Sv. Tomáš: Sotva sjízdné cesty na Princově ostrově a plavba ve vydlabaném kmeni

Po šíleném letu na Princův ostrov přichází čas si trochu odfrknout, to se ale změní když se seznámíme se stavem silnic, na kterých hrozí, že auto skončí na střeše. Pak musíme spát tři v jedné posteli

čtení na 19 minut
hodnoceno 16 x

Cestopis z roku 2021 napsal Jan Vidim

Jak se ti cestopis líbil?

Zážitky pro tebe sepsal Jan Vidim
Cestopis byl naposledy aktualizován 2021-12-22T12:51:46+01:00

Jan Vidim procestoval 42 zemí světa světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne.com se přidal před 3 lety a napsal pro tebe 4 úžasné cestopisy.

Zobrazit profil

Jakub Langer

Díky! Čtením jsem se opět na chvíli vrátil na úžasný ostrov São Tomé a také se mi tím podpořilo snění o ostrově Príncipe, který bych také někdy chtěl navštívit. Snad to výjde!

Snad pro pár mírně lusofonně nadaných čtenářů bych zmínil, že je jedná o ostrov Príncipe (čti Príncipi). A také ten Ostrůvek Koz je zkrátka Ilhéu das Cabras, podobně jako Ilhéu das Rolas (Ostrůvek hrdliček, holubic).

Snad jen dotaz. Pokud nějací 'companheiros' vážně udělali chybu a postavili 'o Marco do Equador' asi o 100 metrů jižněji než má být, tak by snad měl být tento Památník Rovníku přímo na severním pobřeží ostrova Rolas nebo už pár metrů ve vodě? Předem díky za info, já to tam GPS tenkrát ani neměřil.

Snad ještě jeden tip, jak se vyhnout poněkud dražšímu taxi z letiště do města São Tomé nebo naopak. Je vhodné si tento odvoz dopředu domluvit s majitelem ubytování.

Jan Vidim

Nejsem si jistý že rozumím dotazu ohledně rovníku, ale podle moji GPS byl rovník někde v trávě jak je na fotce. A pak když se šlo 50 až 100 metrů jizneji došlo se k památníku. Podle mého měření tedy skutečný rovník doopravdy prochází Rolas.

Nás právě chtěl obrat majitel ubytování který chtěl 10 EUR za osobu. Real cena je 10 EUR za auto.

Jakub Langer

Právě díval jsem se na to na googlemaps (na mapy.cz Marco do Equador chybí), a právě mi těch 100m severně od památníku připadalo už na pobřežní linii nebo nějaký ten metr ve vodě. Pokud jen 50m, pak ok, to klidně může být v nějakém hustčím hvozdu či trávě 🇸🇹

Kryštof Hájek

Paráda, za tenhle cestopis obzvlášť díky. Nějak mi unikl a až teď jsem se k němu dostal. Každopádně se na Tomáše chystám už dlouho a každá informace, navíce takhle hezky podaná, se cení. Super!

Díky za pochvalu

Avatar uživatele STA86
STA86

Děkuju za obě dvě části, hezky napsáno a oceňuji i praktický informace :-)

O Sao Tome už delší dobu přemýšlím, mám takovou zvláštní slabost pro nejrůznější díry na konci světa - zejména když tam jsou pěkný přírodní pláže bez lidí :-) A procházky džunglí mně taky baví.

Určitá "nerozvinutost" je něco co mně na téhle zemi láká a zároveň trochu odrazuje v kombinaci s tím, že portugalsky si umím akorát objednat pivo :-) Ale informace ohledně větší rozšířenosti francouzštiny je pro mně nová a rozhodně pozitivní, s tímhle jazykem už jsem na tom trochu líp :-)

Jan Vidim

Děkuji, za plážema rozhodně na Principe, ty na Sao Tome mírně zklamaly občasnými odpadky...

Není se vůbec čeho bát. Sám mám možná i radši když ne úplně umím jazyk, o to je vyprávění si čehokoliv větší sranda. Já se naučil portugalsky fakt až v letadle a pro začátek dobrý... Stačí znát čísla a trochu cit pro jazyky, ono se to nějak podá...

Jinak ano je to díra, nefunguje ani mobil ani kreditka