Článek je neaktualizován. Nejnovější informace soustřeďujeme zejména do průvodců po jednotlivých státech (záložka Koronavirus) a do Mapy cestovatele.

Stále častěji se ptáte, do kterých zemí lze cestovat bez nutnosti negativního testu a dalších omezení. Kromě přehledné mapy světa pro cestovatele jsme pro vás připravili i seznam států, kam můžete vyrazit na dovolenou. Výpis jsme rozdělili na země, do kterých lze cestovat úplně bez testu a země, do kterých lze vyrazit pouze s negativním PCR-testem, ale pro přehlednost zahrnujeme i země, do nichž cestovat nelze vůbec nebo jen s karanténou.

Podívejte se také na nový seznam zemí, kam lze cestovat bez omezení, pokud jste již očkováni nebo jste prodělali onemocnění Covid-19. Detailní podmínky pro návrat zpět do Česka najdete v článku Pravidla pro návrat do České republiky.

Tento seznam platí od 9.7.2021.

Počítejte s nutností opětovného testování při návratu do České republiky prozatím z naprosté většiny zemí světa.

🟩 = Zcela bez omezení (cesty jako před pandemií)

🟨 = Je potřeba negativní test nebo potvrzení o očkování či prodělání nemoci

🟧 = Při návratu do ČR se musí absolvovat ještě v místě dovolené antigenní (max. 48 hodin starý) nebo PCR test (max. 72 hodin starý).

🟥 = Při návratu do ČR se musí absolvovat ještě v místě dovolené antigenní (max. 48 hodin starý) nebo PCR test (max. 72 hodin starý). Nejpozději 5. den po návratu do ČR nutný PCR test, do doby výsledku nutná izolace

⬛ = Při návratu do ČR se musí absolvovat ještě v místě dovolené pouze PCR test (max. 72 hodin starý). Další PCR test do 24 hodin po návratu do ČR a další nejdříve 10. den po návratu do ČR. Nutná minimálně 10denní karanténa zakončená pouze negativním PCR testem

✈️ = Vyhledejte si letenky v našem vyhledávači

Kam můžeme cestovat bez omezení obousměrně

Aktuálně nelze do žádné země světa cestovat zcela bez omezení oběma směry.

Kam můžeme cestovat bez testu (jen ve směru "tam")

Evropa

Severní Amerika

Odkud se můžeme vracet jen s antigenním testem po návratu

Seznam zemí, do kterých lze reálně cestovat a z nichž se lze vracet bez testování na místě i po návratu do ČR:

• Estonsko: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět 🟩, detaily na Koronavirus Estonsko
  • Francie: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět 🟩, detaily na Koronavirus Francie
  • Island: cesta tam 🟩 (pouze pro očkované, pro ostatní povinná karanténa), cesta zpět  🟩, detaily na Koronavirus Island,
  • Litva: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět 🟩, detaily na Koronavirus Litva
  • Maďarsko: cesta tam 🟩 (pouze pro očkované, pro ostatní povinná karanténa), cesta zpět  🟩, detaily na Koronavirus Maďarsko,
  • Malta: cesta tam 🟨 (PCR test 72 hodin), cesta zpět  🟩, detaily na Koronavirus Malta,
  • Polsko: cesta tam 🟨 (antigenní nebo PCR test 48 hodin), cesta zpět 🟩, detaily na Koronavirus Polsko,
  • Portugalsko (pouze Madeira): cesta tam 🟨 (PCR test 72 hodin), cesta zpět 🟩 , detaily na Koronavirus Portugalsko,
  • Rakousko: cesta tam 🟨 (antigenní test 48 hodin), cesta zpět 🟩, detaily na Koronavirus Rakousko,
  • Slovensko: cesta tam 🟨 (antigenní test 24 hodin), cesta zpět 🟩, detaily na Koronavirus Slovensko,
  • Španělsko - Baleáry: cesta tam 🟨 (PCR test 72 hodin), cesta zpět  🟩, detaily na Koronavirus Španělsko,

Kam můžeme cestovat s negativním testem

Evropa

• Andorra: cesta tam 🟩 (reálně však 🟨 kvůli tranzitu přes Francii a Španělsko, kdy je nutný PCR-test 72 hod.) , cesta zpět 🟥, detaily na Koronavirus Andorra
  • Bosna a Hercegovina: cesta tam 🟨 (PCR test 48 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Bosna a Hercegovina
  • Černá Hora: cesta tam 🟨 (PCR test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Černá Hora,
  • Itálie: cesta tam 🟨 (antigenní nebo PCR test 48 hodin), cesta zpět 🟧, detaily na Koronavirus Itálie,
  • Kypr: cesta tam 🟨 (PCR test 72 hodin), cesta zpět 🟧, detaily na Koronavirus Kypr,
  • Portugalsko (pevnina a Azory): cesta tam 🟨 (PCR test 72 hodin), cesta zpět 🟧 , detaily na Koronavirus Portugalsko,
  • Řecko: cesta tam 🟨 (PCR test 72 hodin), cesta zpět 🟧, detaily na Koronavirus Řecko,
  • San Marino: cesta tam 🟨 (vstup přímo do San Marina bez omezení, ale jediná cesta vede přes Itálii, kde je třeba mít PCR-test 72 hodin), cesta zpět 🟩 (pokud pozemní cestou přes Itálii nepřesáhne 12 hodin. Pokud letíte z Itálie letadlem, pak platí 🟧) , detaily na Koronavirus San Marino,
  • Srbsko: cesta tam 🟨 (PCR test 72 hodin), cesta zpět 🟩, detaily na Koronavirus Srbsko,
  • Španělsko - pevnina: cesta tam 🟨 (PCR test 72 hodin), cesta zpět  🟥, detaily na Koronavirus Španělsko,
  • Španělsko - Kanárské ostrovy: cesta tam 🟨 (stačí levnější antigenní test 72 hodin), cesta zpět 🟥, detaily na Koronavirus Španělsko,
  • Švédsko: cesta tam 🟨 (PCR nebo antigenní test 48 hodin), cesta zpět 🟧, detaily na Koronavirus Švédsko.
  • Turecko: cesta tam 🟨 (PCR test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Turecko,
  • Ukrajina: cesta tam 🟨 (antigenní nebo PCR test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Ukrajina,

Amerika

• Aruba: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Aruba
  • Bahamy: cesta tam 🟨 (PCR-test 5 dní + zaplacení tzv. Health Visa), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Bahamy
  • Bolívie: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Bolívie
  • Ekvádor: cesta tam 🟨 (PCR-test 10 dní), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Ekvádor,
  • Guatemala: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Guatemala,
  • Honduras: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Honduras,
  • Jamajka: cesta tam 🟨 (pouze antigen nebo PCR 72 hodin), cesta zpět 🟥, detaily na Koronavirus Jamajka,
  • Chile: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Chile,
  • Kuba: cesta tam 🟨 (test po příletu zdarma), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Kuba,
  • Panama: cesta tam 🟨 (PCR-test 48 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Panama,

Asie

• Bangladéš: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Bangladéš
  • Kyrgyzstán: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Kyrgyzstán,
  • Maledivy: cesta tam 🟨 (PCR-test 96 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Maledivy,
  • Spojené arabské emiráty - emirát Dubaj: cesta tam 🟨 (PCR-test 96 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus SAE,
  • Tádžikistán: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Tádžikistán
  • Uzbekistán: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Uzbekistán

Afrika

• Egypt: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Egypt,
  • Seychely: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Seychely,
  • Svatý Tomáš a Princův ostrov: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Svatý Tomáš
  • Tunisko: cesta tam 🟨 (PCR-test 72 hodin), cesta zpět ⬛, detaily na Koronavirus Tunisko,

Oceánie

Ostatní země jako jsou Thajsko, Indonésie (Bali), Srí Lanka, USA, Kanada, Japonsko, Filipíny, Velká Británie a další jsou zatím pro turisty zcela uzavřené.

Více států s očkováním nebo po prodělání nemoci

Do dalších států lze cestovat bez omezení či s mírnějšími omezeními díky očkování nebo po prodělání nemoci. Podívejte se na seznam států a podmínky pro očkované.

Sdílej článek s přáteli

Dobrý den, na mobilu v Chrome se mi nezobrazují značky/barvy restrikcí, vidím jen černou a jinak prázdné čtverečky :(

Dobrý den, zdá se mi to nebo nevidím na žádném seznamu Francii? Děkuji. KP

Kryštof Hájek

Dobrý den, Francie je v seznamu "Odkud se můžeme vracet jen s antigenním testem po návratu", detaily viz zde: https://www.cestujlevne.com/pruv...oronavirus

Kterýžto pořídíte v lékárnách za 25,5 eurochechtátů. A dělají to poctivě, ne jako u nás šimrání dole. Pěkně až do hlavy :-))

Dobrý den,

vypadá to, že podmínky pro Lotyšsko nejsou na vašich stránkách aktualizované. I když možná to není aktualizované ani na stránkách Ministerstva, já už se v tom nevyznám... opustili od 10 karantény. Tedy doufám

Martin Vícha

To neplatí (karanténa), pokud jsme pro Lotyše země „s nízkým rizikem nákazy“, což splňujeme od 19.6. Ale může se to vždy změnit...

Kam můžeme cestovat bez omezení obousměrně

Španělsko - Baleárské ostrovy: cesta tam 🟩, cesta zpět 🟩

Kam můžeme cestovat bez testu

Chorvatsko: cesta tam 🟩, cesta zpět 🟧

Kypr: cesta tam 🟩, cesta zpět 🟧

Španělsko - pevnina 🟩: cesta tam, cesta zpět 🟥

Španělsko - Kanárské ostrovy: cesta tam 🟩, cesta zpět 🟧

Lucembursko: cesta tam po zemi 🟩, letadlem 🟧, cesta zpět 🟧

Odkud se můžeme vracet bez testu

Srbsko: cesta tam 🟨 (PCR test 72 hodin), cesta zpět 🟩

Itálie: cesta tam 🟨 (antigenní nebo PCR test 48 hodin), cesta zpět 🟩

Kam můžeme cestovat s negativním testem

Andorra: cesta zpět 🟧

Monako: cesta tam 🟨 (PCR test 72 hodin), cesta zpět 🟧

Dobrý den

rád bych se optal zda je možné v této současnosti jezdit na Ukrajnu, přeci je jenom tento článek 6 měsíců starý a dneska to je všechno jiný.

Článek je relativně často aktualiuován a nejnovější informace obvykle někdo napíše do komentáře (např. teď vstup s očkováním). Aktuální info pro vstup na Ukrajinu zde: https://visitukraine.today/ informace k návratu zde: https://koronavirus.mzcr.cz/sezn...ka-nakazy/

Již jsou možné cesty bez testu/karantény ze sousedních zemí, pokud pobyt nepřesáhl 24 hodin (dosud to bylo 12 hodin).

lma

Přemýšlím ,že bych zítra vyrazil na otočku do rakouského Lince - vlakem z ČB.

Moc se mi nechce vyplňovat ten nesmysl přes net....to ani nemůžou nějak zjistit při případné kontrole jestli to mám vyplněné nebo jo ?   respektive jel teď někdo v poslední době do Rakouska vlakem ? Nějaké kontroly ?

Lucie _37

Jela jsem v pondělí z Vídně do Prahy a kontroly žádné.

"Německo (pouze krátké cesty do 12 hodin): cesta tam 🟩, cesta zpět 🟥 detaily na Koronavirus Německo."

Opět chyba, v případě cest do 12 hodin jsou cesty bez testů či karantény, takže ne 🟥, ale 🟩.

(Mluvím o cestě zpět; na cestě tam (tj. do Německa) lze bez testu dokonce na 24 hodin.)

Dobrý den,

Od rána se nemohu dovolat na mzcr, kvůli Německu.

Ve vašem přehledu také nevidím podmínky vstupu.

Prosím o aktuální info.

Předem děkuji

Řičanková

V první kategorii Kam můžeme cestovat bez testu - Evropa by mělo být zařazeno také Lucembursko: cesta tam po zemi 🟩, letadlem 🟧.

A jak je to prosím s testem do Velké Británíe, Já již mám certifikát, děti 9 let. Díky moc za info.

Jan Pirič

U vysvětlení tmavě červené barvy máte dvě věty, které si odporují, platná je jen ta druhá:

Nejpozději 5. den po návratu do ČR nutný PCR test, do doby výsledku nutná izolace.

Nejdříve 5. den po návratu do ČR nutný PCR test, do doby výsledku nutná izolace

Moc prosím o aktualizaci seznamu. Díky. :)

Dobrý den,

stačí pro vstup do Rakouska ukončené očkování proti Covid 19? (Měsíc od druhé dávky...). Nebo je potřeba doložení negativního testu?

Díky za odpověď.

Kryštof Hájek

Dobrý den, je potřeba negativní test a navíc povinná 14denní karanténa, pokud nesplňujete nějakou výjimku z karantény (pracovní cesta, humanitární cesta apod.)

Lucie _37

Od 19. května stačí mít potvrzení o očkování.

Dobrý den, nevíte prosím, jak je to s antigenními testy na Madeiře? Dělají je na letišti nebo jen ve speciálních laboratořích? Případně za kolik?

Děkuji!

Kryštof Hájek

Dobrý den, podle oficiálních zdrojů na letišti ne, tady je seznam laboratoří: http://www.visitmadeira.pt/en-gb...93-madeira

Pokud by měl někdo aktuální info, uvítáme! :)

Na letišti je dělají taky ale za 40 eur, navíc fungují jen před odletama do Německa. Ve Funchalu za 20 eur v Hospital da Luz nebo Hospital Particular.

Potvrzuji, jinak na náměstí před katedrálou Sé ve Funchalu má jedna lékárna postavený modrý stan, kde se dá test pořídit za 15 E.

PROSIM CO EGYPT

KLIK

Zdravím. Jak je to s cestou do Norska.?

danny_1

Už 11 měsíců pro naše turisty zavřené, otevření není plánováno.

Dle dnešního emailu od mzv.cz není potřeba na cestu zpět do ČR test co se týče Bulharska. 3.2.2021

• (upraveno 2021-02-03T12:37:10+01:00)

To nechápu. Vidím sice, že se Bulharsko přesunulo do oranžové kategorie, ale i z té musí mít člověk test před cestou zpět. Nové podmínky platí od 5.2., takže dnes ještě opravdu bez testu. Ale od pátku jedině s (pokud se nepojede s CK).

Právě :D

Ja bych to videl na pekny chaos. Vzhledem k tomu, ze to ma platit od patku a jedine, co k tomu poradne je, je to vyjadreni ministra plne prikladu a doporuceni, tak asi ani sama vlada poradne nevi, jak to bude. Je mi i lito treba cizincu, co poleti na sluzebku a vubec se o povinnosti testu na vstupu nijak nedozvi, kdyz by uz ted na nej meli jit. To zas bude u pasovky v Ruzyni zmatek nad zmatek:)

Zmizelo nám tu Bulharsko :-(.

Načíst všechny komentáře

Přečti si také ...

Proč prodává Kiwi.com levnější letenky než Ryanair?
David Eiselt 2021-08-20T12:12:00+02:00 63 komentářů

V médiích se aktuálně řeší spor Ryanair vs. Kiwi.com (např. článek na Zdopravy.cz), kdy aerolinka odmítá pustit na palubu zákazníky tuzemského vyhledávače letenek Kiwi.com. Téma je to zajisté ožehavé…

Rodina na pláži
Soutěž s Blue Style o hlavní výhru 15.000 Kč na dovolenou
David Eiselt 2021-06-24T20:34:00+02:00 21 komentářů

Koronavirus a celou pandemii bereme jako příležitost k restartu a nastolení nových pravidel. Měníme priority i naše přesvědčení, že individuální cesty jsou nejlepší. Není a nikdy tomu tak nebylo.…

Eurowings
Eurowings zakládá bázi v Praze a přidává 11 nových spojení
David Eiselt 2021-06-21T22:18:00+02:00 5 komentářů

Nedávná informace o chystané bázi německých aerolinií Eurowings, které v Praze chystají ponechat od podzimu 2021 dvě letadla Airbus A320 a od léta přidat ještě třetí, zdvihla vlnu zájmu a…

Noční vlak v Rusku
Noční vlaky z Česka po Evropě
Kryštof Hájek 2021-06-10T22:38:00+02:00 6 komentářů

Posledních několik let na evropské železnici můžeme pozorovat zajímavý trend: obnovování nočních lůžkových vlaků. Stojí za ním hned několik důvodů od ekologických tlaků po stále se…