Rozmach čínských aerolinek v posledních letech s sebou přináší nižší ceny z Evropy do Austrálie i jihovýchodní Asie. Někdy se ale kromě finanční úspory objeví nejasnosti s tím, zda přes Čínu vlastně můžeme přestupovat bez tranzitního víza.

Ano, pokud letíme do třetí země. Definici splňuje i cesta z Číny do Hong Kongu, Macaa a na Tchaj-wan, pro tyto účely jsou brány jako samostatné státy.

Ale má to „ale“, a to hned několik.

Vízum nepotřebuji

Při tranzitu přes Čínu mohou nastat dvě situace, kdy nepotřebuji vízum (přesněji, povolení pro dočasný vstup vyřídím zdarma po příletu do Číny). Ty se dále dělí a především obsahují několik výjimek.

1. Přímý tranzit s jedním přestupem na území Číny
  2. Tranzit s více přestupy či mezipřistáními na území Číny

1. Přímý tranzit – jeden přestup v Číně

Přiletím do Číny ze zahraničí, po cestě nebude žádné mezipřistání ani palivový stop na území Číny, stejně tak při návazném letu dál . Tedy např.: Praha – Šanghaj – Kuala Lumpur.

Naproti tomu: Praha – "palivový stop" v Xi'anu – Šanghaj – Kuala Lumpur už spadá do kapitoly 2., viz níže.

Novinka: pokud máte na přestup méně než 24 hodin, tranzitní vízum nepotřebujete, ale existuje šance, že vám úředníci nepovolí vstup do Číny. Budete moci bezvízově počkat v tranzitní zóně letiště na další let, ale nepustí vás ven. Výjimku tvoří situace, kdy aerolinka nabízí tranzitní hotel zdarma, v takových případech obvykle povolení ke krátkodobému pobytu dostanete bez problému i při přestupu kratším než 24 hodin.

Při jednom přestupu nepotřebuji vízum, pokud doba mezi příletem do Číny a odletem z ní bude:

144 hodin

• při přestupu na letištích Pudong a Hongqiao v Šanghaji, Hangzhou a Nanjing, pohybovat se můžu po provinciích Šanghaj, Jiangsu a Zhejiang bez omezení. Opustit Čínu můžu ze kteréhokoliv z výše uvedených letišť (obě v Šanghaji, Hangzhou, Nanjing), ale i mezinárodním vlakem či lodí (ze všech nádražích v Šanghaji a z přístavu Shanghai International Cruise Port). V poslední době se objevují informace, že bezvízový přestup v Šanghaji je možný pouze při transferu delším než 24 hodin!
  • při přestupu v Pekingu, Tianjinu, Shijiazhuang a Qinhuangdao – pohybovat se můžu libovolně v provinciích všech čtyř míst, odletět můžu ze všech čtyř letišť nebo odjet/přijet mezinárodním vlakem na pekingské Západní nádraží (pouze vlaky do Hong Kongu),
  • při přestupu v Kantonu (Guangzhou), Šen-čenu (Shenzhen) a Jieayangu se můžu volně pohybovat po celé provincii Guangdong a opustit Čínu i přes silniční čí námořní přechody do Hongkongu (pouze s jízdenkou na autobus/loď zakoupenou dopředu a vytištěnou). Uvedený postup funguje jen jednosměrně. Není možné bezvízově vstoupit do Číny z Hongkongu a odletět z Kantonu či Šen-čenu,
  • při přestupu na letišti Qingdao se lze volně pohybovat po celé provincii Shandong,
  • při přestupu na letištích Chengdu, Kunming, Xiamen a Wuhan lze bezvízově pobýt pouze v rámci hranic města a není možné cestovat dál po provincii,
  • při přestupu na letištích Shenyang a Dalian se můžu volně pohybovat po celé provincii Liaoning a kombinovat obě dvě letiště (přiletět z jednoho a odletět z druhého).

72 hodin

• při přestupu na letišti Changsha se můžete pohybovat po celé provincii Hunan,
  • při přestupu na letištích Chongqing, Harbin a Guilin, přičemž bezvízově se vždy mohu pohybovat pouze v rámci hranic daného města,
  • při přestupu na letištích Xi'an se lze pohybovat jen po městech Xi'an a Xianyang, můžete ale navštívit i místo Terakotové armády, která leží v rámci hranic Xi'anu.

24 hodin

• na všech ostatních letištích a hraničních přechodech, platí i pro transfery po zemi, vždy však musím mít zakoupenou návaznou jízdenku či letenku pryč z Číny v dané 24hodinové lhůtě,

2 hodiny

• při přestupu na letišti v Urumči (pouze na mezinárodní let, při vloženém vnitrostátním letu je vízum potřeba vždy – vyjma letů CZ6022 z Vídně a CZ6021 do Vídně, pokud je v Urumči pouze technické mezipřistání, nikoliv přestup na jiný let),

Výjimky

• Bezvízový tranzit se nevztahuje na letiště Huangshan, Yanji, Mudanjiang a Fuzhou, při přestupu přes tato letiště je nutné vždy s předstihem na ambasádě (resp. ve vízovém centru v případě žádání v ČR) vyřídit vízum.

2. Tranzit s více přestupy či mezipřistáními na území Číny

Při více než jednom přestupu/přistání a tím pádem vloženém vnitrostátním letu po Číně mohu využít bezvízový tranzit pouze tehdy, kdy od pravidelného příletu do Číny uplyne maximálně 24 hodin do pravidelného odletu pryč. V těchto případech nelze využít výše uvedené bezvízové politiky na 72, resp. 144 hodin.

Platí i pro tzv. "palivová" či "technická" mezipřistání. Ty se sice často tváří jako jediný let, opak je ale pravdou. V místě mezipřistání vystupujeme a procházíme imigrační kontrolou. Např.:

• Praha – "palivový stop" v Xi'anu – Šanghaj – Hanoj
  • V Xi’anu přistanu ve 14:10, ze Šanghaje odletím pryč z Číny ve 13:30 druhý den => nepotřebuji vízum
  • V Xi’anu přistanu ve 14:10, ze Šanghaje odletím pryč z Číny druhý den ve 14:20 => potřebuji vízum

Dále třeba:

• Paříž – Wuhan – Peking – Sydney
  • Amsterdam – Xiamen – Šanghaj – Bali
  • apod.

Při vícenásobném přestupu, který obsahuje letiště Urumči, nelze bezvízově transferovat. Výjimku tvoří lety CZ6022 z Vídně do Kantonu a CZ6021 z Kantonu do Vídně, které mají v Urumči technické mezipřistání. V takovém případě lze přes Urumči transferovat bezvízově, pobyt v Číně nesmí přesáhnout 24 hodin.

Návazná letenka

Nejdůležitější podmínka pro bezvízový přestup v Číně je koupená návazná letenka, případně jízdenka na vlak či loď dále z Číny. Potvrzení mějte vždy vytisknuté, v mobilu/e-mailu nestačí! Pro větší klid vytiskněte i potvrzení o ubytování v cílové zemi.

Návazná letenka může být i na oddělené rezervaci (např. Praha – Peking a za čtyři dny jinou nezávislou letenku Peking – Tokyo), důležité zkrátka je, abyste měli důkaz opuštění Číny ve stanovené lhůtě.

Lety ve vašem itineráři, které jsou mimo Čínu, vízovou politiku nijak neovlivní. Je například jedno, zda letíte Amsterdam – Kanton – Sydney nebo Norimberk – Amsterdam – Kanton – Sydney.

Vízum potřebuji

• Vždy, pokud přestupuji na letištích Huangshan, Fuzhou, Mudanjiang a Yanji, na ně se bezvízový přestup nevztahuje za žádných okolností.

Například:

• Amsterdam – Xiamen – Fuzhou – Bali
  • apod.

Jak se počítá čas tranzitu

Aby to nebylo moc jednoduché, v různých městech a v různých situacích se taky rozdílně počítá čas strávený na území Číny.

Měřeno podle pravidelného příletu

Případy, kdy je doba vymezena přesnou dobou daného tranzitního víza (24, 72, 144 hodin) přesným časem pravidelného příletu a odletu, tedy do Číny přiletím ve 12:00, musím nejpozději odletět přesně do 24 resp. 72 či 144 hodin.

• Platí ve všech případech, kdy je povolený přestup maximálně 24 hodin
  • Funguje na letištích Peking, Guilin, Kunming, Shenyang a Harbin

Počítáno od následujícího dne

V ostatních případech se čas odpočítává až od 0:01 následujícího dne. Tak například přiletím do Šanghaje 1.1. v 10:00. Mám nárok na bezvízový tranzit v délce 144 hodin, lhůta však začne běžet až v 0:00 2.1. Město tedy mohu opustit nejpozději 8.1. v 0:00.

• Platí na letištích Changsha, Chengdu, Chongqing, Dalian, Guangzhou, Qingdao, Tianjin, Wuhan, Xi’an a Xiamen, Šanghaj Pudong, Šanghaj Hongqiao, Nanjing a Hangzhou

A co se stane, když je můj návazný let z Číny zpožděný a já tak překročím povolenou lhůtu? Nic, důležitý je čas pravidelného odletu, případná zpoždění nezpůsobí žádné problémy.

Tranzitní vízum do Číny – jak vyřídit a kolik stojí

Zjistili jste, že máte vyhlédnutou (nebo co hůř – už zakoupenou) letenku s trasováním, při kterém potřebujete tranzitní vízum?

Je nutné jej vyřídit v předstihu na ve vízovém centru v Praze-Karlíně či na velvyslanectví Číny Bratislavě. Tranzitní vízum typu G stojí stejně jako běžné turistické vízum do Číny – tedy 2.700 Kč v Praze, resp. 60 € v Bratislavě. Je možné si bez poplatku navíc navolit počet vstupů do Číny, lze tedy jediné vízum za 60 € využít i pro zpáteční cestu.

Zjistíte-li potřebu víza až na poslední chvíli, existuje možnost expresního vyřízení víza do druhého dne za poplatek 95 €.

Více o vyřizování standardního víza pak najdete v našem průvodci Čínou.

Příklady itinerářů

Ztrácíte se? Asi nejste sami… Na závěr jsme pro vás proto připravili pár nejčastějších itinerářů, na které můžete při přestupu v Číně narazit.

Tranzitní vízum zdarma

• Praha – mezipřistání v Xi’anu – Šanghaj – Bali: Čínu musím opustit do 24 hodin od příletu do Xi’anu
  • Praha – Šanghaj – Bali: možný 144hod. stopover v Šanghaji
  • Amsterdam – Guangzhou – Sydney: možný 144hod. stopover v Kantonu (Guangzhou)
  • Amsterdam – Wuhan – Peking – Šanghaj – Hanoj: Čínu musím opustit do 24 hodin od příletu do Wuhanu
  • Praha – Šanghaj – Kunming – Siem Reap: Čínu musím opustit do 24 hodin od příletu do Šanghaje
  • Praha – mezipřistání v Xi’anu – Šanghaj – Kunming – Rangún: Čínu musím opustit do 24 hodin od příletu do Xi’anu
  • Mnichov – Peking – Taipei: možný 144hod. stopover v Pekingu
  • Amsterdam – Xiamen – Bali: možný 144hod. stopover v Xiamenu
  • Paříž – Guangzhou – vlak do Hong Kongu
  • Praha – Šanghaj – vlak do Hong Kongu: Čínu musím opustit do 144 hodin od příletu do Šanghaje do opuštění země, počítá se čas přechodu hranice, nikoliv čas odjezdu vlaku!
  • Praha – Peking, vlak Peking (západní nádraží) – Hong Kong: Čínu musím opustit do 144 hodin od příletu do Pekingu do opuštění země, počítá se čas přechodu hranice, nikoliv čas odjezdu vlaku!

Potřebuji vízum předem

• Amsterdam – Xiamen – Fuzhou – Bali
  • Vlak Ulánbátar – Peking (hlavní nádraží), let Peking – Praha: vlak nestaví na Západním nádraží, které je jako jediné zařazeno do možnosti bezvízového tranzitu

Sdílej článek s přáteli

Zdravím, omlouvám se za blbý dotaz. Přítel přiletí z Prahy do Pekingu, plánujeme krátký pobyt v Číně.. max 6 dní . Vlakem přejíždíme do Šanghaje a z Šanghaje do Bangkoku. V tomto případě je vízum předpokládám nutné?

před hod

Ahoj,

po pečlivém pročítání a následném kolabování jsem konečně našla velmi podobný případ letu paní Petry (příspěvek před 30 dny), jako máme my. Letenky na Bali, Vídeň – Urumqi – Kanton – Bali.

Podle všeho bychom mohli být výjimkou a nepotřebovat víza, jelikož se vejdeme do 24h na čínském území. ALE!

Cestou tam máme v Urumqi technický přestup 2:10h (tedy > 2h). Další přestup 3:20h v Kantonu. Zde se let CZ6022 změní v CZ625 do Denpasaru.

Cestou zpět let CZ626 z Denpasaru do Kantonu. Přestup v Kantonu 3:05h na let CZ6021 – dále Urumqi 2h – Vídeň.

Řeším tedy, zda kvůli tomu přestupu v Urumqi na cestě na Bali, který o něco málo přesáhne 2h, mám raději řešit vízum předem.

Netušíte, když to vízum člověk nemá a v Urumqi ho informují, že je potřeba, zda se dá dovyřídit na místě, za podobný peníz?

Moc děkuji za odpověď, Klára

• (upraveno 2019-11-07T11:59:12+01:00)

Jestli budou tolerovat přesah nad 2 h., bude třeba počkat na zkušenosti jiných a stejně to může být někdy tak a někdy jinak. Na místě určitě nejde vyřídit běžné vízum a pokud to nebudou tolerovat, nedostanete se ani do letadla směřujícího do Urumči.

Takže to vidíte podobně - ideálně koupit vízum a letět bez stresu.

Dobrý den, zeptám se tu zřejmě hodně hloupě, ale jsme z toho už trochu ve stresu.

Letíme - Vienna - Guangzhou (s technickým přistáním v Urumči) letem CZ6022. Máme hodinu na přestup a dále pokračujeme z Guangzhou - Bankgkok letem CZ363.

Zpět letíme Bangkok - Urumqi letem CZ8442 a tam přesedáme po 6 hodinách na let CZ6021 z Urumqi zpět od Vídně.

Vidíte v tom nějaký problém? Čteme hodně, že víza potřeba jsou, ale na druhou stranu jsme se nikde nedočetli, že by někoho vyloženě deportovali někam do původní destinace. Hodně lidí psalo, že problémy nebyly, už z toho začínám být trochu zmatený.

Moc děkuju za pomoc!

Kryštof Hájek

Dobrý den, zrovna v tomhle případě je poměrně jasně dáno, že víza potřeba jsou – kvůli těm zpátečním 6 hodinám přestupu. Pokud v Urumči přestupujete, bez víz lze transferovat maximálně do 2 hodin pobytu na letišti v Urumči.

Zrovna při odletu z Thajska, kde se vízové povinnosti docela důsledně kontrolují, je docela vysoká pravděpodobnost, že nebudete bez čínského víza vůbec vpuštěni do letadla.

Zkusil bych kontaktovat aerolinku nebo prodejce, u kterého jste zakoupili letenku, a požádat o změnu trasování tak, abyste i zpět letěli s přestupem v Guangzhou.

Dobrý den,

Zajímalo by mě zda mohu využít 72hodinového bezvízového tranzitu, když přestupují v Pekingu ale dvakrát za rok? Myslím tím to že jsem tenhle rok v květnu již jeden 72hodinový bevízový tranzit využil. Tak mě jen zajímá zda nebude problém když si o něj budu žádat příští rok v Březnu znovu?

Děkuji za odpověď

Kryštof Hájek

Dobrý den, počet bezvízových přestupů není nijak omezen.

Dobrý den

Let(změna čísla letu v URC, neopustíme však terminál, přílet i odlet - treminál 3:

VIENNA->URUMQI (č. 6022), URUMQI->GUANGZHOU(č.6883)

Máte prosím někdo osobní zkušenost, pokud ano, byla potřebná víza?

Díky moc!

Vrátil jsem se v sobotu, pokud letíš celou trasu CZ6022 a CZ6021 vizum nepotřebuješ, vše ostatní ano. To je i Tvůj případ. Známí letěli s námi a měli stejné trasovaní jako uvádíš, víza po nich vyžadovali. Rozdělili jsme se v Urumqi a potom opět pokračovali společně z Guangzhou na Langkawi. Ta drobnost je stálá 2700,- za tranzitní vizum.

cali

Někde se tady tady ve fóru psalo, že po příletu do Urumči parta Čechů nebo Slováků, letěla dále CZ6022 a část tím vnitrostátním, pak se sešli v Kantonu, všichni bez víza.

Není to tento post, ale je také k věci - "Psala jsem si s paní, která letěla pře měsícem, také se jí v Urumqi měnilo číslo letu (z CZ 6021 na CZ6883), přestup trval 3 hodiny, vízum neměla a vše bylo v pořádku. Jak jste to nakonec řešil vy?"

Myslím, že tam není jednoznačná direktiva, ale něco podobného jako bylo s permitem v Pekingu pod 24h. Mě a řadu dalších pustili, někoho ne...

Dobrý deň,

Rýd by som sa spýtal, keď plánujem letieť z Viedne do Japonska s medzipristátím v Pekingu a technickým stopom v Dalian . Ako je to s tranzitným vízum? Ak som to dobre pochopil, tak keď neprekročím 24 hodín, tak nepotrebujem tranzitné vízum? A ak sa smiem spýtať, nakoľko s tým nemám zatiaľ žiadne skúsenosti, čo to znamená ten technický stop? Ďakujem.

A nechcete si ušetřit nervy a prostě letět s jinou aerolinkou, bez přestupu v Číně?

V opačném případě si klidně můžete přečíst článek výše.

Dobrý den,

mám letenky na let CZ6022 a CZ6021, tudíž z výše uvedeného nepotřebuji tranzitní vízum. (24 hodin do odletu z Číny stíhám.) Kde se dají tyto informace oficiálně najít? Zajímá mě to především pro další lety. Kontaktoval jsem aerolinky, ambasádu, projel spoustu diskuzí a nikde ani zmínka, až teprve tady.

Ještě pro upřesnění, při zpátečním letu máme 13 hodin na přestup a od aerolinek hotel. Jak to probíhá, aby mě pustili z letiště?

Díky za info.

K.

Ahojte, hledala jsem na netu a jsem z toho trochu zmatená. 22.11. letíme Mnichov-Peking-Auckland. Přílet do Pekingu máme 4:45 a odlet 1:05 (v Pekingu tedy budeme 20 hodin 20 minut). Můžeme během této doby navštívit Velkou čínskou zeď? Na stránkáchMZV jsem se dočetla, že můžeme navštívit jen oblast daného města. (viz MZV Turisté mohou vstupovat do níže uvedených měst a pobývat zde po dobu 72 hodin bez víza za níže uvedených podmínek: -pohyb turistů je omezený pouze na oblast vstupu (navštívit více měst není možné); Je velká čínská zeď brána jako oblast Pekingu?

Díky moc.

H.

Kryštof Hájek

Ahoj, stránky MZV jsou neaktualizované (často i několik let :) ). Nyní je možné v Pekingu pobývat bezvízově 144 hodin a je možné navštívit i Velkou čínskou zeď. Můžete se pohybovat po celé provincii, ve které Peking leží, což znamená i zeď.

moc děkuji za odpověď. Takže po příletu do Pekingu si máme najít nějakou přepážku a požádat o bezvízový vstup do země? Někde jsem se zase dočetla, že do země nepustí, pokud tam nebudeme déle než 24 hodin. Omlouvám se za mé otázky, hledala jsem dost na netu, ale dohledala jsem pár rozporuplných informací, takže se raději zeptám :)

Ano, je to tak, hledejte přepážku. Do země můžou a nemusí pustit. Pokud by vás chtěla ještě před přepážkou odehnat nějaká "pomocnice" s tím, že nemůžete do města, tak se jí nějak šikovně vyhněte a jděte k přepážce, tam se skutečně rozhoduje. 😊

Informace jsou rozporuplné, protože i rozhodování čínských soudruhů je rozporuplné. Je lepší počítat s nejhorším a doufat v nejlepší. 😁

Dobrý den,

omlouvám se za dotaz, ale jestli chápu správně tak nepotřebuji žádná víza pokud letím z Vídně - CZ6022 - s technickým stopem v Urumqi - přestupem v Kantonu - cílová stanice Manila. Vše máme s opuštěním Číny do 24 hodin.

Děkuji

Kryštof Hájek

Dobrý den, pokud se vejdete do 24 hodin (počítá se od přistání v Urumči do odletu z Kantonu), pak víza potřeba nebudou.

Dobrý den, letím z Prahy do Bangkoku letem MU786. Mezipřistání Xi-An a následně odlet ze Šanghaje ve 21.25 tentýž den. Tzn. , že stihnu opustit Čínu do 24 hodin a nebudu potřebovat vízum ? Díky za info.

Kryštof Hájek

Dobrý den, nebudete potřebovat.

Děkuji :-)

• Přidal se před 13 dny
  • Napsal 1 komentář
  • (upraveno 2019-10-30T19:03:56+01:00)

Dobrý den,tímto letem letím také,tak jsem se chtěla zeptat,zda letíte také 12.12.2019 ve 21:20?

Dobrý den, ano letíme

disponuji letenkou PRG-HEL-CAN zpáteční a zamýšlím dokoupit CAN-HKG-TPE rovněž zpáteční. Budou třeba víza? Díky za odpověď

Podle mě ne, pokud Váš pobyt v Kantonu nepřesáhne 72 hodin (na každé cestě).

přiznávám, že se v tom neorientuji a nevím, zda cesta CAN-HKG nemusí být pozemní cestou viz PŘI PŘESTUPU V KANTONU (GUANGZHOU), ŠEN-ČENU (SHENZHEN) A JIEAYANGU SE MŮŽU VOLNĚ POHYBOVAT PO CELÉ PROVINCII GUANGDONG A OPUSTIT ČÍNU I PŘES SILNIČNÍ ČÍ NÁMOŘNÍ PŘECHODY DO HONGKONGU (POUZE S JÍZDENKOU NA AUTOBUS/LOĎ ZAKOUPENOU DOPŘEDU A VYTIŠTĚNOU) ?? ještě zvažuji dokoupit variantu CAN-HKG-BKK

• Přidal se před rokem
  • (upraveno 2019-10-27T20:33:25+01:00)

Už je to delší doba, co jsem to zjišťoval (rok zpátky), ale tenkrát platilo, že na pozemní cestu (vlak, loď) to vízum nevydali. Člověk musel mít LETENKU z Kantonu někam mimo Čínu (stačil i Hongkong nebo Taiwan). Třeba někdo poskytne aktuálnější informace.

Kryštof Hájek

Může opustit i přes silniční přechody, ne musí. Letecká cesta se na bezvízový pobyt vztahuje vždy, pokud nepřesahnete povolenou dobu pobytu.

varianta HEL-CAN 12h pobyt (separátní letenka CAN-HKG-BKK-HKG-CAN) 12h pobyt CAN-HEL je tedy OK bez víza

Chci se zeptat kamaradka leti na Filipiny, mezipristani v Kantonu je 19h,ale jeste budou mit techn. prestavku v Urumqi, potrebuje tedy ta tranzitni viza a nebo ne? Z Vidne leti do Kantonu letem 6022, dal uz je to jine cislo letu. Dekuji predem za odpoved.

Dobrý den, chci se jen ujistit, že výše napsané info chápu správně... máme koupené letenky do Malajsie přes Čínu. Letíme z Vídně zmíněným letem 6022 a zpět 6021. Na letenkách máme napsáno, že je v Urumči technický stop kvůli kontrole víz. Přílet letu 6022 je v Kantonu, kde máme přestup (lehce přes 2 hodiny) směr Penang. Nazpět pak stejná trasa, tj. Penang -> Kanton, kde je ale přestup 20 hod a následně letem 6021 Kanton -> Vídeň s technickým stopem - kontrola víz v Urumči. Jestli jsem to dobře pochopila nemusíme mít žádná víza a neměl by s tím být v Číně žádný problém....?

Kryštof Hájek

Dobrý den, obávám se, že ve vašem případě to tak jasné nebude. U uvedených letů skutečně vízum potřeba není, ale pobyt v Číně (tj. doba mezi dosednutím letadla na čínskou půdu a odletem z ní) nesmí přesáhnout 24 hodin, což asi při zpáteční cestě nesplníte.

Kdyby sem napsala přesné časy zpátečních letů, bylo by to mnohem jasnější.

Kryštof Hájek

Myslím, že informace o 20hodinovém přestupu stačí, vzhledem k tomu, že doba letu Kanton - Urumči je 5 hodin.

Tak to jo. Já to myslel obecně, spousta lidí se tu ptá, ale že by se obtěžovala přesně popsat své lety, to ne...

Ahoj všem, sice myslím, že víza do Číny nebudou potřeba a budou postačovat jen ty pro přímý přestup. Může mi to ale někdo potvrdit?

Máme lety: 31.10. let 6022 z Vídně do Bayiunu s technickým stopem v Urumqi (nemění se číslo letu) a následně s mezipřistáním 2,5h v Baiyunu a odletem do Jakarty letem 387, let zpět z Jakarty 13.11. 3038 s příletem do Baiyunu v 19:55 a pak přestup 13h 5 min a následně odlet (opět s technickým stopem v Urumqi - číslo letu se nemění) v 9:00 lete 6021 do Vídně.

Je moje dedukce správná, že na cestě tam dostaneme víza v Baiyunu na 144 h a zpět to samé a Urumqi není třeba řešit? Díky moc všem, jsem z toho trochu divoká

Kryštof Hájek

Ahoj, dostanete povolení jen na 24 hodin (to je vždy, když je více zastávek v Číně, viz výše), což ale nic nemění na tom, že klasické vízum z ambasády potřebovat v tomto případě nebudete.

Díky moc Kryštofe ;)! Celkem se mi ulevilo :D

Dostanete ale jen 24 hodin.

Ahoj, když je transit v Urumči (klasický transfer, ne technický stop) o délce 13 h, tedy delší než 2 hodiny, ale pak už další zastávka v Číně není, tudíž je to jediný stop, počítá se to do odstavce 1 toho článku, tedy že vízum není potřeba?

Díky,

Kryštof Hájek

Ahoj, první odstavec je rozdělen do maximální možné doby, která se v daných městech počítá do bezvízového tranzitu. V Urumči to jsou jen 2 hodiny, tedy vízum by potřeba bylo.

Dobrý den, letím z Vídně na Bali, cestou tam mám jednu technickou v Urumqi a pak přestup 3,5h v Kantonu, cestou zpátky je přestup 2,5h v Kantonu a 2,5h v Urumqi. Potřebuji vízum? A popřípadě jaké?

Mnokrát děkuji, Adam

Kryštof Hájek

Tím si právě nejsem tak jistý. Je už snad potvrzené, že bezvízový tranzit funguje s technickým mezipřistáním v Urumči, kdy se pokračuje tím samým letadlem a člověk při mezipřistání neopouští mezinárodní tranzit. Pokud ale má Adam na zpáteční cestě "tvrdý" přestup, může být situace odlišná. Já aspoň nečetl žádné komentáře, kdy by při klasickém přestupu nebylo potřeba vízum.

• (upraveno 2019-10-14T15:20:19+02:00)

Záleží na číslu letu, pokud máš stejné z Kantonu do Prahy, pak ok. Ale kámoš to koupil a teď zjistil, že má zpátky 2 separátní lety CZ6886 a CZ6021 s layover 2:35h a je z toho dost na krupici...

Právě proto se ptám, ano, cestou tam se jedná o technický stop, let číslo 6022, avšak zpátky letím z Kantonu do Urumqi letem 6886 a dále teprve z Urumqi do Vídně letem 6021. Jsem z toho docela jelen...

Jo ja jsem si nevsiml, ze u cesty zpet ma tvrdy prestup v urumqi. Ano beru zpet. Situace muze byt jina.

Ja mel tvrdy prestup v PEK 13 hodin s CZ a klasika: dostal jsem vizum, hotel, odvoz atd. Klasicky servis.

cali

Kdy letíš? Leda googlit a hledat zkušenosti těch co to proletěli...

19.11. tam a 30.11. zpátky. Googlím jak o život, ale jediné, co jsem z internetu dostal je, že v Číně neposuzují stejnou věc stejně...

• (upraveno 2019-10-14T15:48:42+02:00)

Mila pani na CZ podpore ve Frankfurtu ceska zhodou okolnosti potvrdila ze i kdyz je technicky stop v Urumqi je nutne mit viza. Klasicky cinsky turisticky. Pro Kanton to neplati. Tam je visum na 24 hodin zdarma po priletu.

Tak jsme to snad rozsekli.

Jeste prizvukovala, ze je nutne vybavit vizum uz pred cestou.

cali

Milé paní bych nevěřil, těch prototichůdných informací jsou mraky. Ten let tam, pokud to je 6021 v pohodě, zpátky 6022 taky. To už tady proběhlo, že to nějací Češi a Slováci proletěli. Průserový z mého pohledu je ten vnitrostátní let CAN - URC, ale věřím, že i toto by mohlo jít. Někdo tady psal, že bez víza byli i lidé, kteří měli v URC delší layover a tedy do CAN museli logicky přiletět vnitrostátním letem.

Svata pravda. Cina je holt takova. Staci aby byl na check inu nejaky aktivni cinan a zepta se kde mate visum a je to. Bohuzel Cina je takova. Jeden rekne A druhy rekne B a treti C. A pak si vyber. Za mne: To ze to nekdo proletel neni duvod proc by se to mohlo podarit znova. Argumentovat tim, ze ale Honza z Prahy minuly tyden letel taky a nemel problem. Proste nechces se nekde dohadovat s cinskymi celniky nevim kde. Na tohle se u cestovani nikdy nespoleham.

Za mne by jsem hledal jine lety. Pro klid.

Upřímně, tento problém by se mohl případně objevit až na cestě zpátky a co se může stát horšího, než že mě deportují?

Kryštof Hájek

Může se stát to, že vás na Bali bez víza vůbec nevpustí do letadla a vy budete muset hledat náhradní spoj, na vlastní náklady. Taky nemusí, ale riziko je podle mě větší než zanedbatelné.

Dobře a k čemu mi bude další spoj, když stejně pořád nebudu mít vízum?

Ne další spoj, ale spoj s jinou aerolinkou, s přestupem při kterém nepotřebujete vízum.

Kryštof Hájek

No to je právě to, co se může stát. Budete si muset najít jiný spoj s jinou aerolinkou a jiným trasováním, kde vízum nebude potřeba. Stát se to nemusí, ale jak říkám, riziko existuje, osobně bych do něj asi nešel a vízum radši pořešil dopředu. Je to vopruz, je to drahý, ale je to jistota.

Bydlím na druhém konci republiky, než je Praha, i kvůli tranzitnímu vízu se tam musí člověk dostavit osobně?

Lukáš Horák

Určitě bych ještě zkusil možnost změny letenky, aby v itineráři nebyl ten "tvrdý přestup". Takže kontaktovat prodejce nebo přímo aerolinku, pokud je kupováno tam. Jestli jste kupoval např. u Gotogate, tak to už je předem prohraný boj.

Nad tím jsem taky přemýšlel, kupoval jsem to přes Pelikána, psal jsem jim včera mail, ale posílají mi jen spamy, jak mě krásně na Bali ubytují. Co si myslíte o tomto článku?

Já bych řekl, že ten článek je ohledně víz matoucí. Autor si to vyzkoušel na případu, který projde, ale generalizuje, že je to pohoda vždy. Nejdřív jakž takž správně (u jiných čísel letů by to ale asi nebylo správně) napsal: "Pasažieri, ktorí letia cez čínske letisko Urumči (URC) do tretej krajiny nepotrebujú takéto víza. Musia však odletieť z Číny do 24 hodín od pristátia v Urumči (URC). Ide najmä o lety CZ6022 a CZ6023."

Následně ale napíše nesmysl: "Po technickej zastávke v Urumči ťa čaká párhodinový let do Kantonu, kde už nasadneš na lietadlo do finálnej destinácie. Podľa dĺžky prestupu dostaneš v Kantone aj príslušnú pečiatku na tranzitné víza. Buď je to 24 hodín, alebo 48, no pokojne aj 6 dní. Takže s týmito tranzitnými vízami môžeš opustiť letisko."

Mezitím ještě kritizuje: "Dokonca sa niektoré nemenované cestovateľské blogy po našej prvotnej informácii o bezvízovej ceste vyjadrili, že nehovoríme pravdu. "

cali

Jak jsem pochopil, tazatel nemá problém s letem tam s technickým stopem v URC, ale hlavně vnitrostátním letem nazpět CAN-URC CZ6886...

Tazatel potřebuje tranzitní vizum.

Dobrý den, na konci roku letíme do Thajska přes Šangaj, kde máme na cestě tam 11 hodin a na cestě zpět 18 hodin mezi lety. Chtěli bychom čas mezi lety využít k návštěvě Šangaje. I když by nám mělo stačit tranzitní vízum zdarma, tak výše se píše, že nám hrozí nebude povolen vstup do země bez řádných víz. Prosím o radu, jak to tedy v dnešní době je. Jaká je šance, že nám nebude udělen vstup na území ČLR. Děkuji.

před měs

Ahoj, pokud letíte Praha > Šanghaj > Bangkok, to znamená po příletu do Číny máte mezinárodní odlet (Bangkok), tak nepotřebujete vízum. Absolvoval jsem konkrétně tento stejný let a pustili mě bez řečí, jen jděte k přípážce pro krátkodobé vízum zdarma (je jasně označená). Byl jsem takto na X hodin v Číně během přestupu v Šanghaji už třikrát a vždy bez jakýchkoliv komplikací, jen ukažte palubenku, že letíte dál.

Ahoj Honzo, přestě tak letíme (Praha > Šanghaj > Bangkok a zpět Phuket > Šanghaj > Praha). Díka za odpověď :)

Dobry den, mozna uz to tu presne zaznělo, ale radeji se zeptam znovu. Mame letenky na Bali. Letíme z Vídne přes čínu do Guangzhou ale mame technicky stop v Urumči - 2h a potom letíme do Guangzhou. a tam čekáme 3h a pak letíme do Despansaru. Číslo letu je CZ6022 a pak CZ0625.

Když letíme zpět mame uplne to same stim ze letim CZ0626 - v Guangzhou čekáme 4,5h a opet technicky stop v Urumci - 2h . číslo letu je CZ6021. Dneska jsme byla na Ambasade v PHA , se ptat zda potrebujeme Tranzitni vizum ? Odpoved byla z Ambasady, zavolejte si na letiste do Urumci a na emigracni. Vim ze tu probehla diskuze a proto se ptam znovu. Dekuju za odpověď

Kryštof Hájek

Dobrý den, v těchto případech platí dle zkušeností ostatních cestovatelů výjimka a vízum nepotřebujete.

Tak diskuzi jste četla, tak proč se ptáte znovu? Že neví na ambasádě je min. zarážející a svědčí to o tom, že se vám může přihodit cokoliv. Stačí, aby se v Urumci špatně vyspali :-) Kazdopadne tu pak napište, jak jste dopadla. Ja jsem myslim četl zatím dvě pozitivní zkušenosti, ze to bylo bez problému při různých číslech letu a prestupu do 2 hod v Urumci. Každá další zkušenost dobrá.Aspon pro ty, co by podobnou aerolinku a tuto trasu rádi využili, ale maji ještě strach.

Dobrý den pane Hájek

mám dvě možnosti letu na Bali.Vídeň -Kanton- Bali.V kantonu chceme udělat Třídenní stop zajet rychlovlakem do Šen zenu.

A nebo letět Praha mezipřistání Amsterdam a ostatní je stejné.Nebylo mi zcela zřejmé jestli můžeme mít nárok na bezvízový styk i v tomto případě.O bezplatné tranzitní vízum žádám na letišti ze kterého odlítám?

Děkuji moc za vaši odpověď. S.Kantor

před měs

Nejde o to, jaké máte mezipřistání mimo Čínu, ale jaké máte mezipřistání v Číně. Pokud pouze v Kantonu a nikde jinde (ani žádný "technický stop"), tak si tam třídenní stop udělat můžete. O bezvízový vstup (opravdu to není to samé, co tranzitní vízum), si žádáte na letišti, které chcete opustit, tj. přímo v Kantonu.

Jinak myslím, že z článku to zřejmé je. (Co v článku není a je to třeba hledat v diskuzi pod ním, jsou lety s mezipřistáním v Urumči a Kantonu, ale ty zase vylučují návštěvu Kantonu na více dní.)

Ahoj, mám dotaz při transferu přes Čínu na konci října. Celý transfer přes Čínu proběhne do 24 hodin.

Let č. 6002 z v Vídně - Urumči - Guangzhou a odtud letem 625 do Denpasar, Bali.

Děkuji za radu.

Viz níže.

Načíst všechny komentáře

Přečti si také ...

Zakázané věci do letadla a co nesmí do příručního zavazadla
David Eiselt 2019-10-04T15:06:00+02:00 6 komentářů

Z důvodu bezpečnosti letecké dopravy je přeprava některých předmětů omezena či zcela zakázána. Pojďme se podívat na seznam věcí, které bychom si s sebou do letadla určitě brát neměli. Co do…

Jak si poprvé půjčit auto v zahraničí
Kryštof Hájek 2019-09-05T09:21:00+02:00 42 komentářů

Na světě existuje spousta destinací, kde to bez půjčeného auta prostě není ono. Ať už chcete poznávat přírodní krásy USA, vydat se napříč Novým Zélandem či Jižní Afrikou, nebo zkrátka jen chcete být…

Kde hledat nejlevnější letenky?
David Eiselt 2019-08-29T14:32:00+02:00 52 komentářů

Žádná správná cestovatelská diskuze se neobejde bez typické otázky „Kde koupím nejlevnější letenky do…?“. Bohužel zejména ve facebookových skupinách, ale i na mnoha webových portálech se dočtete…

Odbavené zavazadlo – cena, váha a rozměry
Kryštof Hájek 2019-08-15T11:57:34+02:00 0 komentářů

I přes trend poslední doby, kdy čím dál více cestovatelů létá jen s příručními zavazadly, se stále najde mnoho lidí, kteří se omezovat nechtějí a rádi si s sebou na dovolenou přibalí více…