Rozmach čínských aerolinek v posledních letech s sebou přináší nižší ceny z Evropy do Austrálie i jihovýchodní Asie. Někdy se ale kromě finanční úspory objeví nejasnosti s tím, zda přes Čínu vlastně můžeme přestupovat bez tranzitního víza.

Ano, pokud letíme do třetí země. Definici splňuje i cesta z Číny do Hong Kongu, Macaa a na Tchaj-wan, pro tyto účely jsou brány jako samostatné státy.

Ale má to „ale“, a to hned několik.

Vízum nepotřebuji

Při tranzitu přes Čínu mohou nastat dvě situace, kdy nepotřebuji vízum (přesněji, povolení pro dočasný vstup vyřídím zdarma po příletu do Číny). Ty se dále dělí a především obsahují několik výjimek.

1. Přímý tranzit s jedním přestupem na území Číny
  2. Tranzit s více přestupy či mezipřistáními na území Číny

1. Přímý tranzit – jeden přestup v Číně

Přiletím do Číny ze zahraničí, po cestě nebude žádné mezipřistání ani palivový stop na území Číny, stejně tak při návazném letu dál . Tedy např.: Praha – Šanghaj – Kuala Lumpur.

Naproti tomu: Praha – "palivový stop" v Xi'anu – Šanghaj – Kuala Lumpur už spadá do kapitoly 2., viz níže.

Novinka: pokud máte na přestup méně než 24 hodin, tranzitní vízum nepotřebujete, ale existuje šance, že vám úředníci nepovolí vstup do Číny. Budete moci bezvízově počkat v tranzitní zóně letiště na další let, ale nepustí vás ven. Výjimku tvoří situace, kdy aerolinka nabízí tranzitní hotel zdarma, v takových případech obvykle povolení ke krátkodobému pobytu dostanete bez problému i při přestupu kratším než 24 hodin.

Při jednom přestupu nepotřebuji vízum, pokud doba mezi příletem do Číny a odletem z ní bude:

144 hodin

• při přestupu na letištích Pudong a Hongqiao v Šanghaji, Hangzhou a Nanjing, pohybovat se můžu po provinciích Šanghaj, Jiangsu a Zhejiang bez omezení. Opustit Čínu můžu ze kteréhokoliv z výše uvedených letišť (obě v Šanghaji, Hangzhou, Nanjing), ale i mezinárodním vlakem či lodí (ze všech nádražích v Šanghaji a z přístavu Shanghai International Cruise Port). V poslední době se objevují informace, že bezvízový přestup v Šanghaji je možný pouze při transferu delším než 24 hodin!
  • při přestupu v Pekingu, Tianjinu, Shijiazhuang a Qinhuangdao – pohybovat se můžu libovolně v provinciích všech čtyř míst, odletět můžu ze všech čtyř letišť nebo odjet/přijet mezinárodním vlakem na pekingské Západní nádraží (pouze vlaky do Hong Kongu),
  • při přestupu v Kantonu (Guangzhou), Šen-čenu (Shenzhen) a Jieayangu se můžu volně pohybovat po celé provincii Guangdong a opustit Čínu i přes silniční čí námořní přechody do Hongkongu (pouze s jízdenkou na autobus/loď zakoupenou dopředu a vytištěnou). Uvedený postup funguje jen jednosměrně. Není možné bezvízově vstoupit do Číny z Hongkongu a odletět z Kantonu či Šen-čenu,
  • při přestupu na letišti Qingdao se lze volně pohybovat po celé provincii Shandong,
  • při přestupu na letištích Chengdu, Kunming, Xiamen a Wuhan lze bezvízově pobýt pouze v rámci hranic města a není možné cestovat dál po provincii,
  • při přestupu na letištích Shenyang a Dalian se můžu volně pohybovat po celé provincii Liaoning a kombinovat obě dvě letiště (přiletět z jednoho a odletět z druhého).

72 hodin

• při přestupu na letišti Changsha se můžete pohybovat po celé provincii Hunan,
  • při přestupu na letištích Chongqing, Harbin a Guilin, přičemž bezvízově se vždy mohu pohybovat pouze v rámci hranic daného města,
  • při přestupu na letištích Xi'an se lze pohybovat jen po městech Xi'an a Xianyang, můžete ale navštívit i místo Terakotové armády, která leží v rámci hranic Xi'anu.

24 hodin

• na všech ostatních letištích a hraničních přechodech, platí i pro transfery po zemi, vždy však musím mít zakoupenou návaznou jízdenku či letenku pryč z Číny v dané 24hodinové lhůtě,

2 hodiny

• při přestupu na letišti v Urumči (pouze na mezinárodní let, při vloženém vnitrostátním letu je vízum potřeba vždy),

Výjimky

• Bezvízový tranzit se nevztahuje na letiště Huangshan, Yanji, Mudanjiang a Fuzhou, při přestupu přes tato letiště je nutné vždy s předstihem na ambasádě (resp. ve vízovém centru v případě žádání v ČR) vyřídit vízum.

2. Tranzit s více přestupy či mezipřistáními na území Číny

Při více než jednom přestupu/přistání a tím pádem vloženém vnitrostátním letu po Číně mohu využít bezvízový tranzit pouze tehdy, kdy od pravidelného příletu do Číny uplyne maximálně 24 hodin do pravidelného odletu pryč. V těchto případech nelze využít výše uvedené bezvízové politiky na 72, resp. 144 hodin.

Platí i pro tzv. "palivová" či "technická" mezipřistání. Ty se sice často tváří jako jediný let, opak je ale pravdou. V místě mezipřistání vystupujeme a procházíme imigrační kontrolou. Např.:

• Praha – "palivový stop" v Xi'anu – Šanghaj – Hanoj
  • V Xi’anu přistanu ve 14:10, ze Šanghaje odletím pryč z Číny ve 13:30 druhý den => nepotřebuji vízum
  • V Xi’anu přistanu ve 14:10, ze Šanghaje odletím pryč z Číny druhý den ve 14:20 => potřebuji vízum

Dále třeba:

• Paříž – Wuhan – Peking – Sydney
  • Amsterdam – Xiamen – Šanghaj – Bali
  • apod.

Návazná letenka

Nejdůležitější podmínka pro bezvízový přestup v Číně je koupená návazná letenka, případně jízdenka na vlak či loď dále z Číny. Potvrzení mějte vždy vytisknuté, v mobilu/e-mailu nestačí! Pro větší klid vytiskněte i potvrzení o ubytování v cílové zemi.

Návazná letenka může být i na oddělené rezervaci (např. Praha – Peking a za čtyři dny jinou nezávislou letenku Peking – Tokyo), důležité zkrátka je, abyste měli důkaz opuštění Číny ve stanovené lhůtě.

Lety ve vašem itineráři, které jsou mimo Čínu, vízovou politiku nijak neovlivní. Je například jedno, zda letíte Amsterdam – Kanton – Sydney nebo Norimberk – Amsterdam – Kanton – Sydney.

Vízum potřebuji

• Vždy, pokud přestupuji na letištích Huangshan, Fuzhou, Mudanjiang a Yanji, na ně se bezvízový přestup nevztahuje za žádných okolností.

Například:

• Amsterdam – Xiamen – Fuzhou – Bali
  • apod.

Jak se počítá čas tranzitu

Aby to nebylo moc jednoduché, v různých městech a v různých situacích se taky rozdílně počítá čas strávený na území Číny.

Měřeno podle pravidelného příletu

Případy, kdy je doba vymezena přesnou dobou daného tranzitního víza (24, 72, 144 hodin) přesným časem pravidelného příletu a odletu, tedy do Číny přiletím ve 12:00, musím nejpozději odletět přesně do 24 resp. 72 či 144 hodin.

• Platí ve všech případech, kdy je povolený přestup maximálně 24 hodin
  • Funguje na letištích Peking, Guilin, Kunming, Shenyang a Harbin

Počítáno od následujícího dne

V ostatních případech se čas odpočítává až od 0:01 následujícího dne. Tak například přiletím do Šanghaje 1.1. v 10:00. Mám nárok na bezvízový tranzit v délce 144 hodin, lhůta však začne běžet až v 0:00 2.1. Město tedy mohu opustit nejpozději 8.1. v 0:00.

• Platí na letištích Changsha, Chengdu, Chongqing, Dalian, Guangzhou, Qingdao, Tianjin, Wuhan, Xi’an a Xiamen, Šanghaj Pudong, Šanghaj Hongqiao, Nanjing a Hangzhou

A co se stane, když je můj návazný let z Číny zpožděný a já tak překročím povolenou lhůtu? Nic, důležitý je čas pravidelného odletu, případná zpoždění nezpůsobí žádné problémy.

Tranzitní vízum do Číny – jak vyřídit a kolik stojí

Zjistili jste, že máte vyhlédnutou (nebo co hůř – už zakoupenou) letenku s trasováním, při kterém potřebujete tranzitní vízum?

Je nutné jej vyřídit v předstihu na ve vízovém centru v Praze-Karlíně či na velvyslanectví Číny Bratislavě. Tranzitní vízum typu G stojí stejně jako běžné turistické vízum do Číny – tedy 2.700 Kč v Praze, resp. 60 € v Bratislavě. Je možné si bez poplatku navíc navolit počet vstupů do Číny, lze tedy jediné vízum za 60 € využít i pro zpáteční cestu.

Zjistíte-li potřebu víza až na poslední chvíli, existuje možnost expresního vyřízení víza do druhého dne za poplatek 95 €.

Více o vyřizování standardního víza pak najdete v našem průvodci Čínou.

Příklady itinerářů

Ztrácíte se? Asi nejste sami… Na závěr jsme pro vás proto připravili pár nejčastějších itinerářů, na které můžete při přestupu v Číně narazit.

Tranzitní vízum zdarma

• Praha – mezipřistání v Xi’anu – Šanghaj – Bali: Čínu musím opustit do 24 hodin od příletu do Xi’anu
  • Praha – Šanghaj – Bali: možný 144hod. stopover v Šanghaji
  • Amsterdam – Guangzhou – Sydney: možný 144hod. stopover v Kantonu (Guangzhou)
  • Amsterdam – Wuhan – Peking – Šanghaj – Hanoj: Čínu musím opustit do 24 hodin od příletu do Wuhanu
  • Praha – Šanghaj – Kunming – Siem Reap: Čínu musím opustit do 24 hodin od příletu do Šanghaje
  • Praha – mezipřistání v Xi’anu – Šanghaj – Kunming – Rangún: Čínu musím opustit do 24 hodin od příletu do Xi’anu
  • Mnichov – Peking – Taipei: možný 144hod. stopover v Pekingu
  • Amsterdam – Xiamen – Bali: možný 144hod. stopover v Xiamenu
  • Paříž – Guangzhou – vlak do Hong Kongu
  • Praha – Šanghaj – vlak do Hong Kongu: Čínu musím opustit do 144 hodin od příletu do Šanghaje do opuštění země, počítá se čas přechodu hranice, nikoliv čas odjezdu vlaku!
  • Praha – Peking, vlak Peking (západní nádraží) – Hong Kong: Čínu musím opustit do 144 hodin od příletu do Pekingu do opuštění země, počítá se čas přechodu hranice, nikoliv čas odjezdu vlaku!

Potřebuji vízum předem

• Vídeň - mezipřistání v Urumči - Guangzhou - Manila
  • Amsterdam – Xiamen – Fuzhou – Bali
  • Vlak Ulánbátar – Peking (hlavní nádraží), let Peking – Praha: vlak nestaví na Západním nádraží, které je jako jediné zařazeno do možnosti bezvízového tranzitu

Sdílej článek s přáteli

Dobrý den, 3.9 letím Praha- Shanghai-Bali a teď bych se chtěl zeptat. V Shanghai mám přestup 17 hodin a chtěl bych se jet kouknout do města. A nevím co s kufrem, mám se normálně odbavit v Praze jen do Shanghai a tam si ho pak vyzvednout a dat do uschovny a pak se zase odbavit v Shanghai- Bali a nebo v Praze se odbavit až na Bali a o kufr se nestarat? Děkuji :)

Dobrý den,

Pro jistotu bych se chtěla zeptat, zdali uvedené informace chápu správně. V září plánujeme cestu do Šanghaje a na Tchai-wan, přičemz itinerář cesty by byl následující: let Praha - Šanghaj (s přestupem v Helsinkách), pobyt v Šanghaji na 3 noci a poté přesun na ostrov Tchai-wan (přímý let Šanghaj - Taipei) zhruba na 10 denni pobyt. Pokud chápu správně, v Šanghaji bychom měli splňovat podmínky pro bezvízový pobyt, neboť zde strávíme méně než 144hodin. Je však v pořádku, že let na Tchai-wan je samostatnou navazující cestou, tedy nejedná se o jeden zakoupený let Praha - Šanghaj - Taipei, ale o dva samostatné lety? Při cestě zpět bychom již letiště v Šanghaji (po příletu z Tchai-wanu) neopouštěli, neboť by nám na něj navazoval rovnou samostatný let Šanghaj - Praha. Předem děkuji za reakci.

Kryštof Hájek

Dobrý den, ano, je možné pokračovat dál s jinou letenkou zakoupenou samostatně, je však důležité, abyste všechny potřebné dokumenty (tj. všechny letenky a ideálně i rezervace ubytování jak v Šanghaji, tak na Tchaj-wanu) měli dopředu vytištěné. Budou je chtít vidět už při odletu z Prahy (včetně nezávisle koupených letenek ze Šanghaje na Tchaj-wan).

Dobrý den,

chci se zeptat..máme v Pekingu 15h stopover na cestě tam i zpátky. Když kamarádka letěla minulý rok, vystála dlouhou frontu na imigračním a nakonec je ani nepustili do města, protože už měli málo času. Je vůbec nějaká možnost si o vpuštění zažádat dříve přes aerolinky nebo nemáte tip, jak předejít tomu, abychom pak už neměli jen pár hodin na město?

Díky moc.

Kryštof Hájek

Dobrý den, o povolení ke vstupu lze požádat pouze po příletu na letišti, nijak obejít to nelze. Předem lze získat pouze o standardní vízum z ambasády za 2 700 Kč.

Honza Čermák

Obecná rada jak předejít frontě - jak opustíte letadlo, sprintujte.

Dobrý den,

máme letenky Vídeň - Pekin - Ho Či Minovo město, z Vídně odlétáme 3.3.2020 s příletem do Pekingu, tam strávíme 2 noci a pokračujeme do Vietnamu. Z článku výše jsem pochopila, že bychom měli spadat do skupiny na 144 hodin, tedy, že vízum nepotřebujeme. Chápu to správně? Děkuji :)

Ano, přesně tak :)

Dobrý den, mohu se prosím zeptat, kde jste kupovala letenky (s tak dlouhou dobou v Pekingu)?? :D

Kryštof Hájek

Letenky s dlouhým stopoverem můžete koupit klidně tady, například takhle: http://bit.ly/2Z1AC3x ;)

Dobrý den,

Ahoj, mohla bych se zeptat, chtěla jsem zakoupit letenky na 29.8. Vídeň - technický stop Urumqi - Kanton (přestup 5:50) - Manila, je tedy potřeba předem vyřídit vizum? Píšeš "Při vícenásobném přestupu, který obsahuje letiště Urumči, nelze bezvízově transferovat." ...ale tohle teoreticky není "přestup" ne? Jsem z toho jelen :D ...děkuji moc za radu, případně stihla bych ještě vyřídit vizum do 29. nevíš?

Děkuji moc :)

Kryštof Hájek

Ahoj, oficiálně potřeba je. Tedy některé oficiality tvrdí, že tento let má výjimku a potřeba není, aby vzápětí z té samé firmy/úřadu jiný člověk řekl, že potřeba je. Už byly případy, kdy cestující prošli v pohodě bez víza, ale u Číny člověk nikdy neví. Konkrétně tenhle případ se dost podrobně řeší ve fóru: https://www.cestujlevne.com/disk...n-airlines

Máme letenku

Vídeň-Peking-Hanoj

v Pekingu máme 15 hodinový přestup. Musíme si někde na letišti zařizovat abychom si mohli Peking projít?

Nebo prostě jen tak odejdeme a zas přijdeme na odlet do Hanoje?

Kryštof Hájek

Dobrý den, musíte jít k přepážce "144 hour International Transfer", kde dostanete povolení ke vstupu do Číny. Až po tom půjdete na pasovku a ven z letiště.

Možná by to chtělo větu "Při tranzitu přes Čínu mohou nastat dvě situace, kdy nepotřebuji vízum (přesněji, povolení pro dočasný vstup vyřídím zdarma po příletu do Číny). " nějak rozvinout, aby to pochopil každý. 😁

moc děkuji :) předpokládám, že teď už je to o štěstí jestli nám povolení dá!...je něco co udělat aby jsme si "šplhli" a povolení nám dali? :D

moc děkuji za velice rychlou odpověď jste boží :)

K

Dejte do pasu stodolarovou bankovku. Funguje spolehlivě.

Dobrý den, jen jsem se chtěla ujistit, let mnichov-peking-manila. V pekingu máme 15 hodin stopover, když se nám poštěstí a na místě dostaneme tranzitní vízum, tak jestli se vízum vztahuje pouze na určité územní ohraničení nebo s tím bez problémů zvládneme navštívit Velkou Čínskou Zeď?

Děkuji za odpověď

Kryštof Hájek

Dobrý den, v případě Pekingu se můžete volně pohybovat po celé provincii, ve které je i Velká čínská zeď.

Ahoj, někdo s osobní zkušeností, komu nebyl umožněn vstup při přestupu kratším než 24 hod viz novinka výše? Díky

před měs

Mně málem nebyl o Vánocích v Pekingu, ale trochu zvláštním způsobem. :) Když jsme šli k příslušné přepážce, nějaká podržtaška pobíhající okolo chtěla vidět boarding passy a hodně chabou a stručnou angličtinou nás odháněla s tím, že vstup ne-e, ale pak ji zaujal někdo jiný, tak jsme ji obešli a u přepážky samotné absolutně bez problému.

Vypadá to, že v provincii Guangdong už pár měsíců platí 144hodinový pobyt bez víza při tranzitu.

• (upraveno 2019-07-12T21:01:51+02:00)

A ten oddíl 144 hodin je nějaký popletený - první odstavec je o Šanghaji a přilehlých 2 provinciích, po kterých se lze v rámci limitu pohybovat a odletět z nich, ale je do nich zapletený Kanton, který by měl mít spolu s celou provincií Guangdong vlastní odstavec.

Odstavec o provincii Liaoning a 4 další letiště a 1 další provincie chybí. Viz http://cy.chineseembassy.org/eng...567073.htm http://english.sz.gov.cn/news/Ne...284000.htm https://www.travelchinaguide.com...-hours.htm https://www.china-briefing.com/n...r-options/ https://www.travelchinacheaper.c...nsit-guide

A tady je ještě oficiální čínský vyhledávač, ale vypadá to, že nebude úplně průběžně aktualizovaný. http://app.www.gov.cn/govdata/ht...index.html

před měs

Teď už jenom přesunout půlku odstavce 72 hodin do 144 hodin a aktualizovat podmínky pobytu. 🙂👍

Do 144h ještě patří Qingdao: Liuting International Airport and sea ports

Passengers are permitted to stay in the whole Shandong Province.

Qinhuangdao a Shijiazhuang patří do 144h k Pekingu.

před měs

Tak ještě jednou: v 72 hodinách je navíc Shijiazhuang (který už je správně i ve 144h) a Qinhuangdao a spol., které patří k předchozímu.

Ve 144h ještě chybí Qingdao - tam je možné cestovat po celé provincii Shandong.

Kryštof Hájek

Už nikdy to nechci editovat! Četl jsem to po sobě snad dvěstěkrát s tím, že už musí být všechno správně :D

před měs

To by asi nechtěl nikdo - nejen editovat, ale vůbec sledovat změny. 😂

• (upraveno 2019-07-19T11:08:34+02:00)

Teď už jenom přepsat "v provinciích všech tří míst" na "čtyř". A v 72h chybí ještě Chongqing a Xi'an.

Při přestupu v Changsha by mělo být povolené cestovat po celé provincii, při přestupu v Xi'anu se dá prý cestovat i do Xianyangu, zbylá 3 města nelze opustit.

Kryštof Hájek

Arrrghhh, to je to neustálé přepisování, Xi'an a Chongqing jsme tam původně měli, při přesouvání odstavců jsem ho asi úplně smazal. Nic, odpoledne si na to vyhradím dvě hodiny a snad dodělám :D

Ahoj... ráda bych se zeptala, jestli můžu využít "144h tranzit" nebo potřebuji víza. Mám letenku multycity :

Praha-Shanghai Pudong primy let, prilet 5.6. 6:55

Shanghaj - okinawa primy let, odlet 10.6. 13:10

Okinawa - Praha 2 přestupy (přestup v šanghaji 4h 25 minut, a v Amstrdamu)

Musím vyřizovat víza?

Předem děkuji a přeji hezký den.

Odpověď viz níže :D

Mám letenku aktivity

Přímý let Praha Šanghaj přílet 5.6. 6:55

Primy let Šanghaj-Okinawa odlet 10.6. 13:10

Let s přestupem (šanghaj 4h 25 minut) Okinawa-Šanghaj-Amsterdam -Praha

14.6.

Otázka- musím mít vízum? Nebo se na vztahuje tranzit 144h? Děkuji a hezký den

Kryštof Hájek

Tady žádný problém není, vztahuje se na vás bezvízový tranzit na 144 hodin.

Ahoj, mám koupené letenky na Bali z Vídně s mezipřistáním v Urumči a přestupem v Guangzhou. Potřebuji si zařídit vízum? Děkuji.

Kryštof Hájek

Ahoj, ano, viz výše nebo třeba zde: https://www.cestujlevne.com/disk...-airlines. Za aktuální situace je vízum za 2700 Kč potřeba.

Ahoj,

22 letíme Farnkfurt- hanoi s přestupem v Pekingu, Musím žádat o tranzitní visa nebo informovat leteckou společnost předem, že chci opustit letiště, když doba na přestup je 14 hodin?

Pro visa do vietnamu máme zvací dopis.

Nedávno se stalo, že nepustili známého na let Praha-peking-vietnam, tak si to chci nějak ještě ověřit.

• Přidal se před 12 měs
  • (upraveno 2019-05-20T11:34:20+02:00)

Ahoj,

to nemusis pri takovemhle routingu, transit visa jsou zdarma on arrival - tedy po priletu :) v klidu, ale taky te urednik nemusi pustit viz vyse: pokud máte na přestup méně než 24 hodin, tranzitní vízum nepotřebujete, ale existuje šance, že vám úředníci vízum nevydají. Budete moci bezvízově počkat v tranzitní zóně letiště na další let, ale nepustí vás ven. Výjimku tvoří situace, kdy aerolinka nabízí tranzitní hotel zdarma, v takových případech se víza vydávají bez problému i při přestupu kratším než 24 hodin.

Díky. To, že nás nemusejí pustit víme a jsme s tím smířeni. Pouze nás překvapilo, že známého odmítli pustit už v Praze do letadla.

Kryštof Hájek

To mě teda taky překvapuje, jak to zdůvodnili? Měl jen letenku Praha - Peking - Vietnam bez nějakého vloženého mezipřistání v Číně?

Mam podobny dotaz jako Jitka (Budapest +Japonsko). Mame to trochu jinak. Mame Geneva - Peking - Ulaanbator (s 3 hodinovym prestupem v Pekingu) a pak Ulaanbator - Peking - Geneva s 5 dennim pobytem v Pekingu. Da se i v tomto pripade pouzit 144 hod. bezvizovy vstup do Pekingu nebo musime viza vyrizovat? Stejne jako Jitka to chceme vyuzit az na zpatecnim letu (tedy z 3. zeme do Pekingu a ne do 3. zeme) a na rozdil od ni tou 3. zemi je zeme nepatrici do 53 zemi, kterych obcane 144 free vstup mohou pouzit. Hraje to roli? Dekujeme za odpoved.

Tak jestli se z vas stanou navstevou Mongolska obcane te zeme a ztratite ceske obcanstvi, budete tam muset uz zustat, protoze vas nepusti do letadla. V tomto pripade by vam nepomohlo ani vyrizeni viza. Jinak je naprosto nepodstatne, kam Mongolsko patri.

Dobrý den,

měla bych dotaz. V červenci chceme letět z Budapeště přes Peking do Japonska s mezipřistáním 4 hodiny a pak na zpáteční cestě využít 144 hod bezvízový vstup v Pekingu. Je to možné či se to počítá už jako druhý vstup? Stačí nám tedy jen vytištěné letenky na pokračování cesty či musíme žádat o bezvízový vstup? pokud ano kde ? děkuji

Kryštof Hájek

Dobrý den, je to možné, využít bezvízový tranzit můžete kolikrát chcete. Žádat nemusíte, na letišti v Pekingu dostanete dočasné povolené ke vstupu i příslušné přepážky "144 hours Free Transit".

Ahoj, prosím o radu. Letíme s priatelom do Sanghaje, máme letenky, praha - sanghaj - praha. 09.04. - 20.04. Budeme potrebovat víza, ak by sme si kupili este...napr....14.04. Sanghaj - Hong kong - Sanghaj 19.04. Stačilo by to takto, aby sme nemuseli riesit víza? Alebo.....tím, že se budeme vracet do Sanghaje, uz je to jiné? moc moc díky za radu, krásny večer. D.

Jeste jsem takovy napad nezaznamenal, ale myslim, ze by nemel byt problem. Treba pri letech Evropa - Sanghaj - Auckland a zpet taky v pohode, ale tam je to jasny tranzit. Otazka je, jak by se tvarili na letenku s kratkym casem v Hong Kongu. Radeji bych koupil 1-smerne. Nikdo ale negarantuje, ze zrovna tomu urednikovi nebude vadit navrat ze Sanghaje zanedlouho po 1. priletu.

Ahojte, prosim o radu. Povazuje sa let na trase Sydney - Hong Kong - Shanghai a naspat Shanghai - Sydney za vhodny na poziadanie 144 hodinoveho transit visa? Viem, ze treba letiet do tretej krajiny (oblasti), ale neviem za co povazuju prestup na ceste (v tomto pripade HKG). Teoreticky priletim z HKG a odlietam do Australie. Dakujem

Kryštof Hájek

Prakticky ale přiletíte z Austrálie a letíte zpět do Austrálie, tedy za předpokladu, že cesta Sydney - HKG - Šanghaj je na jedné letence. Pokud ano, musíte mít klasické vízum z ambasády.

Ok, dakujem. Vizum vybavit nestiham, takze jedina moznost je asi kupit zvlast letenky SYD-HKG a druhu, multicity HKG-PVG-SYD...

Ted jsem ponekud zmatenej. Mam koupenou letenku Budapest - Taipei (s mezipristanim v Pekingu), a zpatky Taipei - Peking a Peking - Budapest (s tim, ze na letu Peking - Budapest je stopover v Minsku) jako multi-city od Air China. Na zpatecni ceste chci vyuzit 144 hodinove viza. Mam na ne ted tedy narok, kdyz de-facto v ramci celeho vyletu vlastne priletam a odletam z Budapesti?

Kryštof Hájek

V předchozím případě ale šlo o to, že Čína byla cílovou destinací. Vaší cílovou destinací není, takže je jedno, že přilétáte a odlétáte do/z Budapešti a víza nepotřebujete.

Osobní zkušenost při návštěvě Guangzhou (Kantonu).

Cesta Kuala Lumpur->Guangzhou->Paříž. Využil jsem toho, že se 72 hodinová lhůta počítá až od následující půlnoci, takže jsem v Guangzhou strávil skoro 4 dny. Všechno proběhlo dobře, jen to bylo hodně čekání. Začalo to už na letišti v Kuala Lumpur, kde jsem zasekl okénko pro ověřování dokumentů tak, že se za mnou vytvořila fronta 50 lidí. Zaměstnanci AirAsia asi tohle moc dobře neznají, museli si všechno ověřovat.

Po přistání v Číně si mě vzali stranou, posadili mě na lavici, kde jsem ve výsledku čekal skoro dvě hodiny. Volali do hotelu, jestli mám opravdu rezervaci potvrzenou. A prý čekali na potvrzení aerolinky, že moje letenka do Paříže je platná. Když všechno proběhlo, doběhl jsem na metro a chytil jsem to poslední, takže vlastně docela štěstí.

Ještě malá poznámka: zaměstnanci letiště byli vstřícní, žádné nepříjemné chování nebo tak něco. Jen neuměli moc anglicky.

Pokud máte možnost si udělat přestup v Číně, určitě jděte do toho, je to dobrá zkušenost a je to zase trochu jiný svět a stojí za to to poznat bez nutnosti složitě a draze vyřizovat vízum. Jen si radši do Číny vyberte nějaký dřívější let, aby po přistání v Číně ještě fungovala místní pobočka aerolinky (tuším, že to mohl být ten důvod pro čekání). Počítejte taky s větším množstvím času jak na letišti v Číně, tak radši i na letišti, ze kterého odlétáte.

Pozor taky na to, že v Číně se blokuje internet (Facebook, WhatsApp i Google včetně map!), tak se na to připravte. K veřejným Wifi se bez čínského čísla nepřipojíte. Na letišti ale Wifi fungovala, stejně tak v některých kavárnách.

Díky klukům z CestujLevně za tenhle článek!

Ad internet v Cine - doporucuji poridit expressvpn.com, myslim ze to jde behem par dni zdarma zrusit a ze zkusenosti to ten jejich firewall bez problemu obejde a clovek tak muze pouzivat treba ty google maps

DOH-HKG 46h stopover - CKG 23h stopover - HKG - DOH je třeba vízum ? Díky

Kryštof Hájek

V Chongqingu je bezvízových 72 hodin, takže pokud nemáte ještě někde v Číně přestup nebo technické mezipřistání, pak není.

nebyl jsem si jistý zda se HK počítá jako Čína nebo ne.. technický stop nemám, itinerář je jak jsem ho popsal. Díky za info!

Kryštof Hájek

Hong Kong se jako Čína nepočítá. Má svá vlastní pravidla, vízum tam nepotřebujete ani pro klasickou návštěvu :)

HKG - CKG - HKG ale přece není tranzit do třetí země, takže tranzitní vízum použít nelze...

Kryštof Hájek

A jo, já si nevšiml toho druhého HKG! Četl jsem jako DOH-HKG-CKG-DOH. No tak to pak opravdu musí být vyřízené čínské vízum.

Načíst všechny komentáře

Přečti si také ...

Odbavené zavazadlo – cena, váha a rozměry
Kryštof Hájek 2019-08-15T11:57:34+02:00 0 komentářů

I přes trend poslední doby, kdy čím dál více cestovatelů létá jen s příručními zavazadly, se stále najde mnoho lidí, kteří se omezovat nechtějí a rádi si s sebou na dovolenou přibalí více…

Jak dokoupit odbavené zavazadlo k letence
Kryštof Hájek 2019-08-15T11:57:00+02:00 0 komentářů

Časy, kdy letecké společnosti ke každé letence dávaly odbavené zavazadlo zdarma, jsou pryč. Ačkoli si spousta z nás i při delších cestách vystačí jen s příručním zavazadlem, někdy není zbytí a větší…

Očkování pro cestovatele
David Eiselt 2019-08-14T14:07:00+02:00 4 komentáře

Mnoho z nás tápe v dlouhém výčtu nemocí, které nás mohou na cestách potkat. Řešíte nezbytné otázky ohledně očkování na cesty do exotických zemí a mnohdy se člověk nechává zbytečně unášet na vlně…

Revolut – platební karta pro cestovatele
David Eiselt 2019-08-12T16:21:00+02:00 56 komentářů

Trápí vás nevýhodné kurzy zahraniční měny u vaší banky? Máme pro vás jednoduché řešení. Založte si nový účet u Revolutu. Získáte středové kurzy, tedy ty nejvýhodnější na trhu, a bankovní účet…