PF 2023

Jízda, kterou chceme zopakovat aneb Pour Féliciter 2023

2022-12-31T12:44:07+01:00

Let číslo 2022 se chýlí ke konci a nám krom zapnutí bezpečnostních pásů před přistáním nezbývá už nic jiného, než si jej tradičně zrekapitulovat.

Ačkoliv to letos zprvu vypadalo na další bullshit rok v řadě, nakonec to dopadlo dobře. Sakra dobře. Alespoň do té doby, kdy se bavíme v rovině cestovatelské a byznysové.

Rok 2022 trhal rekordy, které nakonec rozcupoval do nejmenších kousků.

Za letošní rok jste si zobrazili přes 27 milionů stránek, což je o 73 % více, než loni a 23% nárůst oproti předcovidovému roku 2019. Nejvytíženějším dnem byl 20. červen, kdy jste naše stránky načetli 120 tisíckrát. V mnohých dalších sledovaných vertikál jsme vyrostli i více jak pětinásobně. K tomu všemu jste navíc přihodili téměř 300 nových cestopisů.

A jak to bylo s obsahem?

Nejlepší akce roku 2022

Je tomu zhruba 5 let, kdy jsem poprvé začal strašit s tím, že akčním letenkám brzy odzvoní. Dnes si troufám tvrdit, že se tomu tak už skutečně stalo.

Stalo se tak ale nepřímo. Dobrých cen za letenky je stále kvantum, jen naše rozlišovací schopnosti nejsou tak akční, jako tomu bývalo. Bergamo za 500 Kč, USA za 8 tisíc? To už málokterého pravidelného čtenáře zvedne ze židle.

Svou roli hraje i faktor kvantity, kdy z jednoho termínu a 2 míst nelze za nás udělat akci hodnou tisícero shlédnutí a na webu nemáme vhodný formát, jakým bychom o této letence mohli informovat. Celé tohle téma si zaslouží více prostoru a dá se rozebrat z různých úhlů pohledu. Tak si jej nechám na jindy a nyní se vrhneme na akce, které zaručeně přistály v emailových schránkách mnohým z vás

Cestování vlakem

Tradičně největší zájem cestovatelů si užíval přímý vlakový spoj Regiojetu z Prahy do Chorvatska. Z jeho stínu však vystoupila mnohem lákavější akce pro opravdové cestovatele, a to 50 % sleva na evropskou jízdenku:

Letenky z Prahy

I letos se daly sehnat zpáteční letenky pod 300 Kč z Prahy. Mířily převážně do Itálie. Nově do Turína a v omezeném počtu i do Říma. U dálkových tras však bylo také hned několikrát veselo:

Letenky z Vídně a okolí

Častěji se levné letenky objevují z letišť v okolí, zejména z Vídně a Německa. Jedinými letenkami, které se opakovaly napříč rokem, byly ty z dílny Saudi Airlines. Kombinované tarify do jihovýchodní Asie z Vídně nebo v byznysu z Athén udělaly radost mnohým cestovatelům. Koukněte se na ty nejlepší letenky roku 2022:

Nakonec to s rokem 2022 nebylo tak zlé a minimálně do pestrosti se vryl jako jeden z těch úspěšnějších za posledních 5 let.

Naši průvodci

Několikaletá snaha konečně sklízí své ovoce. V letošním roce sekce průvodců zcela převzala dominanci v rámci našeho obsahu a jak z hlediska návštěvnosti, tak i ekonomického žene web kupředu.

Vždy jsem říkal, že „cestuj levně“ není jen o levné letence, ale k ní je třeba připočítat i dopravu z/na letiště, tipy k ubytování, počasí, vízům a dalším nákladům včetně vstupného na atrakce a jídla na místě. S průvodci se toto heslo a myšlenka zhmotnila.

Mezi naše nejčtenější průvodci patří:

Absence mimoevropských lokalit je daná stále přetrvávající obezřetností ať už kvůli Covidu nebo bezpečnostní a ekonomické situaci.

S průvodci máme stále velké plány. Nepřidáváme pouze nové lokality, ale upravujeme a zlepšujeme obsah, aby vám co nejvíce pomohl.

Nově si třeba můžete vyfiltrovat nejlepší pláže na Sardinii a vidět je přehledně na jedné mapě. Štítky postupně doplňujeme i k dalším průvodcům.

Ostatně aktualizace obsahu je něco, co nás trápí nejvíce a ve dvou lidech se prostě stíhat nedá. Pokud následující měsíce zůstanou pozitivní, budeme hledat posilu.

Naše zájezdy

Zájezdy, respektive meta vyhledávač zájezdů je něco, čemu se poslední měsíce neustále věnujeme. Organizované zájezdy pro nás byly dlouho tabu, což se s příchodem Covidu změnilo a my jsme byli nuceni hrábnout i do tohoto šuplíku, který nás nakonec začal i dost bavit.

S kompletním odchodem DER Touristik (Fischer, Exim, Nevdama) z Invie a tím, jak lidé začali rezervovat služby přímo u cestovních kanceláří (ale i u leteckých společností) a vyvarují se prostředníkům, je srovnávač přirozeným vyvrcholením současného trendu.

Vy víte kam, my víme u koho nejlevněji zakoupit. Jednoduché a znovu se vracíme k myšlence „cestuj levně“.

Dnes máme zapojené největší subjekty na trhu - Čedok, Fischer/Exim a Blue Style. Na jednom místě srovnáte největší nabídku zájezdů určenou pro český trh.

Systém jsme v prosinci několikanásobně zrychlili a čekání na vyhledání či odfiltrování nabídky zabere zhruba 1 vteřinu. Vyzkoušejte sami si vyhledat třeba nejlevnější dovolenou v Egyptě.

Na vývoji budeme ještě pár dní pokračovat - chystáme např. cenové mapy nebo detaily hotelů. Poté se vrátíme zpět k obsahu.

Závěr

Letošní rok byl pro nás otočkou o 180°. Po předešlých letech naplněných mírně negativní až vyhořelou náladou, která se táhla daleko před rok 2020, budeme do dalšího roku vstupovat plní elánu a odhodlání znovu dobývat internet cestovatelským obsahem.

Cestovatelé, děkuji vám za přízeň a přeji vám jen to nejlepší do nového roku! Pevné zdraví, lásku a nějakou tu kačku na cestování.