2. Střední Amerika
  3. Mexiko
  4. Mexiko úplně pro všechny

Mexiko úplně pro všechny

Mexiko se stalo během pandemie v letech 2020 a 2021 populární destinací dostupnou pro všechny, kteří se chtějí na chvíli vrátit do normálu. V květnu 2021 jsem ho navštívil i já. Na delší cestě do USA.
Cestopis z roku 2021 napsal Danny.709

Zážitky pro tebe sepsal Danny.709

09. 07. 2021, poslední aktualizace 2021-10-10T18:14:42+02:00

Danny.709 žije v České republice a procestoval 49 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 4 roky, napsal pro tebe 7 cestopisů .

Ahoj dnes přečteno na jeden zátah 😀 .Letíme v lednu z Vídně. Jen dotaz, jak tedy vyplnit vstupní formulář 12h předem, když let trvá 12.5h a píšeš, že v příletové hale nefunguje WiFi?

Ahoj Lenko. Jak píšu v cestopisu, vyplňoval jsem formulář už v Madridu. On jde vyplnit o chvilku dřív než těch 12 hodin (nevím přesně...možná 13 nebo 14) a také je trochu náchylný na zpracování časových údajů. Při zadání času příletu do Mexika je tak třeba vyplnit lokální čas dle destinace, kde se právě (v okamžiku vyplnění formuláře) nacházíte, který bude platit v době plánovaného příletu do Mexika. Tedy v Madridu jsem tak formulář vyplňoval okolo 23h večer, plánovaný přílet do Mexika je v 5:05. Do formuláře je třeba zadat čas, který bude v Madridu ve chvíli, kdy v Mexiku bude 5:05, a tedy 12:05. Alternativou je koupit pár dat na WiFi v letadle za cca 8 EUR nebo si nastavit nějaký datový tarif do zahraničí - bude stačit pár MB, což vyjde třeba už okolo 200 CZK.

Přeji hezkou dovolenou! :)

Mockrát děkuji.

Jen k tomu času formuláře. Co jsem se díval a jestli mě to překladač dobře přeložil, tak vyplnit je ho nutné 12 hodin před uskutečněným letem do Mexika. Tzn. mám velkou možnost vyplnit ho ještě doma, nebo během přestupu. Nebo se pletu?

Ahoj. Je možné, že se něco změnilo. V době mé cesty se stejný formulář vyplňoval na odlet do Mexika i z Mexika a v obou případech se musel uvádět čas interakce právě s mexickým letištěm. Já se do země na základě výše popsaného postupu dostal.

Teoreticky (podle psaných podmínek) by vyplnění možné být asi mělo, ale prakticky to nejde. Jak píšu v komentáři výše, největší problém je v časovém posunu - zkoušel jsem asi třikrát vyplnit formulář před odletem z Vídně, ale systém mi to neumožnil, protože na to ještě nebyl čas. Spočítal jsem si, že v Madridu to stihnu a tam se zadařilo. Moc nevím, co víc bych k tomu řekl...

aha, to mě blbce nenapadlo, že dali sice 12h před odletem, ale podle svého času, takže to pak sebere 7h a vyjde to zrovna někam doprostřed cesty.

danny_1

Pár dní mi to trvalo dokonce přečíst. Obdiv co jste zvládli, na to už asi nemám. Díky za napsání...

...a to mi přišlo, že jsme se v Mexiku docela flákali a moc toho nestíhali. :-D Každopádně díky za zpětnou vazbu!

Marek _24

Přečteno na jeden zátah. Krásně vše dopodrobna popsáno. Moc děkuji.

No...wow! Tohle jsem nedal na jeden zátah ani já, když jsem si to po sobě kontroloval. Díky!

Taky se připojím s poděkováním. I když předpokládám, že pokud se nic nepo*ere, tak nás čeká "jen" Yukatán, přečetl jsem vše a určitě se k tomu budu ještě vracet a dělat si "výpisky", kam, za kolik atd. atd.

Ať se cesta na Yucatán vydaří. Je to tam úžasné!

Danieli, tak jsem po dvou nebo třech dnech dočetla. Díky moc. Místy jsem se ráda a nahlas zasmála. Velký respekt pro Vaši ženu Terezku, musí být skvělou společnicí do nepohody. Oceňuji kombinaci informací a pocitů 👍. Ještě jednou díky.

Ahoj Betty. Děkuji ☺️ Je pravda, že občas je to s Danem náročné, ale zase nikdy nenudíme 😉

Terko, díky, to jsem nečekala! Jste moc sympatický pár👏. Přiznávám, že jsem ve vyprávění někdy viděla nás s manželem. Jedna kamarádka říkala, že pokud je více možností, my vždy vybereme tu nejhorší. Jen pořád nevíme, jak my to děláme 🙂 Ale jak píšete, nenudíme se, i banální procházka může být dobrodružství 😊

Přeji Betty hodně krásných a úspěšných a málo špatných...tedy jakýchkoliv rozhodnutí. :-D Jinak Terezka je v každé situaci naprosto neuvěřitelná opora. :)

Ahoj. Mexiko je skvělé. Valladolid mě neuchvátil. I v necivodové době to bylo ospalé městečko, které bylo jen vstupní bránou k pyramidám. Je pravda, že jejich cenota kousek od centra neměla chybu. Jediná plusová hodnota. Co mě opravdu vzalo za srdce byl ostrov Holbox. Neměl chybu. Tak nějak vypadal Cozumel před 10-ti lety. Tulum je kapitola sama pro sebe. V každém podniku jiné mochito a všude dokonalé. Autobusy po celém Yucatánu 1+. Za mě 1+ za vyčerpávající cestopis.

Ahoj, děkuji za doplnění informací k cestopisu. Cenote v centrální části poloostrova mě nepřestanou překvapovat...jsou hezčí, méně navštěvovaná a i cena vstupu je pouze zlomek toho co na pobřeží. Ostrovy zařadím do programu při příští návštěvě, tentokrát jsem to v té rychlosti příprav prostě nezvládl.

Další cestopisy, které napsal Danny.709

Amerika jenom pro nás
Danny.709 2021-10-10T19:09:22+02:00 4 komentáře
Spojené státy americké 2021

Cestování do USA bylo v letech koronavirové pandemie značně náročné. V květnu 2021 se nám podařilo tuto zapovězenou zemi po více než dvou týdnech v Mexiku navštívit. Tak, jak se to povedlo málokomu.. Spojené státy americké, obecně známe také pod mezinárodní zkratkou USA, jsou po Číně a Indii se 330 miliony obyvatel třetí nejlidnatější zemí planety a po Rusku a Kanadě také třetí největší co se…

Pamatuješ na Jebel Hafeet?
Danny.709 2021-10-04T20:56:23+02:00 0 komentářů
Spojené arabské emiráty 2019

V zimě 2019 jsme po Jordánsku navštívili druhou arabskou zemi na blízkém východě - Spojené Arabské Emiráty. A na návštěvu této země jen tak nezapomeneme... Bohužel.. Vše začíná na podzim 2018, kdy využíváme akci a nakupujeme levné letenky se spol. Air Arabia do města Sharjah. Vzhledem k tomu, že doposud jsme cestovali takřka jen po Evropě, nechceme na začátek nic…

🙏 Praktické
Svatba v Řecku na vlastní pěst
Danny.709 2021-07-29T15:26:56+02:00 3 komentáře
Řecko 2018

V květnu 2018 jsme se vzali - v Řecku, na Korfu a bez agentury! Nemáme totiž rádi balíčky a miliony zprostředkovatelů, kteří ví, co všechno potřebujeme a bez čeho se neobejdeme. Ne, tohle víme jen my!. Tenhle trošku netradiční cestopis jsem začal tvořit už před třemi lety a cíleně jej vytvářím jako specifický návod. Popularita svateb v zahraničí je u Čechů relativně vysoká a informací proti tomu je…

🙏 Praktické
So nice to meet you, Johnson&Johnson
Danny.709 2021-05-15T13:10:31+02:00 11 komentářů
Napříč světem 2021

Vakcinační dovolená nemusí být nezbytně drahá, komplikovaná a pro běžného člověka nedostupná. Svou první a jedinou dávku vakcíny jsem získal během dovolené v USA a Mexiku a rád Vám poradím, jak na to.. Tento příběh začíná v březnu 2021, kdy u mě přetekla poslední kapka pomyslné číše. Po roce neustálých limitů a omezení, kdy jsem (mimo léta) takřka nevytáhl paty z domu a celý podzim a zimu strávil v…