Seznam zemí, kam můžeme cestovat bez testu a očkování

2022-06-02T14:42:11+02:00

Všichni netrpělivě vyhlížíme den, kdy se alespoň v rámci cestování vše se vrátí do normálu, jako tomu bylo před objevením nemoci Covid-19. V roce 2022 už vše vypadá nadějně a jednotky států otevírají své hranice světu tak, jak jsme na to byli zvyklí.

Pokud se chystáte na dovolenou a chcete se vyhnout povinnému očkování, testování nebo snad i karanténě, přinášíme vám seznam států, kam můžeme cestovat kompletně bez omezeních spjatých s koronavirem.

Kam můžeme cestovat bez očkování i testu

Zatímco očkovaní mají otevřené hranice do mnoha států v Evropě i po celém světě, země otevřené i pro osoby bez očkování a bez testů zatím napočítáme na prstech jedné ruky. Jsou to:

Evropa

Amerika

Asie

Seznam států, kam lze cestovat jako dříve před koronavirem, je aktualizován ke dni 1.6.2022.

Pokud vám nevadí test při odletu, seznam států se značně rozšíří. Vyhledejte si danou destinaci v našem průvodci, kde najdete i detailní podmínky vstupu.

Restrikce cestou zpět

Výše uvedený seznam říká, kam lze cestovat bez omezení. Stejné benevolentní podmínky ale už nemusí platit při cestě zpět do České republiky.

Pokud nejste očkovaní, bude vás čekat při návratu ze zahraničí minimálně jeden negativní test na Covid.

Návraty se řídí dle platného nařízení České vlády a píšeme o nich v dalším článku zde – cestovatelský semafor.