. Jak jsem korumpoval, aby mě pustili do letadla - Svatý Tomáš a Princův ostrov

Jak jsem korumpoval, aby mě pustili do letadla - Svatý Tomáš a Princův ostrov

Svatý Tomáš a Princův ostrov vede žebříčky nejméně navštěvovaných zemí planety. Je to škoda, snad i moje vyprávění a fotky ukáží proč. Toto je první část z výpravy o našem výletě do ostrovní země.
Cestopis z výpravy „Svatý Tomáš a Princův ostrov“ z roku 2021 napsal Jan Vidim

Zážitky pro tebe sepsal Jan Vidim

12. 10. 2021, poslední aktualizace 2021-10-13T16:01:46+02:00

Jan Vidim a procestoval 37 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsal pro tebe 2 cestopisy .

Avatar uživatele dupy
dupy

To jídlo za 10 vypadá jak cassava leaves, ale obyčejně to bývá polité palmovým olejem, takže spíš mastné jak suché.

Jan Vidim

Je to možný, ale polite olejem to určitě nebylo nebo ne v takovém množství, abych si to pamatoval. V té zelené směsi byly taky kusy kuřecího.

Jakub Langer

Je skvělý, že jste zavítali na překrásný ostrov Svatého Tomáše. Jsem zvědav, proč by bylo lepší mít tam o 3 dny méně, tedy 11 dní?!

Oněch 11 dní jsem tam strávil v roce 2018 a rád bych i nějaký ten týden přidal. Tenkrát jsem se ani na Princův ostrov vydat nechtěl z důvodu nedostatku času, také kvůli vyšší ceně vnitrostátní letenky a pochybám o občas troskotajícím časově náročném trajektu. Tím pádem alespoň poznání Princova ostrova zůstává do budoucna.

Tenkrát spolucestující odpadl ještě před odletem, tak jsem to ve vlastní režii pojal jako objetí téměř celého ostrova, tedy zajet do Porto Alegre a dojít na pláž Jalé. A z druhé strany jsme zajeli s novými portugalskými přáteli za Santa Catarinu do Ponta Furada.

Bylo to úžasné i dobrodružné částečně místní dopravou. Ve vzpomínkách zůstanou koloniální hlavní město São Tomé, São João dos Angolares, Ilhéu das Rolas, Lagoa Azul, i skvělá Roça Monte Forte a výlet k vodopádu Nazaré. Taky se tam během dne rozpršelo, takže si asi dokážu přestavit váš nesnadný výstup na Pico de São Tomé (2024 m). Jeden německý kámoš se tam s průvodcem také vypravil a nejen od něj jsem slyšel to varování před fatálním ušknutím od černé kobry. Je dobré, že jste na ní zřejmě nenatrefili.

Z vnitrozemí jsme na jednodenním výletu dojeli do Botanické zahrady a také na Monte Café. Bohužel na túru k Roça Bombaim už tenkrát nedošlo. Kromě přírodních krás to mělo i kulturní podtext, a to cesta v době Carnavalu, shlédnutí open-air divadelní tragédie Tchiloli nebo návštěva portugalského prezidenta Marcela, což odnášelo i folklorní ukázky na hlavním náměstí.

Myslím si, že na ostrově São Tomé lze stále co objevovat, a to třeba i týdny ... hlavně pomalu (leve-leve) ...

Jan Vidim

Já sám osobně nemám moc rád flákání se a dlouhé posedávání po barech. A přece jenom je nám 22, takže na krmení holubů bude čas. Některé dny nám přišli takové vyprázdněné, že kdybychom chtěli mohli jsme některé výlety sloučit (např. Rolas s Jalé a Cao Grande), takhle jsme měli na vše čas a tak jsme se trochu poflakovali - konkrétnější budu v druhém díle...

Ono hodně záleží na koho na ostrově narazíš. Umíš-li komunikovat portugalsky dokážu si představit, že povídáním s místními strávíš každý den hodiny. (Jsou hrozně zvědaví, kdo jseš a odkud a jestli se ti u nich líbí) Když ale portugalštině nevládneš musíš potkat někoho komunikativnějšího (aby uměl aspoň španělsky nebo dobře rukama nohama). V tom si myslím byl náš "problém".

My také všude jezdili autem (ve třech to ani není drahé) to nám o proti tobě mohlo ušetřit také dost času.

Na pláž Jalé jsme jeli autem a ne pěšky, v tom budou ty rozdíly... Fakt jsme byli všude a mít další den navíc nevím kam bychom jeli. (možná znovu do džungle) :)

Trajekt co jsem se ptal je hodně nespolehlivý. Má jezdit asi jednou za týden, ale taky nemusí, a cenová úspora není, tak významná aby se to vyplatilo risknout (místní říkali, že trajekt stojí 900 dober a jede asi 10 hodin) letenka 2 500 dober někdy i 80 EUR - je to hrozně moc, ale na 100 % to za ty prachy stojí - Princův ostrov je skvělý

My zas zažili prezidentské volby - o nich v dalším díle - karneval to nebyl, ale sranda a zažitek určitě jo.

Leve-leve nás několikrát drobně vypeklo, ale pak jsme radši s ničím nepočítali dokud to nebylo

Isla Contoy a šnorchlování se žralokem
Veronika Brejchová 2021-10-15T15:45:53+02:00 1 komentář
Mexiko 2021

Isla Contoy je národní park na mexickém ostrově, kam se dostane jenom 200 lidí týdně. Žije zde několik desítek druhů živočichů, ohrožené druhy želv a na pláži kolem vás běhají krabi. Ráj na Zemi. :) . Když jsem se přehrabávala na Googlu a hledala jsem tipy na výlety v Mexiku, vykoukl na mě národní park na opuštěném ostrově - Isla Contoy. Jediná možnost, jak se sem dostat, je s agenturou, která má…

Kudy a kam v Playa del Carmen
Veronika Brejchová 2021-10-15T15:26:52+02:00 0 komentářů
Mexiko 2021

Playa del Carmen je město na pobřeží Karibiku, kam se dá dojet z Cancunu místními minibusy za pár pesos. Město jako takové není moc zajímavé, ale pokud už se sem vydáte, tady je pár tipů na výlety. :). Playa del Carmen je město na pobřeží Karibiku a rovnou vám prozradím, že nás to tady moc nenadchlo. Je to výborná lokalita na výlety, ale samotné město slouží hlavně jako resort pro Američany, kteří…

Fuerta - větrný ostrov potřetí
Tesna 2021-10-14T21:33:06+02:00 4 komentáře
Španělsko 2021

V minulých dvou letech jsme již dvakrát navštívili tento druhý největší, ale málo osídlený i turisty ne až tak navštěvovaný ostrov. A k pobytům v lednu a červenci jsme přidali zářijový. . Když se na jaře začaly rýsovat destinace, které bude možné navštívit bez nutnosti testů a aerolinky začaly přicházet s letovými řády a letenkami za zajímavé peníze, vybrali jsme si z nedalekých…

Madeira 2021
Tomáš Cibulka 2021-10-14T11:52:21+02:00 0 komentářů
Portugalsko 2021

Aneb první cesta za hranice v nové době. Proč Madeira?Cestopis jsem původně psal pro svůj osobní blog, a tak celé jeho znění najdete zde: https://www.cibulka-na-cestach.c...eira-2021/ . Časově se jedná o červen roku 2021, sice je tady…