2. Afrika
  3. Svatý Tomáš a Princův ostrov
  4. Sv. Tomáš: Sotva sjízdné cesty na Princově ostrově a plavba ve vydlabaném kmeni

Sv. Tomáš: Sotva sjízdné cesty na Princově ostrově a plavba ve vydlabaném kmeni

Po šíleném letu na Princův ostrov přichází čas si trochu odfrknout, to se ale změní když se seznámíme se stavem silnic, na kterých hrozí, že auto skončí na střeše. Pak musíme spát tři v jedné posteli
Cestopis z výpravy „Svatý Tomáš a Princův ostrov“ z roku 2021 napsal Jan Vidim

Zážitky pro tebe sepsal Jan Vidim

27. 11. 2021, poslední aktualizace 2021-12-22T12:51:46+01:00

Jan Vidim a procestoval 39 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsal pro tebe 3 cestopisy .

Jakub Langer

Díky! Čtením jsem se opět na chvíli vrátil na úžasný ostrov São Tomé a také se mi tím podpořilo snění o ostrově Príncipe, který bych také někdy chtěl navštívit. Snad to výjde!

Snad pro pár mírně lusofonně nadaných čtenářů bych zmínil, že je jedná o ostrov Príncipe (čti Príncipi). A také ten Ostrůvek Koz je zkrátka Ilhéu das Cabras, podobně jako Ilhéu das Rolas (Ostrůvek hrdliček, holubic).

Snad jen dotaz. Pokud nějací 'companheiros' vážně udělali chybu a postavili 'o Marco do Equador' asi o 100 metrů jižněji než má být, tak by snad měl být tento Památník Rovníku přímo na severním pobřeží ostrova Rolas nebo už pár metrů ve vodě? Předem díky za info, já to tam GPS tenkrát ani neměřil.

Snad ještě jeden tip, jak se vyhnout poněkud dražšímu taxi z letiště do města São Tomé nebo naopak. Je vhodné si tento odvoz dopředu domluvit s majitelem ubytování.

• (upraveno 2021-12-21T10:27:43+01:00)

Nejsem si jistý že rozumím dotazu ohledně rovníku, ale podle moji GPS byl rovník někde v trávě jak je na fotce. A pak když se šlo 50 až 100 metrů jizneji došlo se k památníku. Podle mého měření tedy skutečný rovník doopravdy prochází Rolas.

Nás právě chtěl obrat majitel ubytování který chtěl 10 EUR za osobu. Real cena je 10 EUR za auto.

Jakub Langer

Právě díval jsem se na to na googlemaps (na mapy.cz Marco do Equador chybí), a právě mi těch 100m severně od památníku připadalo už na pobřežní linii nebo nějaký ten metr ve vodě. Pokud jen 50m, pak ok, to klidně může být v nějakém hustčím hvozdu či trávě 🇸🇹

Kryštof Hájek
  • Právě online

Paráda, za tenhle cestopis obzvlášť díky. Nějak mi unikl a až teď jsem se k němu dostal. Každopádně se na Tomáše chystám už dlouho a každá informace, navíce takhle hezky podaná, se cení. Super!

Díky za pochvalu

Avatar uživatele STA86
STA86

Děkuju za obě dvě části, hezky napsáno a oceňuji i praktický informace :-)

O Sao Tome už delší dobu přemýšlím, mám takovou zvláštní slabost pro nejrůznější díry na konci světa - zejména když tam jsou pěkný přírodní pláže bez lidí :-) A procházky džunglí mně taky baví.

Určitá "nerozvinutost" je něco co mně na téhle zemi láká a zároveň trochu odrazuje v kombinaci s tím, že portugalsky si umím akorát objednat pivo :-) Ale informace ohledně větší rozšířenosti francouzštiny je pro mně nová a rozhodně pozitivní, s tímhle jazykem už jsem na tom trochu líp :-)

Jan Vidim

Děkuji, za plážema rozhodně na Principe, ty na Sao Tome mírně zklamaly občasnými odpadky...

Není se vůbec čeho bát. Sám mám možná i radši když ne úplně umím jazyk, o to je vyprávění si čehokoliv větší sranda. Já se naučil portugalsky fakt až v letadle a pro začátek dobrý... Stačí znát čísla a trochu cit pro jazyky, ono se to nějak podá...

Jinak ano je to díra, nefunguje ani mobil ani kreditka

Krížom-krážom zimným Arménskom
tonic 2022-01-19T10:30:33+01:00 0 komentářů
Arménie 2022

Premiérový výlet roku 2022 - od Jeravanu až po iránsku hranicu na Nive. Viac na mojom blogu:https://tonicove.sk/krizom-krazo...armenskom/

Vánoce na Islandu s kachničkou Jarynem 🐥💛
Jaryn 2022-01-17T23:12:46+01:00 0 komentářů
Island 2021

Jak jsme se vydali strávit Vánoce na Islandu.. s vodopády, gejzíry, koupáním a polární září 🎄 ( Budget 10 000 CZK). Halló ❄️Na Islandu už jsem byl.. a hned několikrát 🤭 Nádherná příroda kousek od evropské pevniny doslova volá srdce všech jejích milovníků 💛 A když k tomu zavolá i Wizz, že má super levné letenky,…

Od pobřeží k pobřeží.
Zbyněk Milfait 2022-01-17T19:54:49+01:00 0 komentářů
Argentina 2019

Město tanga Buenos Aires, ráj vinařů Mendoza, ráj trekařů N.P. Aconcagua a přístavní Valparaíso.. Jedno z nejhezčích měst na světě dle mého vkusu leží u Atlantiku a má i krásné a výstižné jméno - Buenos Aires. Vzduch je zde vzhledem k blízkému oceánu a množství stromů a parků v blízkosti centra…

Tenerife - bez půjčení auta

Tenerife - nádherná destinace vhodná k návštěvě v kteroukoliv část roku. Tenerife je super i na aktivní dovolenou s dětmi. Najdete tam i jednoduché túry, které zvládl v pohodě i můj 6letý syn.…